Upozornil aj na fakt, že kým predvlani firma rástla
predovšetkým v USA, o vlaňajší rast sa už postaral domáci trh, ktorý výrazne
ožil. Najväčší potenciál domáceho rastu predstavuje segment pasívnych,
nízkoenergetických a nulových domov, pre ktoré Makrowin vyrába najviac. "V zahraničí pretrváva záujem o drevohliníkové a drevené
okná, vchodové dvere a posuvné steny s izolačným trojsklom. Doma sa najlepšie
predávajú drevohliníkové okná, dvere a presklené steny s izolačným trojsklom. Na
slovenskom trhu je konkurencieschopnosť pomerne veľká, aj keď sa za
predchádzajúce roky situácia vykryštalizovala. Mnoho firiem ukončilo svoju
činnosť a zostali len zdravšie životaschopné spoločnosti, ktoré majú v
súčasnosti dosť práce. My vyrábame 23 produktov drevených a drevohliníkových
okien, čo je najširšia ponuka takýchto okien na Slovensku. Veľkú obľúbenosť
u slovenských zákazníkov si získali drevohliníkové okná, ktoré tvoria až
90 percent nášho sortimentu. Kombinácia dreva a hliníka umožňuje využiť
tie najlepšie vlastnosti každého z nich, čo zákazníci dokážu oceniť.
Hliníkový systém osadený z exteriérovej strany okna zvyšuje odolnosť okien voči
poveternostným vplyvom, napríklad ľadovým krúpam. Súčasne z interiérovej strany
zostáva priznaná štruktúra dreva, ktorá vnáša do interiéru pocit tepla a ponúka
široké možnosti pre dizajnové riešenie interiéru," vysvetlil D. Majer. Dodal, že dôraz na vysokú kvalitu produkcie je spojený s
vysokou úsporou energie. Produkty Makrowinu sú vyrábané z ekologických
vstupných materiálov, ako smrek, červený smrek a dub. "Okrem toho však vyrábame aj posuvné a zalamovacie dvere.
Vnímame jasný trend zvyšovania podielu drevohliníkových okien v pomere
k dreveným oknám. Vynikajúce remeselné spracovanie, dôraz na kvalitu a
inovácie výrobkov, to sú kľúčové vlastnosti našej firmy, ktoré nám umožňujú
splniť náročné požiadavky zákazníkov v Európe aj v Amerike. Ako jeden z mála
výrobcov drevených okien máme zavedený certifikovaný systém manažérstva kvality
STN EN ISO 9001:2009. Situácia na stavebnom trhu v USA je veľmi odlišná v
porovnaní s Európou a nie je jednoduché tam preraziť. Severoamerický trh
je špecifický vysokými nárokmi na kvalitu, štandardizáciu a energetickú
efektívnosť. Pasívne a nízkoenergetické domy sa tu presadzujú stále viac. Trh
USA je zároveň veľmi veľký a chcú sa naň dostať dodávatelia z celého
sveta. V súčasnosti tam vyvážame približne 26 až 36 percent našej
produkcie. Naša orientácia na kvalitu sa vyplatila. Našimi oknami, ktoré
získali prvenstvo v oblasti vzduchotesnosti, sme zabodovali aj na
farmárskom dome v Lincolne, v štáte Massachusets. Ocitli sme sa tiež v knihe NEW YORK PASSIVE HOUSE 2015, ktorá obsahuje realizované stavby 24 projektov
pasívnych domov v oblasti New York. Trend pasívnych a nízkoenergetických domov
a šetrenia energií nastupuje v USA ešte rýchlejším tempom ako
u nás, v Európe," zdôraznil D. Majer. Ďalej poukázal na to, že za posledné roky sa zmenili nároky
zákazníkov, ktoré sú čím ďalej tým viac smerované na väčšie okná a presvetlenie
interiérov miestností. "Keď to porovnám s obdobím pred 20 rokmi, je to
veľký rozdiel. Keď sme zakladali firmu, chodili sme na montáž s krátkou felíciou a vlečkou. V súčasnosti máme 12-tonové nákladné auto
s prívesom a niekedy máme problém umiestniť výrobky aj do takejto
jazdnej súpravy. Je tu jednoznačne viditeľný trend zväčšovania okien, veľkých
zasklených stien i terasových vstupov, či posuvných stien s minimálnou
plochou rámu. Pripravovaná legislatíva tiež jednoznačne preferuje pasívne
a nízkoenergetické budovy, pri ktorých už nemá v dnešnej dobe dvojsklo čo
hľadať. Na základe praxe sa ukázalo, že trojsklá treba dať všade. Okná
predstavujú dobrú investíciu, ktorá sa rokmi vráti majiteľovi v podobe
ušetrených nákladov v zime na kúrení a v lete na chladení, ak sú
okná správne navrhnuté, vyrobené a osadené. Od začiatku podnikania kladieme
dôraz na inováciu, vývoj a kvalitu výrobkov, keďže máme aj vlastný vývojový
tím. Kvalite výrobkov podriaďujeme všetky vykonávané činnosti a na prvom mieste
je spokojnosť zákazníka," uzavrel D. Majer. Makrowin, s.r.o., Detva v roku 2015 medziročne zvýšil
tržby o 12 % percent, z 1,111 milióna eur v roku 2014 na vlaňajších 1,245
milióna eur. Na najdôležitejšom exportnom teritóriu v USA zaznamenala tržby
323 527 eur. Produkcia Makrowinu spĺňa tie najvyššie nároky a patrí
k špičke nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Okná
a vchodové dvere sú pekné, moderné, s kvalitnými konštrukčnými riešeniami.
Zároveň majú minimálne nároky na údržbu, dlhú životnosť a dobré
tepelnoizolačné parametre. Medzi najväčšie úspechy, ktoré Makrowin dosiahol, patrí
certifikát z PHI Darmstadt (Passivhaus institut Dr. Wolfgang Feist). Tento
certifikát získal v roku 2008 ako
jediná spoločnosť v celej východnej Európe, keď ich drevené okno (drevený
rám) Makrowin 88G2 splnil náročné kritériá posúdenia vhodnosti použitia v
domoch s extrémne vysokými nárokmi na tepelnoizolačné vlastnosti. Certifikát je
platný dodnes a na Slovensku je Makrowin jedinou výrobnou firmou, ktorá ho
vlastní. Viac informácií je na: www.makrowin.sk
Autor: admin
|
Svisiace odkazyHodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |