Slovenské firmy chcú na boj s krízou nižšie dane

Publikovan: 08.06, 2009    Tma: KPMG

Bratislava (9. júna 2009) - Až 75 percent slovenských spoločností si myslí, že nižšie dane by boli najvhodnejšou pomocou vlády pri riešení ekonomickej krízy. Je to takmer dvojnásobok priemeru (39 percent) globálnej štúdie KPMG International, ktorá zisťovala názory vrcholových manažérov na cestu z krízy. Zníženie vládnych daní by sa však prejavilo na nižších príjmoch štátneho rozpočtu, čo by nevyhnutne ovplyvnilo ďalšie dve najčastejšie uvádzané pomocné opatrenia vlády – investícia do infraštruktúry (20 percent) a vytvorenie nových pracovných miest (10 percent).

Z krátkodobého hľadiska si spoločnosti dôverujú. V najbližšom roku plánuje zmeniť svoju stratégiu iba 45 percent opýtaných, buď kvôli zmene nákupnej politiky zákazníkov (67 percent) alebo tlaku na hotovosť (33 percent). Zaujímavým bodom, ktorý odlišuje Slovensko od iných regiónov, je skutočnosť, že relatívne vysoký podiel slovenských respondentov si myslí, že zmenu vyvolávajú prísnejšie finančné a environmentálne predpisy (33 percent).

Plánované zmeny. Pokiaľ ide o plánované zmeny, väčšina uvedených stratégií sa zakladala na optimalizácii prevádzkového procesu (70 percent), znižovaní nákupných nákladov (65 percent) a znižovaní pracovných miest (45 percent). Avšak dôvera v krátkodobú podnikateľskú stratégiu zoslabla, keď sa respondenti zamysleli ďalej do budúcnosti. Podiel spoločností, ktoré plánujú radikálnejšie dlhodobé prehodnocovania stratégie, predstavuje 60 percent, pričom sa chcú zamerať na podnikateľský model a zmenu dodávateľov (obe po 42 percent) a nové výrobky a trhy (obe po 25 percent).

Väčšina spoločností si myslí, že vláda má zohrávať dôležitú úlohu pri obnovovaní ekonomiky, pričom podľa 65 percent respondentov tak má vláda robiť prostredníctvom znižovania daní a podľa 35 percent prostredníctvom investovania do infraštruktúry, verejného sektora a podpory podnikania. Pokiaľ ide o zotavenie ekonomiky, iba päť percent očakáva, že sa situácia na trhoch zlepší už v tomto roku, a 65 percent si myslí, že je potrebné počkať minimálne do roku 2010, kým sa objavia prvé náznaky pozitívnej zmeny.

„Never catch a falling knife” je štúdia globálnej daňovo-poradenskej divízie KPMG Global Tax. Bola zverejnená na Daňovom samite regiónu Európa, Blízky východ a Afrika, ktorý sa konal 2. až 4. júna 2009 v Londýne. Do prieskumu k štúdii sa zapojilo 852 vrcholových manažérov, ktorí zastupujú spoločnosti v 29 krajinách. Zúčastnené spoločnosti pokrývali všetky sektory a ich obrat sa pohyboval od 250 miliónov amerických dolárov po viac ako 5 miliárd amerických dolárov. Do prieskumu sa zapojili i podniky pôsobiace na Slovensku.

________________________________________________________________________________________

Zdroj: kpmg.com


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

KPMG

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 2.01 seknd