Na Slovensku rastie obľuba a využívanie internetového obchodu

Publikovan: 18.03, 2010    Tma: GfK

Bratislava (18. marca 2010) – Viac ako polovica užívateľov internetu na Slovensku si zvykne aspoň raz za mesiac a častejšie prezerať internetové stránky firiem, ktoré ponúkajú na predaj tovar alebo služby. Nakupovanie cez internet využíva na Slovensku zhruba každý druhý užívateľ internetu. V porovnaní s minulým rokom ide o viac ako desaťpercentný nárast. Webstránky spoločnosti tiež významným spôsobom prispievajú k zvyšovaniu predaja v kamenných obchodoch. Spotrebitelia totiž často na základe informácii z webu zájdu do kamenného obchodu a nákup zrealizujú štandardne. Vyplýva to z prieskumov spoločnosti GfK Slovakia.

Každý druhý užívateľ internetu nakupuje online

Na Slovensku rastie obľuba a využívanie internetového obchodu. Aspoň raz za mesiac alebo častejšie využíva túto službu asi pätina online populácie. Najčastejšie nakupujú Slováci knihy, oblečenie a obuv, elektroniku, lístky/vstupenky na športové, kultúrne a iné spoločenské podujatia, ako aj dovolenky a cestovné lístky.

Propagácia produktov a služieb na internete zohráva významnú rolu

Propagácia produktov na internete zohráva tiež významnú rolu pri predaji nielen online formou, ale aj v štandardných kamenných obchodoch. "Z prieskumov totiž vyplýva, že dostatočné informácie na webstránke sú dôležité z hľadiska realizácie kúpy, či už online alebo fyzicky v obchode. Spoločnosti na Slovensku by mali venovať dostatočnú pozornosť funkčnosti svojej webstránky", hovorí Tatiana Harčárová, ktorá sa špecializuje na prieskumy v oblasti médií.

Internet na Slovensku využíva 56 percent obyvateľov Slovenska.

Z januárových výsledkov prieskumu GfK Slovak Internet Monitor vyplýva, že internet na Slovensku využíva 56 percent obyvateľov Slovenska. V porovnaní s januárom 2009 ide o trojpercentný nárast. Internet sa stáva prirodzenou súčasťou životného štýlu a štandardného vybavenia domácnosti na Slovensku. Na internet sa Slováci najčastejšie pripájajú z domu – asi 88 percent užívateľov internetu má doma zapojený internet, čo je o osem percent viac ako vlani. Mierny nárast zaznamenal aj mobilný internet, teda pripájanie sa do internetovej siete cez notebook, alebo mobil.

O prieskume

Štúdia GfK Slovak Internet Monitor sa realizuje kontinuálne už niekoľko rokov na vzorke 1000 obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov metódou face to face. V tlačovej správe sa porovnávali vlny z januára 2010 s výsledkami z januára 2009. Prieskum je reprezentatívny vzhľadom na celú populáciu Slovenska.  

GfK Slovakia

Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa prieskumom trhu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom Research, Retail and Technology a Media. Vo finančnom roku 2007 dosiahla tržby vo celkovej výške 1 162,1 milióna EUR. Skupina GfK riadi 115 spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín. Z celkového množstva cca 10 000 zamestnancov (stav k 30. septembru 2008) pracuje viac ako 80 percent mimo územia Nemecka. Pre podrobnejšie informácie navštívte web stránku: www.gfk.com alebo www.gfk.sk


Zdroj: GfK Slovakia

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

GfK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.06 seknd