"Veľtrh
CONECO bol v minulosti výkladnou skriňou nielen slovenského, ale
i stredoeurópskeho stavebníctva. Každá firma, ktorá v odvetví niečo
znamenala, alebo chcela znamenať, sa uchádzala o výstavnú plochu na
veľtrhu, ktorej nebolo nikdy dosť a areál bratislavskej INCHEBY praskal vo
švíkoch. Záujem vystavovateľov však v posledných rokoch klesol. Dôvodov je
niekoľko. Veľkú úlohu zohral rozvoj internetu, zmenili sa obchodné praktiky
firiem, ktoré postupne dobudovali systém regionálnych obchodných zástupcov,
sietí firemných skladov resp. predajní, na trh vstúpili silní nadnárodní hráči,
ktorí prevzali významnú časť trhového podielu a trh sa celkove
stabilizoval. Svoju úlohu zohrala aj recesia stavebníctva po kríze v roku
2009. Firmy buď výrazne zredukovali veľkosť a vybavenie výstavných
stánkov, alebo sa na veľtrhu už niekoľko rokov vôbec nezúčastňujú. Usúdili, že
náklady na účasť sú vyššie ako výnosy zo zvýšenia tržieb v dôsledku
účasti," vysvetlila vývoj v predchádzajúcich rokoch Silvia Surová.
Dodala,
že ZCHFP SR sa rozhodol vyskúšať po niekoľkoročnej prestávke, či je to stále
naozaj tak, že účasť na veľtrhoch prestala byť užitočná. Zväz sa rozhodol pre účasť formou spoločného
stánku pod hlavičkou ZCHFP SR, aby sa jasne prezentoval prínos chemického
priemyslu pre stavebný sektor. CHEMOLAK a. s., Smolenice,
prezentovala sortiment farieb, lakov a pomocných prípravkov na minerálne,
drevené a kovové súčasti priemyselných stavieb a obytných domov, SLOVLAK Košeca, a. s., Košeca,
prezentovala sortiment farieb a lakov na minerálne, drevené a kovové
súčasti priemyselných stavieb a obytných domov, DUSLO,
a. s., Šaľa, prezentovala svoj sortiment polyvinylacetátových
lepidiel a disperzií, FORTISCHEM, a. s., Nováky, prezentovala
PVC profily na výrobu okien a dverí
a fasádny obkladový systém. Efektivitu účasti na veľtrhu CONECO / RACIOENERGIA 2016, ktorý sa konal v dňoch 6. až 9. apríla 2016 si musí
každá z uvedených spoločností vyhodnotiť sama a už teraz máme
pozitívne odozvy. Prekvapujúco vysoká návštevnosť veľtrhu môže byť podľa názoru
Zväzu spôsobená týmito faktormi: -Na internete je už toľko informácií
o výrobcoch a dodávateľov stavebných výrobkov, že potenciálny
zákazník sa len ťažko dokáže zorientovať a rozhodnúť sa pre to, čo
skutočne potrebuje -Na veľtrhu sú zástupcovia
špecialisti výrobcov, ktorí sú schopní odpovedať na konkrétne otázky
návštevníkov veľtrhu potenciálnych zákazníkov; osobný kontakt je
nenahraditeľn -Priaznivý hospodársky vývoj
sprevádzaný nárastom zárobkov -Prvé resp. nové bývanie si
zakladajú silné ročníky mladých ľudí narodených v 80-tych rokoch minulého
storočia (ľudia vo veku okolo 30 rokov) -Mimoriadne nízke úroky
hypotekárnych úverov spôsobené nulovou infláciou a i. "Hodnotu
rozdielu medzi sumou nákladov na účasť na veľtrhu a sumou zvýšenia tržieb
v dôsledku účasti nie je možné presne spočítať. Je však potrebné zobrať do
úvahy aj dopad na imidž firmy, možnosť priameho kontaktu s potenciálnymi
zákazníkmi a pod. Záujem o účasť na veľtrhu CONECO / RACIOENERGIA
2017 ukáže, ako zúčastnené firmy vyhodnotili účasť na tohtoročnom veľtrhu,"
uzatvorila Silvia Surová.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyHodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |