Celé podujatie sa bude konať pod záštitou primátora mesta Nitra
Jozefa Dvonča. Beh pre život pre veľký
záujem Slovákov už druhý rok organizujú
spoločnosť Tesco a Nadácia Výskum rakoviny.
Nadácia za vyzbierané peniaze zakúpi
špičkový diagnostický prístroj
pre Ústav experimentálnej onkológie SAV, ktorý
dokáže vopred upozorniť na možný
výskyt nádorového ochorenia. Vyzbieranú
sumu spoločnosť Tesco navýši o 10 percent.
,,Bez podujatí ako je Beh pre život a bez nadšených
ľudí by sme na zakúpenie takéhoto
prístroja nemali peniaze. Pritom vo vyspelých západných krajinách
sú podobné zariadenia bežnou výbavou, ktorá
vedcom a lekárom pomáha pri odhaľovaní
zhubných buniek,“ uviedla prezidentka Nadácie Výskum
rakoviny RNDr. Margita Klobušická.
Bežať
budú aj známe osobnosti. Výhodou behu je, že
sa ho môžu zúčastniť úplne všetci, bez rozdielu veku, či fyzickej
kondície, vrátane rodičov s malými deťmi. Trasu, ktorá je dlhá
približne štyri kilometre, môžu účastníci prebehnúť, alebo
prejsť aj s kočíkom, či so štvornohým miláčikom. Účasť verejnosti v jednotlivých
mestách podporia aj patróni z radov populárnych slovenských osobností.
Patrónom behu pre celé Slovensko bude moderátor spravodajskej relácie
TV Markíza Patrik Švajda. Patrónom bratislavského behu sa
stal operný spevák Martin Babjak, nitrianskych účastníkov
sa rozhodli povzbudiť herci Divadla Andreja Bagara Eva Pavlíková
a jeho riaditeľ Ján Greššo. V Žiline bude patrónom známy
moderátor Matej ,,Sajfa“ Cifra. Prešovský beh zastreší
moderátor a herec Michal Hudák. Všetky behy sa konajú pod patronátom
primátorov daných miest. Motiváciou pre účastníkov bude aj súťaž
medzi mestami o to, ktoré získa najviac peňazí od účastníkov.
V Nitre
bude premiéra hymny behu. Novinkou tohtoročného
podujatia bude hymna behu ,,Bež
ako o život“, ktorá vytvorí skvelú náladu všetkým účastníkom
behu. Autormi hymny sú Miroslav Jurika a Marián Brezáni. Hymnu zaspieva
Robo Šimko /finalista 3. ročníka súťaže Slovensko hľadá
Superstar/ a jeho kapela Massriot. Priaznivci tohto speváka a jeho skupiny
sa môžu tešiť aj na vystúpenie v rámci sprievodného programu. Časový plán
behov: (beh
sa začína vždy v sobotu o 15,00 hod., len v Nitre o 11,00 hod.) Aké
sú ďalšie fakty o Behu pre
život? Štart
a cieľ je vždy pri predajni Tesco. Pre návštevníkov bude pripravený
bohatý sprievodný program pre celú rodinu, ochutnávky, športové
hry a súťaže pre deti. Celá výška štartovného,
zisk z verejnej finančnej zbierky, z predaja tričiek, CD, športových
batohov a šatiek, zo zaslaných darcovských SMS (DMS) a z darov ide
na konto Nadácie Výskum rakoviny. Aj tí, ktorí sa behu nezúčastnia,
môžu do verejnej zbierky prispieť ľubovoľnou sumou. Štartovné
Behu pre život v tomto roku bude minimálne 5 eur (150,63 Sk) pre dospelých
od 18 do 65 rokov. Pre starších a mladších účastníkov to budú
2 eurá (60,25 Sk) a deti do 6 rokov môžu behať zdarma.
Účastníci dostanú
štartovné číslo a balíček s informačnými materiálmi, tričkom,
nápojmi a ovocím. V cieli na nich čaká medaila a občerstvenie. Podujatie
sa koná za asistencie mestskej polície a pracovníkov rýchlej zdravotnej
pomoci. Tesco Beh pre život vyvrcholí koncertmi Veľkého zboru donských
kozákov Spev pre život v sobotu 27. júna o 18.00 hodine na Zimnom štadióne
v Žiline a v nedeľu 28. júna o 16.00 hodine v amfiteátri vo Východnej,
kde bude slávnostne odovzdaný symbolický šek so získanou čiastkou.
Všetky informácie o behoch sú na internetovej stránke www.behprezivot.sk
Ako môžete prispieť *cena DMS je 1
€ (30,126 Sk) Smutná
reč čísiel... Zhubné nádory sú
druhou najčastejšou príčinou úmrtí vo vyspelých krajinách.
Na Slovensku ročne ochorie na rakovinu viac ako 24 000 ľudí a zomrie
okolo 12 000 ľudí. Každú štvrťhodinu pribudne jeden onkologický
pacient a počet onkologických ochorení neustále rastie. „Sú to
alarmujúce čísla, preto je výskum rakoviny a jeho podpora veľmi
dôležitá“, dodala Klobušická. Verejná zbierka a výťažok
zo štartovného Tesco Behu pre život budú použité na kúpu špičkového
laboratórneho prístroja Real-time PCR
za 50 -tisíc EUR (1,5 mil. korún). Ide o prístroj pre pacientov z celého
Slovenska, ktorý dokáže určiť prítomnosť génov, ktoré súvisia
s možným výskytom rakovinového ochorenia. Tak dá rýchlu, presnú
a správnu informáciu lekárovi pre výber správnej liečby a záchranu
ľudského života. Prístroj dokáže naraz spracovať krvné vzorky
až 96 pacientov na tzv. mikrotitračnej platničke s 12 radmi a 8 stĺpcami
vzoriek. Každé 1 € naviac znamená vyhodnotenie jednej vzorky pacienta
na platničke. Za vyzbierané peniaze
z minuloročného Tesco Behu pre život 2008 vo výške 20 413 EUR (614
962 korún) kúpila nadácia Molekulárny farbiaci automat,
ktorý pomáha slovenským vedcom napredovať vo výskume rakoviny
na konkurencie schopnej úrovni. „Pri organizovaní
Behu pre život máme skúsenosti z Veľkej Británie, kde Tesco už
roky podporuje podobný projekt. Po
úspešnom minuloročnom prvom ročníku na Slovensku
sú naše očakávania tento rok vysoké. Chceli by sme, aby sa behov
zúčastnilo ešte viac ľudí
- minimálne 3 500 účastníkov, a to aj napriek
tomu, že v tomto roku sa sústredíme na behy len v štyroch mestách
- v Bratislave, Nitre, Žiline a v Prešove,“ povedala Eva Williams,
riaditeľka oddelenia vonkajších a právnych vzťahov spoločnosti
Tesco Stores SR. Tesco podporuje
zdravý život. K zdravšiemu životu
Slovákov prispieva aktívne aj reťazec Tesco. Pred dvoma rokmi vyhlásila
spoločnosť Tesco Stores SR projekt Plán zodpovedného susedstva,
s cieľom chrániť životné prostredie a podporovať zdravý životný
štýl. V predajniach reťazec ponúka napríklad vlastné značky podporujúce
zdravé stravovanie a zdravý životný štýl Tesco Healthy Living
s nižším obsahom tuku a soli a jeho novú verziu Tesco Light Choice,
výrobky v kvalite bio Tesco Organic. Aby ľudia športovali aj
doma, Tesco uviedlo vlastnú značku športových náčiní Tesco
One Body. Tesco ako jeden z prvých reťazcov zaviedol na potravinách
jednoduchšie nutričné značenie, ktoré má 80 percent obalov tovarov
vlastnej značky. ,,Tesco každý
týždeň znižuje cenu vybraného druhu ovocia a zeleniny o polovicu,
aby ľudia boli aj takýmto spôsobom motivovaní
jesť to, čo je zdravé,“ uviedol Michal Štádler, marketingový
riaditeľ spoločnosti Tesco. O Nadácii Výskum
rakoviny. Nadácia Výskum rakoviny
vznikla pred 16 rokmi. Jej cieľom je finančne podporovať onkologický
výskum z hľadiska prevencie, včasnej diagnózy a liečby rakoviny.
Má bohaté skúsenosti s organizovaním verejných finančných zbierok.
O spoločnosti Tesco
Stores SR, a.s. Spoločnosť Tesco vstúpila
na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 70 obchodov
a 17 čerpacích staníc. Od roku 2005 poskytuje Tesco servis zákazníkom
prostredníctvom moderného distribučného centra v Beckove a vlani otvorilo
ďalší sklad pri Senci so zameraním na textil nielen pre Slovensko,
ale pre všetky Tesco obchody v strednej Európe (Maďarsku, Poľsku
a Českej republike). So svojimi vyše 8 300 zamestnancami patrí
spoločnosť Tesco k najväčším zamestnávateľom na Slovensku. Základom
filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi to najlepšie
a stať sa obchodom pre všetkých. Toto úsilie bolo v minulosti ohodnotené
prestížnou cenou Top Retailer 2004 od Zväzu obchodu a cestovného
ruchu SR a tohto roku cenou Zlatý dukát 2007 v kategórii Obchod,
od časopisu Moderní obchod spolu s odbornou porotou za prínos pre
obchod Slovenskej republike. Za projekt Plán zodpovedného
susedstva získala spoločnosť Tesco v apríli tohto roku hlavnú
cenu v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 organizovanej
Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny získala spoločnosť Tesco
aj zelenú cenu za projekt v oblasti životného prostredia –
prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci. Zdroj: Oľga Hrnčiarová, manažérka vonkajších
vzťahov Tesco Stores SR
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Tesco Stores: Obchody Tesco predlžujú otváraciu dobu Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |