AKTUÁLNE SPRÁVY


Kultúra


Media Info Servis: GfK

Vyhadvanie v tejto tme:   
[ s na vodn strnku | Vybra nov tmu ]

GfK
Bratislava (20. apríla 2010) – Ľudia, ktorí si chcú v blízkej budúcnosti kúpiť automobil, sa budú rozhodovať v prvom rade podľa ceny, kvality, bezporuchovosti a úspornosti vozidla. Sú to najdôležitejšie kritériá pri výbere áut na Slovensku. Nezanedbateľným faktorom sú aj odporúčania známych a predošlé osobné skúsenosti. Na základe rozhovorov s priateľmi a známymi sa rozhoduje o kúpe auta až každý tretí spotrebiteľ.  Dobrý servis k autu je dôležitý pre pätinu ľudí. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa vo februári 2010 zapojilo 509 ľudí vo veku od 15 do 60 rokov.  

  20.04. 2010Tma:GfK  
GfK
Norimberg (22. marca 2010 – Dopyt po dovolenkách na letnú sezónu 2010 sa stabilizoval predovšetkým v Nemecku a Spojenom kráľovstve, teda v krajinách ktoré predstavujú dva najväčšie európske trhy cestovného ruchu. Najväčší nárast bol nameraný pri dovolenkách v Turecku a v Egypte. Okrem toho sa v súčasnosti v celej Európe tešia rastúcej popularite okružné plavby.  Po všeobecnom poklese v počte rezervácií počas posledných 18 mesiacov sa začínajú prejavovať prvé známky zotavovania sa dopytu aj v cestovnom ruchu.

  22.03. 2010Tma:GfK  
GfK
Bratislava (18. marca 2010) – Viac ako polovica užívateľov internetu na Slovensku si zvykne aspoň raz za mesiac a častejšie prezerať internetové stránky firiem, ktoré ponúkajú na predaj tovar alebo služby. Nakupovanie cez internet využíva na Slovensku zhruba každý druhý užívateľ internetu. V porovnaní s minulým rokom ide o viac ako desaťpercentný nárast. Webstránky spoločnosti tiež významným spôsobom prispievajú k zvyšovaniu predaja v kamenných obchodoch. Spotrebitelia totiž často na základe informácii z webu zájdu do kamenného obchodu a nákup zrealizujú štandardne. Vyplýva to z prieskumov spoločnosti GfK Slovakia.


  18.03. 2010Tma:GfK  
GfK
Bratislava (16. marca 2010) –  Ak by si mali mladí ľudia na Slovensku v kine vybrať medzi tým istým filmom, pričom jeden by bol v štandardnom prevedení a druhý v 3D rozlíšení, prevažná väčšina mladých Slovákov by sa rozhodla pre 3D verziu. Medzi najpreferovanejšie typy kín u mladých na Slovensku patria už dlhodobo multikiná, ktoré poskytujú návštevníkom pohodlie s digitálnym zvukom a najnovšie aj technológiu umožňujúcu pozerať film v 3D kvalite. Vyše polovica mladých Slovákov už 3D film videla. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Young Monitor.

  16.03. 2010Tma:GfK  
GfK
Bratislava (5. februára 2010)  – Internet na Slovensku využíva už vyše 56 percent slovenskej populácie. Pri surfovaní  si ľudia často vyhľadávajú aj informácie o chorobách a ich liečbe. Keďže podľa novely zákona o liekoch je od decembra minulého roka možné nakupovať voľnopredajné lieky a zdravotnícke pomôcky už aj cez internet, spoločnosť GfK Slovakia v januárovom online prieskume zisťovala, aký postoj k tomu zaujali Slováci, ktorí sa na internet pripájajú pravidelne.

  05.02. 2010Tma:GfK  
GfK
Bratislava (27. januára 2010) – Asi desatina slovenskej populácie vycestuje túto zimu za zimnými športmi a oddychom. Najčastejšie sú to ľudia do 40 rokov. Slováci si vyberajú hlavne podľa obľúbenej lokality, vhodných snehových podmienok a dobrej dopravnej dostupnosti. Najčastejšie sa zameriavajú na 2 až 3-dňové pobyty, alebo na jednodňové výlety bez ubytovania, ktoré budú realizovať viackrát za zimu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia. 

  27.01. 2010Tma:GfK  
GfK
Norimberg (22. decembra 2009) – Podľa zistení najnovšej štúdie spoločnosti GfK Kúpna sila v Nemecku disponibilný príjem na jedného obyvateľa Nemecka poklesne v roku 2010 o 42 EUR. Dopady ekonomickej krízy tak zasiahnu aj súkromných spotrebiteľov. Na druhej strane bude tento nominálny pokles kúpnej sily pravdepodobne vyvážený nízkou infláciou. Prieskum spoločnosti GfK GeoMarketing poukazuje na veľké rozdiely v kúpnej sile medzi jednotlivými regiónmi Nemecka.

  22.12. 2009Tma:GfK  
GfK
Norimberg/Frankfurt nad Mohanom (17. december 2009) - Väčšina "surferov" na webe chce pokračovať vo využívaní internetu zdarma tak, ako doposiaľ. Iba 13% užívateľov s domácim prístupom na internet je ochotných platiť za on-line informácie.   Poplatok za obsah bez akejkoľvek reklamy by akceptovalo 8 % ľudí a 5% by dokonca zaplatilo aj za prístup k obsahu s reklamou.   Vyplýva to z medzinárodného prieskumu "Využívanie internetu" ktorý uskutočnila divízia GfK Custom Research a združenie GfK Association v mene denníka Wall Street Journal Europe v 16 európskych krajinách a USA.

  17.12. 2009Tma:GfK  
GfK
Bratislava (2. decembra 2009) -  Hodnota trhu s technickým spotrebným tovarom na Slovensku sa v prvej polovici roku 2009 znížila o 20 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. V treťom kvartáli sa negatívny vývoj ešte prehĺbil, došlo k poklesu 25%. Obrat medziročne klesá vo všetkých sledovaných sektoroch. Vyplýva to zo správy GfK TEMAX® Slovak Republic, ktorá sleduje vývoj trhu s technickým tovarom (spotrebná elektronika, foto, malé a veľké domáce spotrebiče, IT, telekomunikačné produkty a kancelárska technika). 

  02.12. 2009Tma:GfK  
GfK
Bratislava (30. novembra 2009) – Seriály sa stali úspešným formátom, ktorý je v poslednom čase nasadzovaný do hlavného vysielacieho času najmä komerčných televíznych staníc na Slovensku. Spoločnosť GfK Slovakia sa rozhodla v prieskume GfK Young Monitor odtestovať medzi mladými divákmi atraktívnosť a sympatie jednotlivých protagonistov. Do prieskumu sa v októbri 2009 zapojili mladí ľudia vo veku od 15 do 25 rokov.

  30.11. 2009Tma:GfK  
GfK
Bratislava (26. novembra 2009) - Najviac nájomníkov v nákupných centrách na počet obyvateľov je koncentrovaných v Bratislave, najmenej v Banskobystrickom kraji. Takmer polovicu nájomcov v centrách na Slovensku zastupujú predajcovia módy. Najmenšiu skupinu nájomníkov tvoria prevádzkovatelia zábavy. Potenciál rozvoja nákupných centier na Slovensku je najmä na strednom Slovensku. Vyplýva to z najnovšej štúdie spoločnosti GfK Slovakia GfK Nákupný mix nákupných centier 2009, ktorá poskytuje najkomplexnejší prehľad nájomníkov v centrách na Slovensku.

  26.11. 2009Tma:GfK  
GfK
Bratislava (16. novembra 2009) – Najpreferovanejší spôsob kontaktovania priateľa alebo známeho je stále prostredníctvom telefónu. Až 85 percent ľudí po ňom siaha, keď chce byť v kontakte so svojimi blízkymi. Tomuto zabehanému spôsobu komunikácie však čoraz viac konkuruje internet, ktorý poskytuje celú škálu komunikačných možností, najmä cez e-mail, chat, správy cez sociálne siete, ako aj telefonovanie cez internet a využívanie web kamery. Vyplýva to zo septembrového online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.


  16.11. 2009Tma:GfK  
GfK
Bratislava (4. novembra 2009) – Takmer 80% ľudí na Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to z telefonického prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku od 18 do 69 rokov.  Novela zákona o liekoch, ktorá má nadobudnúť účinnosť 1.12.2009, však takéto benefity zakazuje. 
  04.11. 2009Tma:GfK  
GfK
Bratislava (5.októbra 2009) - Väčšina mladých ľudí považuje za potrebné sporiť si a vytvárať si finančnú rezervu do budúcnosti pre prípad potreby. Vlastné úspory pre nich znamenajú pocit istoty a bezpečia a tiež finančnú nezávislosť od rodičov a príbuzných. Väčšina mladých ľudí tiež pripustila, že sporenie pre nich často znamená odriekanie. Vyplýva to z pravidelného online prieskumu GfK Young Monitor, do ktorého sa v septembri 2009 zapojili mladí ľudia vo veku od 15 do 25 rokov.

  05.10. 2009Tma:GfK  
GfK
Bratislava (29.septembra 2009) - Trh s mliečnymi výrobkami zostal z hľadiska spotreby v prvom polroku tohto roka stabilný. Významným faktorom ovplyvňujúcim vývoj trhu mliečnych produktov, bola klesajúca cena, v priemere o 9% nižšia, za ktorú si spotrebitelia mliečne výrobky nakupovali. Spotrebitelia si tak kúpili celkovo rovnaké množstvo avšak vynaložili na to menej peňazí. Vyplýva to zo zistení Panelu domácnosti GfK Slovakia, ktorý kontinuálne monitoruje nákupné správanie na Slovenku.

  29.09. 2009Tma:GfK  
39 lnkov (3 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 1 | 2 | 3 ]
Prejs na:
Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.07 seknd