Slovenských divákov už unavuje téma finančná kríza
Publikovan: Utorok, 02.02. 2010 - 23:57:46 Vec: UPC
Bratislava (2.februára 2010) – Slovenských divákov už unavuje téma
finančná kríza v televíznom vysielaní. Až 50 percent ľudí táto téma
priam „otravuje“ a takmer polovica populácie sa dokonca domnieva, že
televízie s finančnou krízou preháňajú, alebo že záujem televízií krízu
ešte zhoršuje. Viac ako 40 percent ľudí zároveň pripúšťa, že kvôli
kríze chodí menej do barov, reštaurácií či do kina. Namiesto toho, viac
času trávia s rodinou a kamarátmi, či surfovaním po internete.
Toto sú niektoré z hlavných zistení tradičného, už 6. ročníka
paneurópskeho prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v 10
európskych krajinách vrátane Slovenska, kde spoločnosť poskytuje
televízne, internetové a telefónne služby. Tohtoročný prieskum sa
zameral na vplyv finančnej krízy na sledovanie televízie a na zmeny v
každodennom správaní Európanov.„Otrávení“ z krízy“Vo väčšine krajín, v ktorých sa
prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z toho, že sú
neustále vystavovaní informáciám o finančnej kríze. Na Slovensku, v
Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku, viac ako
polovica populácie má tému finančná kríza „až po krk.“ Vo väčšine
ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie
s krízou preháňajú.Televízne správanie v časoch krízy. Väčšina ľudí, podľa výsledkov prieskumu, napriek kríze nezmenila príliš
svoje televízne správanie. Kvôli kríze napríklad nesledujú viac športu,
televíznych seriálov či relácií o cestovaní a záľubách. Len 26
percentám oslovených prekážajú programy, kde sa medializujú prípady
ľudí, ktorí kvôli kríze prišli o prácu alebo o bývanie. Relácie
ukazujúce osudy ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, viac ako
dvojtretinovej väčšine nijako neprekážajú. Takmer 22 percent
respondentov však uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite
radšej prepínajú na iný program. Zmeny v trávení voľného času. Finančná kríza ovplyvňuje aj spôsob trávenia voľného času nielen
Slovákov, ale aj občanov ostatných európskych krajín. Podľa výsledkov
prieskumu, v dôsledku krízy menej navštevujeme bary, reštaurácie či
kino. Zhruba štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov,
zredukovala dokonca svoje športové aktivity, čítanie novín, sledovanie
filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier. Čo sa však týka
tohtoročnej dovolenky, takmer polovica oslovených uviedla, že kríza na
ich dovolenku nemá vplyv. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku
menej dovolenkovať, označilo len 30 percent respondentov.Najčastejšie zdroje informácií o finančnej kríze. Najviac využívaním zdrojom informácií o finančnej kríze je pre občanov
Slovenska televízia – na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent
respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý
preferuje až 39 percent populácie. Noviny na informovanie o kríze
využíva len 9 percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V
Českej republike ako hlavný zdroj informácií až 61 percent populácie
používa internet, televíziu na druhom mieste využíva len 26 percent
respondentov prieskumu.O prieskume. Už 6. ročník Paneurópskeho TV prieskumu UPC sa uskutočnil v období
október až december 2009 na vzorke 11,000 respondentov v 10 krajinách:
Holandsko, Belgicko, Írsko, Rakúsko, Švajčiarsko, Poľsko, Maďarsko,
Česká republika, Rumunsko a Slovensko. Na Slovensku sa prieskum
uskutočnil na vzorke 906 respondentov. Prieskum bol uskutočnený v
spolupráci so spoločnosťou Research International, vedúcou
medzinárodnou prieskumnou agentúrou.O UPC Broadband
UPC Broadband je európska divízia spoločnosti Liberty Global, Inc.
vedúceho svetového medzinárodného prevádzkovateľa televíznych služieb.
UPC ponúka televízne, internetové a hlasové služby približne 9 miliónom
zákazníkov v 9 európskych krajinách. Na Slovensku spoločnosť UPC pôsobí
prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA,
poskytujúcej televízne, internetové a telefónne služby.Dôležité - poznámka pre médiá: Výsledky tohto
prieskumu alebo jeho časti je možné publikovať len s podmienkou
uvedenia zdroja, ktorým je spoločnosť UPC. Podrobné výsledky prieskumu,
grafy či tabuľky nájdete tu www.reputationinstitute.com/exchange/UPC
Zdroj:
UPC
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
|
|