Londýn / Bratislava (22. novembra 2010) - Európska komisia udelila spoločnosti Unilever súhlas k akvizícii
aktivít spoločnosti Sara Lee. Akvizícia úspešných značiek Radox,
Duschdas a Neutral doplní existujúce kategórie, čím Unilever výrazne
posilní regionálnu aj lokálnu pozíciu v oblasti osobnej starostlivosti.
Celá transakcia bude ukončená už v roku 2010 Portfólio silných značiek
ako sú Axe, Dove a Rezóna doplnia nové značky Radox, Duschdas a
Neutral.
Lepšie reagovať na dopyt spotrebiteľov
Rozšírené portfólio výrobkov bude takto pokrývať širšie
cenové spektrum a lepšie reagovať na dopyt spotrebiteľov na mnohých
trhoch. V dôsledku toho Unilever očakáva stimuláciu ďalšieho rastu
na silno konkurenčnom trhu.
Schválenie transakcie
nasleduje po dokončení detailného skúmania zo strany Európskej
komisie a súhlas bol udelený 17. novembra. Súhlas je podmienený odpredajom
značky Sanex zo strany Unileveru v európskej ekonomickej zóne.
Významný potenciál pre rozvoj v ďalších regiónoch
“Sme veľmi radi,
že sme od Európskej komisie získali súhlas pre tento obchod a tešíme
sa zo získania dôležitých značiek do nášho portfólia.
Kategória starostlivosti o telo a domácnosť
je kľúčovou rastúcou kategóriou a my teraz získavame veľa predajne
úspešných značiek. Tieto doplnia medzery v našom portfóliu,
vylepšia podobu celého nášho európskeho portfólia a súčasne
ponúknu významný potenciál pre rozvoj v dalších regiónoch,”
uvádza Doug Baillie, prezident Unileveru pre západnu Európu.
Okrem značiek Radox,
Duschdas a Neutral, akvizícia zahŕňa aj radu lokálne úspešných
značiek, ako je Biotex v oblasti pracích prostriedkov, Zwitsal a Fissan
v oblasti starostlivosti o deti a Prodent a Zendium v starostlivosti o
zuby. Spoločne tieto značky ďalej rozšíria kategórie Unileveru
a rozšíria súčasne veľmi úspešné portfólio výrobkov.
Akvizícia
Unilever zaplatí
1,2 mld. EUR v hotovosti za aktivity v oblasti osobnej starostlivosti
a v oblasti európskej časti pracích prostriedkov. Značky Sara Lee
získané akvizíciou dosiahli ročné predaje prevyšujúce 750 mil.
EUR v roku končiacom júnom 2009.
Unilever je jedným
z najväčších svetových dodávateľov rýchloobrátkového tovaru
so silnými koreňmi vo viac než 100 krajinách sveta. Hlavným poslaním
spoločnosti Unilever je vnášať do života Vitalitu.
Vitalita napĺňa každodenné potreby ľudí v oblasti výživy, hygieny
a starostlivosti o telo prostredníctvom značkových výrobkov, ktoré
ľuďom umožňujú dobre sa cítiť, dobre vyzerať a mať viac zo
života. Unilever pôsobí aj na Slovensku, kde zamestnáva približne
100 zamestnancov.
Značky spoločnosti
Unilever na slovenskom trhu: Rama, Flora, Perla, Hera, Knorr, Hellmann's,
Lipton, Algida, Míša, Dove, Rexona, Axe, Signal, Timotei, Cif a Domestos.
Zdroj:
Unilever
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: