Na Slovensku rastie obľuba a využívanie internetového obchodu.
Aspoň raz za mesiac alebo častejšie využíva túto službu asi pätina
online populácie. Najčastejšie nakupujú Slováci knihy, oblečenie a obuv,
elektroniku, lístky/vstupenky na športové, kultúrne a iné spoločenské
podujatia, ako aj dovolenky a cestovné lístky. Propagácia produktov na internete zohráva tiež významnú rolu pri
predaji nielen online formou, ale aj v štandardných kamenných obchodoch.
"Z prieskumov totiž vyplýva, že dostatočné informácie na webstránke sú
dôležité z hľadiska realizácie kúpy, či už online alebo fyzicky v
obchode. Spoločnosti na Slovensku by mali venovať dostatočnú pozornosť
funkčnosti svojej webstránky", hovorí Tatiana Harčárová, ktorá sa
špecializuje na prieskumy v oblasti médií. Z januárových výsledkov prieskumu GfK Slovak Internet Monitor
vyplýva, že internet na Slovensku využíva 56 percent obyvateľov
Slovenska. V porovnaní s januárom 2009 ide o trojpercentný nárast.
Internet sa stáva prirodzenou súčasťou životného štýlu a štandardného
vybavenia domácnosti na Slovensku. Na internet sa Slováci najčastejšie
pripájajú z domu – asi 88 percent užívateľov internetu má doma zapojený
internet, čo je o osem percent viac ako vlani. Mierny nárast zaznamenal
aj mobilný internet, teda pripájanie sa do internetovej siete cez
notebook, alebo mobil. Štúdia GfK Slovak Internet Monitor
sa realizuje kontinuálne už niekoľko rokov na vzorke 1000 obyvateľov vo
veku od 15 do 79 rokov metódou face to face. V tlačovej správe sa
porovnávali vlny z januára 2010 s výsledkami z januára 2009. Prieskum je
reprezentatívny vzhľadom na celú populáciu Slovenska. Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na
trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v
Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu.
Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa
prieskumom trhu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom
Research, Retail and Technology a Media. Vo finančnom roku 2007 dosiahla
tržby vo celkovej výške 1 162,1 milióna EUR. Skupina GfK riadi 115
spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín. Z celkového množstva cca
10 000 zamestnancov (stav k 30. septembru 2008) pracuje viac ako 80
percent mimo územia Nemecka. Pre podrobnejšie informácie navštívte web stránku: www.gfk.com
alebo www.gfk.sk
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu GfK: Nemecko v roku 2010 očakáva miery pokles kúpnej sily Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |