Media Info Servis

Realitná kancelária DIRECTREAL predala už 1013 nehnuteľností
Publikovan: Nedea, 27.10. 2013 - 22:47:09
Vec:


Slovenská franchisingová realitná kancelária DIRECTREAL zaznamenala za tri štvrte roka 2013 medziročný nárast predaja približne o tretinu v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Predala 1013 nehnuteľností oproti 785 v roku predtým. Ceny nehnuteľností sa stabilizovali, čo je najvhodnejšia príležitosť na kúpu pre obyvateľov aj developerov. Informoval o tom konateľ DIRECTREALU Marián Paták.


Začína opatrná rastová fáza

,,Sľubne rastúce čísla predaja signalizujú, že realitná kríza je už pravdepodobne za nami a začína opatrná rastová fáza. K nárastu predaja významne prispeli svojou proaktívnou politikou banky, ktoré výrazne zlacneli hypotekárne úvery na bývanie. Medziročne až o takmer 1 % a zároveň umožnili klientom reštrukturalizáciu hypoúverov, aj prenos do iných bánk, za výrazne lepších podmienok. Odhadujeme, že v našej spoločnosti sa 80 % predaja domov realizuje cez hypotekárne úvery, čo je najvýznamnejší prvok pohybu trhu, smerom k rastu. Pokiaľ si banky zachovajú tento prístup, očakávame, že v nasledujúcich obdobiach by mal predaj ešte mierne rásť. Nielen v závislosti od sezóny, ktorá je na jeseň tradičná, ale aj v medziročnom porovnaní,“ vyhlásil M. Paták.Dodal, že naopak spoločnosť neočakáva výraznejší nárast cien nehnuteľností. Ceny sa však môžu vyvíjať v závislosti od rôznych regiónov rôzne.

Vývoj realitného trhu kopíruje zhruba vývoj na trhu práce

„Ukazuje sa, že vývoj realitného trhu kopíruje zhruba vývoj pracovných príležitostí a ponuky pracovných miest na trhu. Záujem je v oblastiach, kde je dopyt po pracovnej sile, ktorá sa tam sťahuje za prácou. Čo sa týka štruktúry, najväčší záujem je  naďalej o štartovacie byty, jedno a dvojizbové, predovšetkým v Bratislave, ktoré sú cenovo najdostupnejšie hlavne pre mladé rodiny. Zároveň stačí na ich kúpu hypotéka, ktorú môžu dostať mladí ľudia so splatnosťou až 30 rokov. V hotovosti sa naopak predávajú väčšinou rodinné domy v iných okresoch, ako Lučenec, Dunajská Streda alebo Šaľa,“ povedal M. Paták.Ďalej poukázal na to, že na trhu s developerskými projektmi je nutné neustále rozvíjať nové lowcost-bývanie. Vývoju od začiatku tohto roka zodpovedá aj správanie sa bánk, kedy úrokové sadzby dosiahli historické minimá. Rozbiehajú sa aj pilotné projekty nájomných bytov v spolupráci so súkromnými investormi a miestnymi samosprávami. DIRECTREAL je slovenská franchisingová sieť realitných kancelárií, ktorá sa za šesť rokov svojej činnosti rozrástla na sieť 32 pobočiek, s viac ako 180 maklérmi, čím sa zaradila medzi lídrov na slovenskom trhu. Za prvý polrok tohto roka zaznamenala tržby, provízie z predaja nehnuteľností viac ako 1 mil. Eur, čo predstavovalo o 42 % viac ako v rovnakom období roka 2012. DIRECTREAL v tomto období predala 724 nehnuteľností, čo bolo priemerne 4 denne. Za celý rok  2012 pritom dosiahla tržby 1,7 mil. Eur.

Viac informácií je na www.directreal.sk







Tento lnok si mete preta na webe Media Info Servis
http://www.mediainfoservis.sk

Tento lnok njdete na adrese:
http://www.mediainfoservis.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=3724