Výrobca pneumatík
značky Goodyear je známy svojim prístupom k bezpečnosti vodičov
pomocou inovácií, najnovších technológií a materiálov. V minulom
roku sa rozhodol urobiť pre podporu bezpečnosti v cestnej premávke
ešte viac a zameral sa na jeho najzraniteľnejších a často aj najohrozenejších
účastníkov, deti z materských škôl. V rámci projektu „Goodyear
– Bezpečná škôlka“ dostalo v roku 2008 takmer 400 vybraných
materských škôl na Slovensku sadu reflexných viest pre deti a dospelých,
každá sada obsahovala 20 detských viest a 3 vesty pre dospelých.
Projekt súčasne prebiehal aj v Českej republike, kde bolo vybraných
vyše 600 materských škôl. Celkovo bolo distribuovaných 24.500 ks
reflexných viest. „Pri plánovaní
projektu Goodyear – Bezpečná škôlka
sme mysleli predovšetkým a konkrétne na deti v materských
školách. Pri prechádzkach alebo cestách za rôznymi aktivitami sa
cestnej premávke nevyhnú a aj napriek pozornému dohľadu svojho
sprievodu sú v okolí ciest vystavené
určitému riziku, ktoré reflexné
vesty značnou mierou znižujú. V priebehu prvého roka sa nám potvrdilo,
že sme sa vydali správnym smerom a
že tento projekt skutočne má zmysel. Dôkazom sú
ďakovné listy z materských škôl, ale
aj priamo od rodičov detí, ktoré
reflexné vesty v škôlke využívajú.
Dostali sme takisto žiadosti o zaslanie sady od
škôlok, na ktoré vesty v prvej vlne nevyšli, spolu s dotazmi na pokračovanie
projektu. V tomto roku teda projekt nielen pokračuje, ale bude
aj značne rozšírený,“ komentuje pokračovanie projektu
Markéta Valtrová, marketingová koordinátorka spoločnosti Goodyear
Dunlop Tires Slovakia. Štatistiky uvádzajú
klesajúcu tendenciu počtu dopravných nehôd – od roku 2006 do roku
2008 ich počet klesol o približne 3000. Rovnako klesá na našich cestách
aj počet usmrtených osôb, ktorých bolo v roku 2008 „len“ 558.
Za posledné 3 roky klesá aj počet dopravných nehôd zapríčinených
chodcami – v minulom roku chodci spôsobili 926 nehôd. Deti zapríčinili
v minulom roku 268 dopravných nehôd, čo je síce menej ako po dva
roky predtým, no stále je toto číslo hrozivo vysoké. Vo veku
0-9 rokov bolo v roku 2008 usmrtených na cestách 6 detí, preto Goodyear
dúfa, že projekt „Goodyear – Bezpečná škôlka“ pomôže do
budúcnosti toto číslo ešte znížiť. (zdroj: Ministerstvo vnútra
SR, viac viď príloha) Distribuované reflexné
vesty deti nielen pasívne chránia tým, že zvyšujú ich viditeľnosť,
ale zároveň sú dobrým nástrojom, ktorý im ilustruje a pripomína,
že cesta nie je ihrisko a že sa v jej okolí majú pohybovať s maximálnou
ostražitosťou a dodržiavať určité pravidlá. V rámci projektu
preto bola tiež vytvorená nová stolová hra pre deti s názvom „Bezpečne
do škôlky“, ktorá zábavnou
formou učí deti - chodcov, ako sa pohybovať v okolí ciest a ako
cez ne prechádzať. Hra už bola testovaná v niekoľkých materských
školách s veľmi pozitívnymi výsledkami. Bude distribuovaná do v tomto
roku zaregistrovaných materských škôl spolu s reflexnými vestami,
ktorých je pre celé Slovensko a Českú republiku pripravených 15.000
kusov. Všetky informácie
týkajúce sa projektu, vrátane formulára na registráciu škôlok
do druhej vlny distribúcie sád reflexných viest, informácií o bezpečnosti
pre rodičov detí v predškolskom veku, ale i hier a maľovaniek pre
deti, sú od konca mája k dispozícii na internetovej adrese www.bezpecnaskolka.sk. Tento portál bude tiež dôležitou súčasťou
pripravovaných súťaží pre materské školy. Tie budú môcť na
jeseň súťažiť na poli výtvarnom a hudobnom a o ich úspechu rozhodnú
svojim hlasovaním práve návštevníci webových stránok. Pre víťazov
bude pripravených niekoľko atraktívnych cien. Materské školy sa
ale nebudú registrovať len samé na internete, ich výberom budú
rovnako ako vlani poverení aj obchodní partneri spoločnosti Goodyear
Dunlop Tires Slovakia, vďaka ktorých celoštátnemu pokrytiu boli
rovnomerne zastúpené materské školy zo všetkých regiónov.
„V minulom roku bola spolupráca na projekte s našimi obchodnými
partnermi veľmi prínosná a boli by sme
radi, keby sa na ňom s nami podieľali aj naďalej,“
dodáva Markéta Valtrová. Projekt „Goodyear
– Bezpečná škôlka“ si tiež vyslúžil medzinárodné uznanie
v oblasti PR a marketingu, keď bol nominovaný na cenu European Excellence
Awards a SABRE Awards. Nomináciu projekt získal aj v súťaži Česká
cena za Public Relations. Viac informácií
nájdete na adresách www.goodyear.com a www.goodyearpneu.cz.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu GOODYEAR: Projekt Goodyear - Bezpečná škôlka sa v roku 2009 rozširuje Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |