Bratislava (9. decembra 2009) - Online
aukcie patria v zahraničí medzi najpopulárnejšie spôsoby nakupovania
tovarov či služieb cez internet. Tieto aktivity sa už pomaly stávajú
obľúbenými aj medzi slovenskými užívateľmi internetu. S internetovými aukciami má na Slovensku zatiaľ
skúsenosť necelá tretina (30,4%) cez internet nakupujúcej populácie.Vyplýva to z výsledkov prieskumu agentúra TNS SK.
Bratislava (2. decembra 2009) - Hodnota
trhu s technickým spotrebným tovarom na Slovensku sa v prvej polovici
roku 2009 znížila o 20 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
V treťom kvartáli sa negatívny vývoj ešte prehĺbil, došlo k poklesu
25%. Obrat medziročne klesá vo všetkých sledovaných sektoroch. Vyplýva to zo správy GfK TEMAX® Slovak Republic, ktorá sleduje vývoj trhu s technickým tovarom (spotrebná elektronika, foto, malé a veľké domáce spotrebiče, IT,
telekomunikačné produkty a kancelárska technika).
New York (2. decembra 2009) - Podľa agentúry TNS Media Intelligence dosiahli reklamné výdavky v
USA za prvý polrok 2009 úroveň 60,87 mld. USD, čo v porovnaní s
rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje pokles o 14,3%.
Oproti minulému roku boli reklamné výdavky za druhý kvartál 2009 o
13,9% nižšie. Medziročný nárast zaznamenala predovšetkým internetová reklama.
Bratislava (30. novembra 2009) – Seriály sa stali úspešným
formátom, ktorý je v poslednom čase nasadzovaný do hlavného
vysielacieho času najmä komerčných televíznych staníc na Slovensku.
Spoločnosť GfK Slovakia sa rozhodla v prieskume GfK Young Monitor
odtestovať medzi mladými divákmi atraktívnosť a sympatie jednotlivých
protagonistov. Do prieskumu sa v októbri 2009 zapojili mladí ľudia vo
veku od 15 do 25 rokov.
Bratislava (27. novembra 2009) - Mnohé vlády na celom svete pri hľadaní
nových zdrojov daňových príjmov rozširujú a sprísňujú kontrolu nad
cezhraničnými transakciami medzi spoločnosťami patriacimi do jednej
skupiny.Kontroly sú čoraz bežnejšie, keďže
mnohé vlády získavajú väčšie skúsenosti s analyzovaním transferových
cien a hľadajú možnosti, ako chrániť svoje daňové príjmy. Potvrdzujú to výsledky prieskumu globálnej divízie služieb transferového oceňovania spoločnosti KPMG.
Bratislava (26.
novembra 2009) - Vlády všade
na svete by sa pod vplyvom súčasnej ekonomickej situácie mali zamerať
aj na
malé a stredné podniky. Inak riskujú, že nedôjde k stabilnému
ekonomickému zotaveniu. Vyplýva to z globálneho prieskumu troch
asociácií združujúcich profesných účtovníkov.
Jedným
z kľúčových zistení je, že množstvo malých a stredných podnikov
odkladá investície len z dôvodu nedostupnosti financií, a nie kvôli
poklesu dopytu.
Bratislava (26. novembra 2009) - Najviac nájomníkov v
nákupných centrách na počet obyvateľov je koncentrovaných v Bratislave,
najmenej v Banskobystrickom kraji. Takmer polovicu nájomcov v centrách
na Slovensku zastupujú predajcovia módy. Najmenšiu skupinu nájomníkov
tvoria prevádzkovatelia zábavy. Potenciál rozvoja nákupných centier na
Slovensku je najmä na strednom Slovensku. Vyplýva to z najnovšej
štúdie spoločnosti GfK Slovakia GfK Nákupný mix nákupných centier 2009,
ktorá poskytuje najkomplexnejší prehľad nájomníkov v centrách na
Slovensku.
Bratislava (25. novembra 2009) — Tri slovenské
spoločnosti sa dostali z 26 krajín Európy, Blízkeho východu a Afriky
do prestížneho rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických
spoločností Deloitte Technology FAST 500 EMEA. Prvé
miesto obsadila turecká spoločnosť BIOTEKNO s rastom
42 417 percent. Rebríček
monitoruje päťročný nárast výnosov najrýchlejšie rastúcich
spoločností vo verejnom a súkromnom sektore v oblasti technológií,
médií, telekomunikácií, biotechnológií a ekológie. Priemerná
miera rastu v regióne je vyššia aj napriek nepriaznivým ekonomickým faktorom.
Bratislava (25. novembra 2009) – Spoločnosť HP oznámila
finančné výsledky za štvrtý štvrťrok fiškálneho roku 2009, ktorý sa skončil 31.
októbra 2009. V tomto štvrťroku dosiahla čisté tržby vo výške 30,8
miliardy dolárov, čo predstavuje 8 % pokles oproti rovnakému obdobiu minulého
roka a 5 % pokles, ak sa zohľadnia účinky zmien menových kurzov. Zriedený zisk na akciu podľa princípov GAAP za štvrtý
štvrťrok tvoril 0,99 dolára, čo znamená nárast oproti 0,84 dolára
v predchádzajúcom roku.
Londýn (18. novembra 2009) - Z výsledkov štúdie 2009 UK National Gamers Study vyplýva, že vo
Veľkej Británii je oveľa viac online a konzolových hráčov ako v
ostatných európskych krajinách. Až 73% opýtaných hráva tieto hry
pravidelne, pričom mnohí z nich považujú túto aktivitu za lepšiu zábavu
ako surfovanie na internete alebo sledovanie televízie.
Mladí muži vo veku 13 až 19 rokov hrajú hry v priemere 11
hodín za týždeň.
Bratislava (16. novembra 2009) – Najpreferovanejší
spôsob kontaktovania priateľa alebo známeho je stále prostredníctvom
telefónu. Až 85 percent ľudí po ňom siaha, keď chce byť v kontakte so
svojimi blízkymi. Tomuto zabehanému spôsobu komunikácie však čoraz viac
konkuruje internet, ktorý poskytuje celú škálu komunikačných možností,
najmä cez e-mail, chat, správy cez sociálne siete, ako aj telefonovanie
cez internet a využívanie web kamery. Vyplýva to zo septembrového
online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
Bratislava (12. novembra 2009) - Mnoho Slovákov
sa napriek pociťujúcej kríze domnieva, že ich kúpyschopnosť
sa v porovnaní s minulým rokom nezmenila. 87 % z nich minie v tomto
roku rovnakú alebo menšiu sumu peňazí na nákupy ako minulý rok.
Zdá sa, že prevládajú psychologické aspekty krízy nad realitou
vo finančnej situácii domácností. Vyplýva to z Vianočného prieskumu spoločnosti
Deloitte
za rok 2009.
Viedeň (12.novembra 2009) - Potom, čo údaje
o konjunktúre v USA za posledné dva mesiace poukazovali na významné zlepšenie ekonomickej situácie, pozitívna dynamika v poslednom čase
o niečo poľavila. Väčšiny predstihových a náladových ukazovateľov
(spotrebiteľská dôvera, ISM), ako aj maloobchodné obraty v súčasnosti
ukazujú skôr zmiešaný obraz. Mnohí hráči na trhu si kladú otázku,
nakoľko udržateľné môže byť zotavenie konjunktúry, keď sa skončí
účinok pozitívnych dopadov štátnych programov na oživenie ekonomiky.
Bratislava (10. novembra 2009) – Koncom roka 2008 index dôvery
firiem private equity v strednej Európe, ktorý zostavila
spoločnosť Deloitte, dosiahol svoju
historicky najnižšiu úroveň. V súčasnosti sa však spamätáva a
údaje naznačujú, že odborníci
sú v otázkach ďalšieho vývoja v oblasti private equity optimistickí. V rámci štrnásteho vydania prieskumu (október
2009) sa ukazuje, že dôvera sa zvyšuje takmer až na úroveň pred
krízou. Podľa výsledkov prieskumu v súčasnosti iba malé percento
private equity investorov očakáva, že ekonomické podmienky sa aj
naďalej budú zhoršovať.
Bratislava (9. novembra 2009) - Skúsenosti s nakupovaním cez internet už majú takmer všetci
užívatelia internetu. Zatiaľ čo v máji 2008 využili nákup cez internet
viac ako štyri pätiny (85,9%) internetovej populácie, v októbri tohto
roku už malo skúsenosti s online nakupovaním 95% užívateľov internetu.
Tí, čo už majú skúsenosti s nákupom cez internet, nakupujú prevažne
tovary (96,5%). Službu si prostredníctvom internetového predaja
doposiaľ zakúpili približne štyria z desiatich opýtaných (38,6%).
161 lnkov (11 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 1 | 2 | 3 ]