,,Sľubne rastúce čísla predaja signalizujú, že realitná kríza je už
pravdepodobne za nami a začína opatrná rastová fáza. K nárastu
predaja významne prispeli svojou proaktívnou politikou banky, ktoré výrazne
zlacneli hypotekárne úvery na bývanie. Medziročne až o takmer 1 %
a zároveň umožnili klientom reštrukturalizáciu hypoúverov, aj prenos do
iných bánk, za výrazne lepších podmienok. Odhadujeme, že v našej
spoločnosti sa 80 % predaja domov realizuje cez hypotekárne úvery, čo je
najvýznamnejší prvok pohybu trhu, smerom k rastu. Pokiaľ si banky zachovajú
tento prístup, očakávame, že v nasledujúcich obdobiach by mal predaj ešte
mierne rásť. Nielen v závislosti od sezóny, ktorá je na jeseň tradičná,
ale aj v medziročnom porovnaní,“ vyhlásil M. Paták.Dodal, že naopak spoločnosť neočakáva výraznejší nárast cien
nehnuteľností. Ceny sa však môžu vyvíjať v závislosti od rôznych regiónov
rôzne. „Ukazuje sa, že vývoj realitného trhu kopíruje zhruba vývoj pracovných
príležitostí a ponuky pracovných miest na trhu. Záujem je
v oblastiach, kde je dopyt po pracovnej sile, ktorá sa tam sťahuje za
prácou. Čo sa týka štruktúry, najväčší záujem je naďalej o štartovacie byty, jedno
a dvojizbové, predovšetkým v Bratislave, ktoré sú cenovo
najdostupnejšie hlavne pre mladé rodiny. Zároveň stačí na ich kúpu hypotéka,
ktorú môžu dostať mladí ľudia so splatnosťou až 30 rokov. V hotovosti sa
naopak predávajú väčšinou rodinné domy v iných okresoch, ako Lučenec,
Dunajská Streda alebo Šaľa,“ povedal M. Paták.Ďalej poukázal na to, že na trhu s developerskými projektmi je nutné
neustále rozvíjať nové lowcost-bývanie. Vývoju od začiatku tohto roka zodpovedá
aj správanie sa bánk, kedy úrokové sadzby dosiahli historické minimá.
Rozbiehajú sa aj pilotné projekty nájomných bytov v spolupráci so
súkromnými investormi a miestnymi samosprávami. DIRECTREAL je
slovenská franchisingová sieť realitných kancelárií, ktorá sa za šesť rokov
svojej činnosti rozrástla na sieť 32 pobočiek, s viac ako 180 maklérmi,
čím sa zaradila medzi lídrov na slovenskom trhu. Za prvý polrok tohto roka
zaznamenala tržby, provízie z predaja nehnuteľností viac ako 1 mil. Eur,
čo predstavovalo o 42 % viac ako v rovnakom období roka 2012. DIRECTREAL
v tomto období predala 724 nehnuteľností, čo bolo priemerne 4 denne. Za
celý rok 2012 pritom dosiahla tržby 1,7
mil. Eur.
Viac informácií je na www.directreal.sk
Autor: admin
|
Svisiace odkazyHodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |