Aspectio,
nezávislá společnost pro výzkum a analýzu trhu, představuje českému
trhu unikátní výzkumný nástroj Social Survey Tool (SST). Nástroj
umožňuje dotazování uživatelů světově nejpopulárnější sociální sítě
Facebook, a to online, přímo v prostředí sítě. Hlavní předností této
metody je cílení uživatelů dle pokročilých kritérií. Výsledky jsou
analyzovány v kombinaci s podrobnějšími informacemi z uživatelských
profilů. To firmám nabízí možnost nahlédnout i do životního stylu
zákazníků a poznat jejich návyky v prostředí internetu.
Bratislava (13. októbra 2010) - Agentúra TNS zverejnila výsledky globálneho prieskumu Digital Life, ktorý bol zameraný na online
aktivity a správanie ľudí. Prieskumu sa zúčastnilo takmer 50 000
užívateľov internetu zo 46 krajín. Štúdia odkrýva množstvo dôležitých
zistení a predstavuje tie indikátory, ktoré môžu v budúcnosti ovplyvniť
online správanie vo svete.
Norimberg (22. marca 2010 – Dopyt po dovolenkách na
letnú sezónu 2010 sa stabilizoval predovšetkým v Nemecku a Spojenom
kráľovstve, teda v krajinách ktoré predstavujú dva najväčšie európske
trhy cestovného ruchu. Najväčší nárast bol nameraný pri dovolenkách
v Turecku a v Egypte. Okrem toho sa v súčasnosti v celej Európe tešia
rastúcej popularite okružné plavby. Po všeobecnom poklese v počte
rezervácií počas posledných 18
mesiacov sa začínajú prejavovať prvé známky zotavovania sa dopytu aj
v cestovnom ruchu.
Bratislava (18. marca 2010) – Viac ako polovica užívateľov
internetu na Slovensku si zvykne aspoň raz za mesiac a častejšie
prezerať internetové stránky firiem, ktoré ponúkajú na predaj tovar
alebo služby. Nakupovanie cez internet využíva na Slovensku
zhruba každý druhý užívateľ internetu. V porovnaní s minulým rokom ide o
viac ako desaťpercentný nárast. Webstránky spoločnosti tiež významným
spôsobom prispievajú k zvyšovaniu predaja v kamenných obchodoch. Spotrebitelia totiž často na základe informácii z webu zájdu do kamenného
obchodu a nákup zrealizujú štandardne. Vyplýva to z prieskumov
spoločnosti GfK Slovakia.
Bratislava (16. marca 2010) - Energia vyrobená z obnoviteľných zdrojov
je zaujímavou a aj ekologickou
alternatívou spaľovania fosílnych palív, ktorých je čoraz menej. Z
výsledkov prieskumu, ktorý agentúra TNS SK realizovala v novembri
minulého roku na reprezentatívnej vzorke 954 respondentov, vyplýva, že
najznámejším obnoviteľným zdrojom pre výrobu elektriny je veterná
energia (49,7)%. Obyvatelia Slovenska však poznajú aj ďalšie druhy
zelenej energie, ako napr. slnečnú (32,4%), vodnú (32,0%), prípadne
energiu vyrobenú z biomasy (28,0%).
Bratislava (16. marca 2010) – Ak by si mali mladí ľudia na
Slovensku v kine vybrať medzi tým istým filmom, pričom jeden by bol v
štandardnom prevedení a druhý v 3D rozlíšení, prevažná väčšina mladých
Slovákov by sa rozhodla pre 3D verziu. Medzi najpreferovanejšie typy kín
u mladých na Slovensku patria už dlhodobo multikiná, ktoré poskytujú
návštevníkom pohodlie s digitálnym zvukom a najnovšie aj technológiu
umožňujúcu pozerať film v 3D kvalite. Vyše polovica mladých Slovákov už
3D film videla. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Young Monitor.
Brusel (5. februára 2010) - Vyriešiť
nedostatok kvalifikácií v Európe a dať Európanom do budúcna lepšiu
šancu uspieť na trhu práce môže iba okamžitý zákrok. Tvrdí to nezávislá
expertná správa, ktorú včera zverejnila Európska komisia. Správa nazvaná „Nové zručnosti pre nové pracovné miesta: treba
konať“ zdôrazňuje potrebu poskytnúť ľuďom tie správne stimuly na to,
aby si mohli zvýšiť svoje kvalifikácie. Zdôrazňuje aj potrebu zlepšiť
nadväznosť vzdelávania, odbornej prípravy a zamestnania.
Bratislava (5. februára 2010) - Od 1. februára 2010 vstúpila do platnosti nová zmluva na projekt
elektronického merania sledovanosti televízií prostredníctvom
peoplemetrov. Zmluvu podpísala agentúra TNS SK so spoločnosťou PMT na
obdobie ďalších piatich rokov. TNS SK tak pokračuje v peoplemetrovom
meraní sledovanosti televízií, ktoré realizuje od roku 2004, aj v
druhej vlne.
Bratislava (5. februára 2010) – Internet na Slovensku
využíva už vyše 56 percent slovenskej populácie. Pri surfovaní si
ľudia často vyhľadávajú aj informácie o chorobách a ich liečbe. Keďže
podľa novely zákona o liekoch je od decembra minulého roka možné
nakupovať voľnopredajné lieky a zdravotnícke pomôcky už aj cez
internet, spoločnosť GfK Slovakia v januárovom online prieskume
zisťovala, aký postoj k tomu zaujali Slováci, ktorí sa na internet
pripájajú pravidelne.
Bratislava (2.februára 2010) – Slovenských divákov už unavuje téma
finančná kríza v televíznom vysielaní. Až 50 percent ľudí táto téma
priam „otravuje“ a takmer polovica populácie sa dokonca domnieva, že
televízie s finančnou krízou preháňajú, alebo že záujem televízií krízu
ešte zhoršuje. Viac ako 40 percent ľudí zároveň pripúšťa, že kvôli
kríze chodí menej do barov, reštaurácií či do kina. Namiesto toho, viac
času trávia s rodinou a kamarátmi, či surfovaním po internete.
Bratislava (27. januára 2010) – Asi desatina
slovenskej populácie vycestuje túto zimu za zimnými športmi a oddychom.
Najčastejšie sú to ľudia do 40 rokov. Slováci si vyberajú hlavne podľa
obľúbenej lokality, vhodných snehových podmienok a dobrej dopravnej
dostupnosti. Najčastejšie sa zameriavajú na 2 až 3-dňové pobyty, alebo
na jednodňové výlety bez ubytovania, ktoré budú realizovať viackrát za
zimu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
Norimberg (22. decembra 2009) – Podľa zistení
najnovšej štúdie spoločnosti GfK Kúpna sila v Nemecku disponibilný
príjem na jedného obyvateľa Nemecka poklesne v roku 2010 o 42 EUR.
Dopady ekonomickej krízy tak zasiahnu aj súkromných spotrebiteľov. Na
druhej strane bude tento nominálny pokles kúpnej sily pravdepodobne
vyvážený nízkou infláciou. Prieskum spoločnosti GfK GeoMarketing
poukazuje na veľké rozdiely v kúpnej sile medzi jednotlivými regiónmi
Nemecka.
Bratislava (17. decembra 2009) – Najobľúbenejšou moderátorkou zábavných
relácií je Adela Banášová, najobľúbenejšou moderátorkou spravodajstva
je Jarmila Hargašová-Lajčáková a najobľúbenejšou moderátorkou športu je
Lenka Čviriková-Hriadeľová. Vyplýva to z tradičného prieskumu
o televíznom správaní sa divákov, ktorý v období október až november
2009 na vzorke 906 respondentov uskutočnila spoločnosť UPC Broadband
Slovakia, poskytujúca služby digitálnej, analógovej a satelitnej
televízie, internetových a telefónnych služieb.
Bratislava (15. decembra 2009) - Vianočné darčeky pre svojich blízkych plánujú tento rok obyvatelia
Slovenska nakúpiť v priemere za 166,20 Eur, čo predstavuje približne
rovnakú čiastku peňazí ako minulý rok. Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie sa slovenských
spotrebiteľov, ktorý omnibusovou metódou face-to-face rozhovormi v
novembri tohto roku uskutočnila agentúra TNS SK.
Bratislava (11. decembra 2009) - Už niekoľko rokov realizuje agentúra TNS SK prieskum zameraný na
Vianoce. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že priania Slovákov sa už dlhodobo
nemenia. Tak ako každý rok, aj tentokrát by si obyvatelia Slovenska
chceli nájsť pod vianočným stromčekom hlavne oblečenie, knihy a bežnú
kozmetiku, pričom oblečenie by chceli dostať dve pätiny (38,0%) ľudí a
knihám (24,1%) a bežnej kozmetike (23,9%) by sa potešil každý štvrtý
opýtaný.
161 lnkov (11 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 1 | 2 | 3 ]