Tesco Stores SR získala až dve ceny Via Bona Slovakia

Publikovan: 07.04, 2009    Tma: Tesco Stores

Bratislava (4. apríl 2009) – Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s. získala včera večer hlavnú cenu pre veľké podniky v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 za komplexný prístup k zodpovednému podnikaniu a stala sa tak celkovým víťazom súťaže, organizovanej Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny  získala spoločnosť Tesco Stores SR aj zelenú cenu v kategórii zodpovedného podnikania za projekt v oblasti životného prostredia – prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci.

Ocenenia prevzali Peter Varmuža, prevádzkový riaditeľ Tesco obchodov na Slovensku a Eva Williams, riaditeľka oddelenia vonkajších a právnych vzťahov Tesco Stores SR, a.s.  „Obe ocenenia si nesmierne vážime, vnímame ich ako výraz uznania našich početných aktivít, ktoré sme vyhlásili v Pláne zodpovedného susedstva pred dvoma rokmi na základe očakávaní našich zákazníkov a ktoré sa stali našimi verejnými záväzkami  tak v zodpovednom podnikaní, v ochrane životného prostredia, etike, starostlivosti o zákazníkov i zamestnancov, ako aj vo firemnej filantropii “, povedala pri tejto príležitosti Eva Williams a pokračovala, “je to ocenenie nielen našim zamestnancom, ale aj komunitám, s ktorými intenzívne spolupracujeme i našim obchodným partnerom“. 

Hlavnú cenu 9. ročníka ocenenia Via Bona Slovakia, ktorú určila v dvojkolovom hodnotení 20 členná komisia zo zástupcov štátnej správy, médií, podnikateľskej sféry a akademickej obce, prevzali Peter Varmuža a Eva Williams z rúk  Jeho excelencie Roba Swartbola, veľvyslanca Holanského kráľovstva na Slovensku a zelenú cenu prevzal Peter Varmuža z rúk  Dietricha Maxa Feya, člena predstavenstva spoločnosti Západoslovenská energetika, a.s.  Ocenením Via Bona Slovakia vyjadruje Nadácia Pontis verejné uznanie firmám, ktoré na Slovensku rozvíjajú zodpovedné podnikanie a firemnú filantropiu.

Plán zodpovedného susedstva ako nová stratégia spoločnosti Tesco. Tesco sa dlhodobo venuje zodpovednému podnikaniu a firemnej filantropii. Toto úsilie bolo sformulované do Plánu zodpovedného susedstva v roku 2007 ako strategický krok spoločnosti Tesco v podobe verejného záväzku. Ide o dlhodobý prístup naprieč celého podnikania ako piata časť riadiaceho systému, ktorý dovtedy pozostával len zo štyroch segmentov.  

Oblasť ochrany životného prostredia. Táto oblasť zaznamenáva prevratné zmeny a púta pozornosť širokej verejnosti.  Tesco sa chce profilovať ako líder na trhu v mnohých aspektoch tejto aktuálnej globálnej problematiky a podporovať aktivity, ktoré sú spojené s očakávaním zákazníkov.  Tesco triedi a recykluje odpad, sleduje spotrebu vody, organizuje súťaž medzi zamestnancami pod názvom Energetická liga, čo prináša každoročne približne 3 % úsporu,  má centralizovaný systém logistiky, čo prispieva k znižovaniu množstva škodlivých emisií do ovzdušia, Tesco inštalovalo plastové kryty na chladiace a mraziace boxy,  prinieslo ekologickejšie alternatívy  k igelitovým taškám, aby sa znížila ich spotreba, ap.

Tesco postavilo energeticky úsporný obchod v Rajci, slávnostne otvorený vlani 13. septembra. Tento obchod je unikát  nielen na Slovensku, ale aj v strednej Európe. Na jeho výstavbu bol použitý prírodný materiál drevo, ovčia vlna a lisovaná slama.  Nové technológie ako solárne kolektory na ohrievanie, sú použité aj na prevádzku, znížilo sa osvetlenie predajnej plochy či zachytáva sa dažďová voda, aby sa potom využila v prevádzke. Všetkými opatreniami chce Tesco znížiť uhlíkovú stopu do roku 2020 o 50 %. 

Oblasť etiky. Spoločnosť Tesco si zakladá na dodržiavaní etických zásad a to nielen tým, že školí vlastných pracovníkov komerčného oddelenia v reflexii etických otázok, ale aj v kontrole dodávateľov z hľadiska nedodržiavania etiky podnikania. Tesco má od roku 2003 vypracovaný Etický kódex, vlani prebehla jeho reedícia, ktorá obsiahla oblasti podnikania zo širšieho aspektu.  Tesco sa v ňom špecifikuje svoj vzťah voči svojim zamestnancom, zákazníkom, akcionárom, komunitám a dodávateľom.  Novinkou v oblasti obchodno-dodávateľských vzťahov je  Linka ochrany záujmov pre dodávateľov, na ktorú môžu dodávatelia alebo tretia strana  kedykoľvek zavolať alebo napísať v prípade podozrenia pochybenia zo strany komerčného oddelenia. 

Starostlivosť o zamestnancov. Každoročne  Tesco otvára nové obchody a vytvára stovky nových pracovných pozícií. Tesco rozvíja množstvo vzdelávacích a tréningových programov pre nich, aby ich práca bola kvalitná a zákazníci spokojní. Spätnú väzbu získava od zamestnancov každoročným anonymným dotazníkom Náš názor. Na každom obchode sa viackrát do roka schádzajú zamestnanecké fóra, aby prebrali rôzne aktuálne témy.  Tesco má spracované Pravidlá pre riešenie sťažností zamestnancov a pred tromi rokmi bola spustená Linka ochrany záujmov, kam môže volať zamestnanec, ak by mal podozrenie na nezákonné konanie, ohrozenie záujmov spoločnosti alebo životného prostredia. 

Pôsobenie na trhu. Základom filozofie je zákazník, ktorý je vždy na prvom mieste. Ponuka tovaru odráža nový životný štýl a kladie dôraz na oblasť zdravia a životného prostredia. Tesco dbá na dodržiavanie prísnych  hygienických noriem a využíva technológie šetrné k životnému prostrediu. Pestuje si dlhodobé vzťahy s dodávateľmi i so zamestnancami.  Vo všetkých obchodoch má zriadené centrá služieb zákazníkov a na základe prieskumov implementuje pre svojich zákazníkov cenové programy Garancia najnižšej ceny, 10 000 výrobkov, vlastné značky, akciové ponuky, výrazné cenové zníženie ovocia a zeleniny až do 50%, ap. V súčasnosti má až 80 % výrobkov vlastnej značky na obaloch nové jednoduchšie nutričné značenie ako cukor, tuky, soľ, ap. Oddelenia elektrospotrebičov Tesco obchodov sú vybavené nádobami na zber prázdnych náplní do tlačiarní, ktoré ďalej putujú na recykláciu.  Zákazníci, ktorí si kúpia elektrospotrebič, majú možnosť sa priniesť starý a Tesco zabezpečí jeho bezplatnú ekologickú likvidáciu. 

Filantropické projekty. Tesco od svojho vstupu pomáha tým, ktorí to najviac potrebujú. Mnohé projekty sa stali vo verejnosti dobre známe ako Tesco charita roku, vianočná zbierka Pomôžte spolu s nami, Hľadané deti či najnovšie verejno-prospešný Tesco Beh pre život. Spoločnosť Tesco pomohla v roku 2008 svojim charitatívnym partnerom získať viac ako 282 000 €.  

Spoločnosť Tesco vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 70 obchodov a 17 čerpacích staníc. Od roku 2005 poskytuje Tesco servis  zákazníkom prostredníctvom moderného distribučného centra v Beckove a vlani otvorilo ďalší sklad pri Senci so zameraním na textil nielen pre Slovensko, ale pre všetky Tesco obchody v strednej Európe /Maďarsku, Poľsku a Českej republike/.

So svojimi vyše 8 300 zamestnancami  patrí spoločnosť Tesco k najväčším zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi to najlepšie a stať sa obchodom pre všetkých. Toto úsilie bolo v minulosti ohodnotené prestížnou cenou Top Retailer 2004 od Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR a tohto roku cenou Zlatý dukát 2007 v kategórii Obchod, od časopisu Moderní obchod spolu s odbornou porotou za prínos pre obchod Slovenskej republike. 

Zdroj: Oľga Hrnčiarová, manažérka vonkajších   vzťahov Tesco Stores SR a.s.


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

· Viac o Tesco Stores


Najtanej lnok na tmu Tesco Stores:
Obchody Tesco predlžujú otváraciu dobu

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Tesco Stores

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 1.13 seknd