Bratislava (18. marca 2010) – Viac ako polovica užívateľov
internetu na Slovensku si zvykne aspoň raz za mesiac a častejšie
prezerať internetové stránky firiem, ktoré ponúkajú na predaj tovar
alebo služby. Nakupovanie cez internet využíva na Slovensku
zhruba každý druhý užívateľ internetu. V porovnaní s minulým rokom ide o
viac ako desaťpercentný nárast. Webstránky spoločnosti tiež významným
spôsobom prispievajú k zvyšovaniu predaja v kamenných obchodoch. Spotrebitelia totiž často na základe informácii z webu zájdu do kamenného
obchodu a nákup zrealizujú štandardne. Vyplýva to z prieskumov
spoločnosti GfK Slovakia.
Každý druhý užívateľ internetu nakupuje online
Na Slovensku rastie obľuba a využívanie internetového obchodu.
Aspoň raz za mesiac alebo častejšie využíva túto službu asi pätina
online populácie. Najčastejšie nakupujú Slováci knihy, oblečenie a obuv,
elektroniku, lístky/vstupenky na športové, kultúrne a iné spoločenské
podujatia, ako aj dovolenky a cestovné lístky.
Propagácia produktov a služieb na internete zohráva významnú rolu
Propagácia produktov na internete zohráva tiež významnú rolu pri
predaji nielen online formou, ale aj v štandardných kamenných obchodoch.
"Z prieskumov totiž vyplýva, že dostatočné informácie na webstránke sú
dôležité z hľadiska realizácie kúpy, či už online alebo fyzicky v
obchode. Spoločnosti na Slovensku by mali venovať dostatočnú pozornosť
funkčnosti svojej webstránky", hovorí Tatiana Harčárová, ktorá sa
špecializuje na prieskumy v oblasti médií.
Internet na Slovensku využíva 56 percent obyvateľov
Slovenska.
Z januárových výsledkov prieskumu GfK Slovak Internet Monitor
vyplýva, že internet na Slovensku využíva 56 percent obyvateľov
Slovenska. V porovnaní s januárom 2009 ide o trojpercentný nárast.
Internet sa stáva prirodzenou súčasťou životného štýlu a štandardného
vybavenia domácnosti na Slovensku. Na internet sa Slováci najčastejšie
pripájajú z domu – asi 88 percent užívateľov internetu má doma zapojený
internet, čo je o osem percent viac ako vlani. Mierny nárast zaznamenal
aj mobilný internet, teda pripájanie sa do internetovej siete cez
notebook, alebo mobil.
O prieskume
Štúdia GfK Slovak Internet Monitor
sa realizuje kontinuálne už niekoľko rokov na vzorke 1000 obyvateľov vo
veku od 15 do 79 rokov metódou face to face. V tlačovej správe sa
porovnávali vlny z januára 2010 s výsledkami z januára 2009. Prieskum je
reprezentatívny vzhľadom na celú populáciu Slovenska.
GfK Slovakia
Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na
trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v
Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu.
Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa
prieskumom trhu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom
Research, Retail and Technology a Media. Vo finančnom roku 2007 dosiahla
tržby vo celkovej výške 1 162,1 milióna EUR. Skupina GfK riadi 115
spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín. Z celkového množstva cca
10 000 zamestnancov (stav k 30. septembru 2008) pracuje viac ako 80
percent mimo územia Nemecka. Pre podrobnejšie informácie navštívte web stránku: www.gfk.com
alebo www.gfk.sk
Zdroj:
GfK
Slovakia
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: