Bratislava (24. septembra 2009) – Spoločnosť
Deloitte zverejnila prvý Business
Sentiment Index (DBSI), ktorý je súčasťou správy Deloitte CE Top
500. Index prichádza v čase, kedy sa pozornosť
globálnych a regionálnych trhov po turbulenciách v uplynulom období
zameriava na ďalší ekonomický vývoj. Štvrťročný
podnikateľský index je postavený na základe ľudských reakcií
a názorov. Predstavuje barometer vnímania generálnych riaditeľov,
ktorí majú rozhodujúci vplyv na budúce smerovanie nielen svojich
podnikov, ale aj ekonomík strednej Európy vrátane Slovenska.
Bratislava (18.septembra 2009) - V dňoch 13. -30. júna tohto roku sa uskutočnil v poradí už desiaty
prieskum verejnej mienky od vstupu Slovenska do Európskej únie – tzv.
štandardný Eurobarometer č. 71. Tradične sa zaoberal názormi
obyvateľstva na aktuálne otázky európskej politiky, dôverou v národné
ako aj európske inštitúcie, no venoval sa aj zahraničnej politike
Európskej únie, otázke ľudských práv vo svete, či budúcnosti európskej
integrácie.
Bratislava (18.septembra 2009) - Vzhľad krajských miest, ale aj ich ďalšie zveľaďovanie, rozvoj
infraštruktúry či rôznych kultúrnych, športových, študijných a iných
možností, prispieva k skvalitneniu života v týchto mestách. Z výsledkov prieskumu agentúry TNS SK vyplýva, že občania Slovenska nevnímajú
úroveň svojich krajských miest ani ako dobrú, no ani ako zlú.
Obyvatelia jednotlivých regiónov vedia na jednej strane oceniť služby a
možnosti, ktoré krajské mestá ponúkajú, ale na druhej strane sú
kritickí voči tomu, čo v krajských mestách nefunguje, alebo je
nedostatočné.
Praha (17. septembra 2009) - Hodnota trhu s technickým
spotrebným tovarom na Slovensku sa v prvej polovici roku 2009 znížila o
17 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Najvýraznejšie
poklesy sme zaznamenali v sektore spotrebnej elektroniky a kategórii
foto. Negatívne sa vyvíjali aj všetky ďalšie sledované sektory (malé a
veľké domáce spotrebiče, IT, tele-komunikačné produkty a kancelárska
technika).
Bratislava (10. septembra 2009) – Z výsledkov stredoeurópskeho rebríčku CE TOP
500 spoločnosti Deloitte vyplynulo,
že v roku 2008 dosiahli slovenské
firmy napriek kríze sumárny nárast tržieb o viac
ako 3 miliardy eur oproti minulému roku,
čo predstavuje rast o 10,4 percenta.
Pokles ziskovosti z dostupných údajov 19 slovenských spoločností
je približne 11-percentný, pričom
zisk spoločností predstavoval v roku 2007 8,6 percenta a v 2008
už iba 7 percent.
Norimberg (7. septembra
2009) – Emócie sú jedným zo základných faktorov ovplyvňujúcich ľudské
správanie a takisto je to aj v prípade správania spotrebiteľského.
Marketéri sa čoraz viac zameriavajú na manažovanie a optimalizáciu
emocionálnych dimenzií stratégií svojej značky a komunikačných kampaní.
EMO Sensor spoločnosti GfK bol vyvinutý, aby pomáhal marketingovým
špecialistom lepšie chápať a riadiť emocionálne skúsenosti a zážitky
spotrebiteľov s jednotlivými značkami.
Norimberg (7.septembra 2009) – Svetové trhy
so spotrebnou elektronikou, audio/video, fotografickými, IT
a telekomunikačnými zariadeniami pokračujú v expanzii napriek kríze. V
roku 2009 spotrebitelia minuli na produkty v segmentoch audio/video,
foto, IT a telekomunikácie o 2% viac ako v minulom roku a výdaje na
celý rok sa odhadujú na 494 miliárd EUR (706 miliárd amerických
dolárov). Vyplýva to zo zistení kontinuálneho prieskumu divízie GfK
Retail and Technology vo viac ako 80 krajinách sveta.
Bratislava (3.septembra 2009) - Prieskum GfK
TEMAX Western Europe reflektuje spomalené trhové trendy v druhom
štvrťroku 2009. V druhom kvartáli roka 2009 minuli spotrebitelia
v západnej Európe 41 miliárd EUR na spotrebný tovar technického
charakteru. Po poklese vo výške 8,0% v prvom štvrťroku zaregistroval
trh v druhom kvartáli podobné straty dosahujúce až 9.2% v porovnaní s
rovnakým obdobím predošlého roka. Okrem všeobecného ekonomického
prostredia je hlavný dôvod klesajúcich výnosov rovnaký ako v prvom
štvrťroku.
Bratislava (2. septembra 2009) – Slovenská
kancelária medzinárodnej audítorskej a poradenskej spoločnosti Deloitte
sa presťahovala do jedného z najmodernejších priestorov v Bratislave
– do objektu Digital Park-u II. V nových kanceláriách
na 6. a 7. podlaží administratívneho komplexu Digital Park II na Einsteinovej
ulici začína Deloitte svoju prevádzku symbolicky, v prvý deň nového
školského roka – 2. septembra 2009.
Chicago (24.augusta 2009) - Inzerovanie na internete sa stáva
účinnejším ako klasická reklama v televízii. Vyplýva to z najnovšieho
reprezentatívneho prieskumu americkej spoločnosti comScore a agentúry dunnhumbyUSA. Prieskum sa uskutočnil na vzorke dvoch miliónov internetových používateľov, ktorí súhlasili s podrobným monitorovaním ich on-line aktivít. Reklamná kampaň
trvajúca 12 týždňov mala pozitívny vplyv na zvýšenie predaja vybraných
značiek o 9 percent. Identické reklamy prezentované v televízii
ovplyvnili predaj len o 8 percent.
Bratislava (24.augusta 2009) - Pre obyvateľov Slovenska predstavuje Bratislava predovšetkým drahé
mesto. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v júli tohto roku zrealizovala
agentúra TNS SK na reprezentatívnej vzorke 1 032 respondentov.
Dve tretiny (67,3%) opýtaných vnímajú Bratislavu hlavne ako
drahú. Necelá polovica (46,4%) ľudí si myslí, že slovenské hlavné mesto
je veľké a tretina (32,8%) považuje Bratislavu za rýchlu. Pre tri
desatiny (29,7%) slovenskej populácie je Bratislava moderným mestom a
necelá štvrtina (22,1%) ju vníma ako špinavé mesto.
Bratislava (24. augusta 2009) – Technické
vybavenie slovenských domácností sa za posledné roky zmodernizovalo,
pod čo sa podpisuje rýchly životný štýl, snaha o čo najpohodlnejšie
bývanie a ochota investovať do nových foriem trávenia voľného času.
Najvýznamnejší nárast v slovenských domácnostiach zaznamenali za
posledné roky LDC a plazmové televízory, ktorých zastúpenie v našich
domovoch vzrástlo oproti roku 2007 o 5 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia CENZUS 2009, ktorý kontinuálne monitoruje socio-demografické znaky slovenskej populácie.
Norimberg (21. augusta 2009) – V prvej polovici roka 2009 po
prvýkrát v Nemecku poklesol objem predaja biopotravín. Spotrebitelia
minuli na organicky vyrobené potraviny a nápoje zhruba o 4% menej ako
počas rovnakého obdobia predošlého roka. Vyplýva to zo zistení GfK
Panel Services Germany v rámci kontinuálneho monitoringu predaja
biopotravín a produktov. Celkovo si až 85% všetkých
nemeckých domácností v prvých šiestich mesiacoch roka 2009 zakúpilo
aspoň jeden biovýrobok.
Bratislava (17.augusta 2009) - Z
výsledkov prieskumu spoločnosti Deloitte vyplýva, že so znížením
výdavkov na školské potreby počíta menej spotrebiteľov než v minulom
roku, a to aj napriek obavám z ďalšieho vývoja ekonomiky, ktoré naďalej
ovplyvňujú spotrebiteľské správanie. 44 percent respondentov uviedlo, že chce v tomto roku minúť na školské potreby
menej peňazí, pričom v roku 2008 to bolo až 71 %. 43 % respondentov
uviedlo, že znížia svoje výdavky o viac než 100 USD, čo rovnako
predstavuje pokles oproti minulému roku, keď to uviedol takmer každý
druhý opýtaný (48 %).
Bratislava (13. augusta 2009) – Biotechnologické
spoločnosti a spoločnosti poskytujúce zdravotnú starostlivosť,
ktoré sú povzbudené prísľubom informačného veku v spojení s poskytnutými
ekonomickými stimulmi vo výške niekoľko miliónov dolárov, ešte
stále nemusia byť schopné splniť vysoké očakávania týkajúce
sa maximalizácie hodnoty údajov a výkonnosti dosiahnutej automatizáciou.
Kľúčové zistenia vyplývajú z globálnej štúdie spoločnosti Deloitte
zameranej na bezpečnosť biotechnologických spoločností a firiem
poskytujúcich zdravotnú starostlivosť pre rok 2009.
161 lnkov (11 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 3 | 4 | 5 ]