Bratislava (5. februára 2010) - Od 1. februára 2010 vstúpila do platnosti nová zmluva na projekt
elektronického merania sledovanosti televízií prostredníctvom
peoplemetrov. Zmluvu podpísala agentúra TNS SK so spoločnosťou PMT na
obdobie ďalších piatich rokov. TNS SK tak pokračuje v peoplemetrovom
meraní sledovanosti televízií, ktoré realizuje od roku 2004, aj v
druhej vlne.
Nová zmluva prináša so sebou aj množstvo nových služieb, ktoré sa v minulom období nevyužívali.
» Panel domácností sa navýšil z pôvodného počtu 800 reportovaných
domácností na 1 200 (čo predstavuje približne 3600 jednotlivcov),
pričom tieto spĺňajú prísne demografické kritériá tak, aby
reprezentovali celú populáciu Slovenska. Zároveň sa zvýšil aj počet
monitorovaných televíznych staníc z pôvodných 48 na 100.
» Prestáva sa využívať pôvodná metóda monitorovania signálu DFM
a postupne sa prechádza iba na využívanie technológie Audio Matching,
ktorá umožňuje meranie všetkých foriem digitálneho signálu.
» Vyvinula sa nová verzia programu InfoSys, ktorá ponúka viac
možností pri reportovaní, a ktorá poskytuje aplikáciu Picture TV a
meranie sledovanosti programov s časovým oneskorením (time-shift).
» Do roku 2012 sa spustí meranie sledovanosti televízií aj v
tzv. „druhých“ domácnostiach (chaty, chalupy, záhrady, atď.) a
sledovanosť televízií prostredníctvom internetu. V súvislosti s
digitalizáciou by sa mala začať využívať aj metóda return-path-data,
ktorá umožňuje extrahovať tok dát priamo z digitálnych set-top boxov.
Juraj Lahučký, TAM Manager agentúry TNS SK, tieto zmeny
okomentoval: „Spolu s tímom 17 kvalitných ľudí máme pred sebou veľkú
výzvu. Vnútorne sa veľmi teším, že je kontrakt „doma“, o to viac, že
prostredie televízií mi je dôverne známe."
Zdroj:
TNS SK
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: