"Ďalšie informácie a odpovede na akékoľvek otázky vám radi
poskytnú pracovníci call centra. Zákazníci, ktorí majú zmluvu na dobu neurčitú,
môžu zmenu realizovať prakticky kedykoľvek po uplynutí výpovednej lehoty jeden
mesiac. Môžu teda svojho
doterajšieho dodávateľa vymeniť za Energie2 v priebehu niektorého z
jarných mesiacov. Ak tak urobia, môžu sa tešiť z nových cien zemného plynu
už po uplynutí celého nasledujúceho kalendárneho mesiaca," upozornil P. Poláček. Odpočet spotreby za dodávku
elektrickej energie a zemného plynu a následná fakturácia sa realizuje v
12 cykloch. Vyúčtovanie môže byť zákazníkovi vystavené aj skôr ako raz za 12
mesiacov a to v prípade: Ukončenia odberu pre dané odberné miesto, zmeny
odberateľa na danom odbernom mieste, zmeny distribučnej sadzby, na
základe žiadosti klienta o mimoriadny odpočet, výmeny meradla. Energie2 vychádza klientom
v ústrety a umožňuje im stanoviť si výšku zálohovej platby
samostatne. V prípade, že si klient nestanoví výšku zálohy, stanoví mu ho
firma na základe predpokladaného odberu pre dané odberné miesto, prípadne
historických údajov poskytnutých prevádzkovateľom distribučnej sústavy (pre
nových klientov). Pre existujúcich klientov sa záloha stanovuje na základe
skutočne nameranej spotreby za predchádzajúce fakturačné obdobie. Pre každé odberné miesto s
fakturáciou opakovaného dodania elektriny alebo plynu vystavuje dodávateľ
samostatne Dohodu o platbách za opakovanú dodávku, v ktorej je uvedená
kalkulácia jednotlivých položiek, vychádzajúca z poslednej známej alebo
vyfakturovanej spotreby. Dodávka elektriny ? cena za
silovú elektrinu podľa cenníka dodávateľa platného pre domácnosti na príslušný
kalendárny rok alebo individuálna cena pre firemných zákazníkov. Za poskytnutie distribučných služieb ? ceny za distribučné služby sú účtované
podľa platných cenových rozhodnutí Úradu pre reguláciu sieťových odvetví SR
(ÚRSO) vzťahujúcich sa na distribučné služby poskytované prevádzkovateľom
distribučnej sústavy (PDS). Výšku poplatkov za distribučné služby teda neurčuje
dodávateľ Energie2, a. s., ale ÚRSO. Platby za faktúry od Energie2 sú možné formou poštovej poukážky,
trvalého príkazu z bankového účtu, alebo cez SIPO. Výhodou trvalého
bankového príkazu je pravidelné poukazovanie platieb v rovnakom termíne
splatnosti. Klient si ho zriaďuje sám prostredníctvom svojej banky. Pre
bezproblémovú identifikáciu platby je dôležité správne nastavenie variabilného
symbolu, nachádzajúceho sa na Dohode o platbách za opakovanú dodávku
elektriny / plynu. Pre každú komoditu sa prideľuje samostatný variabilný
symbol. Pri zmene výšky zálohovej platby je vygenerovaná nová Dohoda o platbách
s novým variabilným symbolom. Túto zmenu je potrebné upraviť aj v trvalom
príkaze. Výhodou je, že prípadný preplatok dostane zákazník na bankový účet, ak
jeho číslo uviedol v zmluve o dodávke. V prípade platby poštovou
poukážkou je dôležité vždy uvádzať variabilný symbol. Výhodou je možnosť úhrady
na každej pobočke Slovenskej pošty, nevýhodou je poplatok za každú poukážku.
Prípadné preplatky prídu poštovou poukážkou. Ak zákazník žiada uhrádzať dohody
o platbách prostredníctvom Slovenskej pošty - SIPO, je
potrebné nahlásiť evidenčné číslo inkasného lístka SIPO do 20. dňa v
kalendárnom mesiaci. Zákazníkom dodávateľ odporúča
skontrolovať si správnosť variabilného symbolu uvádzaného pri platbách, ako i
číslo účtu, na ktoré zasielajú finančné prostriedky. Variabilný symbol a všetky
údaje potrebné k správnej úhrade vyúčtovacej faktúry sú zobrazené vždy na
1. strane faktúry. V prípade, ak si zákazník
pri podpise zmluvy zvolil službu bankový prevod, alebo poštová poukážka, je
potrebné pri realizovaní úhrad platieb použiť ako variabilný symbol číslo
daňového dokladu, ktoré je uvedené v dohode o platbách pre každé jedno
odberné miesto samostatne. Pre automatické a správne
párovanie platieb pre jednotlivé odberné miesta na zákazníckom účte, je
potrebné dodržiavať výšku zálohovej platby stanovenú v dohode
o platbách za opakovanú dodávku elektriny/plynu. Tým sa zákazník vyhne možným
nedorozumeniam a komplikáciám pri prípadnej reklamácií uhradených položiek pri
vyúčtovaní. Prijaté platby, ktoré majú uvedené nedostatočné alebo nesprávne
platobné znaky, nie je možné jednoznačne a správne priradiť k faktúram,
ktorých sa týkajú a tým sa zákazník vystavuje riziku zaslania spoplatnenej
upomienky. Ďalšie informácie sú na www.energie2.sk, info@energie2.sk, infolinka: 0850 166 066
Autor: admin
|
Svisiace odkazyHodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |