Media Info Servis

Do dvoch rokov si plánuje kúpiť auto asi 40 percent Slovákov
Publikovan: Utorok, 20.04. 2010 - 10:01:30
Vec: GfK


Bratislava (20. apríla 2010) – Ľudia, ktorí si chcú v blízkej budúcnosti kúpiť automobil, sa budú rozhodovať v prvom rade podľa ceny, kvality, bezporuchovosti a úspornosti vozidla. Sú to najdôležitejšie kritériá pri výbere áut na Slovensku. Nezanedbateľným faktorom sú aj odporúčania známych a predošlé osobné skúsenosti. Na základe rozhovorov s priateľmi a známymi sa rozhoduje o kúpe auta až každý tretí spotrebiteľ.  Dobrý servis k autu je dôležitý pre pätinu ľudí. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa vo februári 2010 zapojilo 509 ľudí vo veku od 15 do 60 rokov.  


__koda_Fabia_001_nov___dizajn_2010.jpg

Nové auto preferuje necelá polovica respondentov

V horizonte blízkej budúcnosti, teda do dvoch rokov, si plánuje kúpiť auto asi 40 percent Slovákov. Nové auto preferuje necelá polovica respondentov, ostatní sa budú obzerať skôr po ojazdených vozidlách.

"Počet ľudí, ktorí si plánujú kúpiť automobil medziročne síce poklesol, keďže pomerne veľa záujemcov využilo výhodné ceny áut v minulom roku, mnohé značky áut – najmä lídri na slovenskom trhu, si však ešte viac upevnili svoje postavenie v rámci zvýšenia preferencií a sympatií v prospech danej značky," hovorí Vladimír Janček z oddelenia Consumer Goods spoločnosti GfK Slovakia.

Zaujímavým zistením je, že asi štyria z desiatich Slovákov si myslia, že ceny áut v roku 2010 ešte poklesnú. Viac ako tretina respondentov je presvedčená, že ceny už dosiahli dno, takže už nezlacnejú a asi pätina respondentov si myslí, že ceny áut začnú tento rok postupne rásť.

GfK Slovakia

Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa prieskumom trhu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom Research, Retail and Technology a Media. Vo finančnom roku 2009 dosiahla tržby vo celkovej výške 1,164 miliardy  EUR. Skupina GfK riadi 115 spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín. Z celkového množstva cca 10 000 zamestnancov pracuje viac ako 80 percent mimo územia Nemecka. Pre podrobnejšie informácie prosím navštívte našu web stránku: www.gfk.com alebo www.gfk.sk


Zdroj: GfK

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe







Tento lnok si mete preta na webe Media Info Servis
http://www.mediainfoservis.sk

Tento lnok njdete na adrese:
http://www.mediainfoservis.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=2376