Mladých Slovákov lákajú do kín 3D filmy

Publikovan: 16.03, 2010    Tma: GfK

Bratislava (16. marca 2010) –  Ak by si mali mladí ľudia na Slovensku v kine vybrať medzi tým istým filmom, pričom jeden by bol v štandardnom prevedení a druhý v 3D rozlíšení, prevažná väčšina mladých Slovákov by sa rozhodla pre 3D verziu. Medzi najpreferovanejšie typy kín u mladých na Slovensku patria už dlhodobo multikiná, ktoré poskytujú návštevníkom pohodlie s digitálnym zvukom a najnovšie aj technológiu umožňujúcu pozerať film v 3D kvalite. Vyše polovica mladých Slovákov už 3D film videla. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Young Monitor.

Väčšina mladých navštívi kino niekoľkokrát do roka

Do prieskumu sa vo februári 2010 zapojili mladí ľudia vo veku od 15 do 25 rokov. Väčšina mladých Slovákov navštívi kino niekoľkokrát do roka, pričom vyše tretina aspoň raz do mesiaca. Medzi najobľúbenejšie filmové žánre u mladých ľudí už dlhodobo patria komédie. Medzi ďalšie preferované žánre spadajú animované rozprávky a thrillery. Najnovším trendom vo filmovom priemysle a informačných technológiách  je nielen koncentrácia na žáner, filmové efekty a obsadenie,  ale aj na formu filmu. Veľkým lákadlom sa stali filmy stvárnené počítačom v priestorovom rozlíšení, kedy má divák nasadené špeciálne okuliare a film môže pozerať v priestore, čo zintenzívňuje celkový zážitok.

Filmový zážitok v podobe 3D

Zatiaľ čo v minulosti lákali kiná mladých predovšetkým na filmové novinky a magickú atmosféru, v súčasnosti je to tiež zážitok v podobe 3D. Prevažná väčšina mladých ľudí sa v prieskume vyslovila, že v blízkej budúcnosti na 3D novinky plánuje do kina ísť. Zo žánrov v 3D prevedení by si v budúcnosti najradšej pozreli fantasy, animované rozprávky, sci-fi, horory a akčné filmy.

O GfK Slovakia

Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa prieskumom trhu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom Research, Retail and Technology a Media. Vo finančnom roku 2007 dosiahla tržby vo celkovej výške 1 162,1 milióna EUR. Skupina GfK riadi 115 spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín. Z celkového množstva cca 10 000 zamestnancov (stav k 30. septembru 2008) pracuje viac ako 80 percent mimo územia Nemecka. Pre podrobnejšie informácie prosím navštívte web stránku: www.gfk.com alebo www.gfk.sk


Zdroj: GfK Slovakia

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

GfK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.06 seknd