Z krátkodobého hľadiska si spoločnosti dôverujú. V najbližšom roku plánuje zmeniť svoju stratégiu iba 45 percent opýtaných, buď kvôli zmene nákupnej politiky zákazníkov (67 percent) alebo tlaku na hotovosť (33 percent). Zaujímavým bodom, ktorý odlišuje Slovensko od iných regiónov, je skutočnosť, že relatívne vysoký podiel slovenských respondentov si myslí, že zmenu vyvolávajú prísnejšie finančné a environmentálne predpisy (33 percent). Plánované zmeny. Pokiaľ ide o plánované zmeny, väčšina uvedených stratégií sa zakladala na optimalizácii prevádzkového procesu (70 percent), znižovaní nákupných nákladov (65 percent) a znižovaní pracovných miest (45 percent). Avšak dôvera v krátkodobú podnikateľskú stratégiu zoslabla, keď sa respondenti zamysleli ďalej do budúcnosti. Podiel spoločností, ktoré plánujú radikálnejšie dlhodobé prehodnocovania stratégie, predstavuje 60 percent, pričom sa chcú zamerať na podnikateľský model a zmenu dodávateľov (obe po 42 percent) a nové výrobky a trhy (obe po 25 percent). Väčšina spoločností si myslí, že vláda má zohrávať dôležitú úlohu pri obnovovaní ekonomiky, pričom podľa 65 percent respondentov tak má vláda robiť prostredníctvom znižovania daní a podľa 35 percent prostredníctvom investovania do infraštruktúry, verejného sektora a podpory podnikania. Pokiaľ ide o zotavenie ekonomiky, iba päť percent očakáva, že sa situácia na trhoch zlepší už v tomto roku, a 65 percent si myslí, že je potrebné počkať minimálne do roku 2010, kým sa objavia prvé náznaky pozitívnej zmeny. ________________________________________________________________________________________ Zdroj: kpmg.com
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu KPMG: Vplyvom globálnej finančnej krízy sa automobilový priemysel zoštíhľuje Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |