Prieskum IBM o mestskej doprave: zápch je menej, no miera nespokojnosti rastiePublikovan: 12.09, 2011 Tma: IBM
V niekoľkých mestách výrazne
osciloval počet respondentov, ktorí uviedli, že cestná doprava sa
za posledné tri roky zlepšila „trochu” alebo „výrazne”. V
mnohých mestách potom štúdia zaznamenala výrazný nárast respondentov,
ktorí uviedli, že cestná doprava zvýšila mieru stresu, vyvolávala
u nich zlosť a negatívne tak ovplyvňovala ich pracovný alebo študijný
výkon. „Dochádzanie
do zamestnania sa neodohráva vo vzduchoprázdne,” povedal Naveen
Lamba, odborník IBM na inteligentnú dopravu, „emocionálnu reakciu
človeka na denné dochádzanie do zamestnania ovplyvňuje mnoho faktorov
– tie sa týkajú tak dlhých kolon,
ako aj dalších, často veľmi vzdialených
faktorov. Výsledky tohtoročného prieskumu naznačujú,
že oproti minulému roku sú vodiči nervóznejší a
úzkostlivejší.“ Výsledky štúdie
naznačujú, že razantné investície do infraštruktúry v týchto
najrýchlejšie sa rozvíjajúce sa ekonomikách sa vyplácajú. V porovnaní
s inými mestami zaradenými do prieskumu uviedol spokojnosť so zlepšením
dopravných podmienok za uplynulé tri roky vyšší počet respondentov
z Bangalore, Dilli, Pekingu a Šen-čenu. Napríklad v minulom roku sa
Peking chystal investovať zhruba 80 miliard juanov do zlepšenia dopravnej
infraštruktúry a Mexico City investuje v najbližších rokoch cez
2,5 miliardy amerických dolárov, aby dokázalo podporiť rastúce
nároky dopravnej siete v jednej z najľudnatejších mestských oblastí
na svete. Po cestách sveta jazdí dnes viac ako jedna miliarda automobilov,
takže mestá sú nútené sa vysporiadať so stále vačšími dopravnými
problémami a rastúcím dopytom po infraštruktúre. Dochádzajúci
v mnohých krajinách rozvíjajúcich sa ekonomík uvádzajú, že objem
dopravy klesá, no stále je čo zlepšovať. Respondenti v niekoľkých
týchto krajinách uvádzajú v podstatne väčšej miere, než je globálny
priemer, že hustá doprava má negatívny vplyv na úroveň ich stresu,
telesného zdravia a produktivitu. Napríklad 86 % respondentov v Pekingu,
87 % v Šen-čene, 70 % v Dillí a 61 % v Nairobi uvádzajú problémy
s dopravou ako hlavnú prekážku, ktorá im brání dosahovať lepší
výkon v škole alebo zamestnaní. Plných 67 % vodičov v Mexico City,
63 % v Šen-čene a Dillí a 61 % v Pekingu uviedlo, že sa za uplynulý
mesiac minimálne jedenkrát rozhodli upustiť od plánovanej jazdy
autom — bolo to najviac zo všetkých miest, ktoré boli do výskumu
zahrnuté. Problémy s
dochádzaním do zamestnania sa odrážajú rovnako na globálnej úrovni,
pretože 69 % respondentov naznačilo, že dopravné problémy majú
v tom či onom ohľade dopad na ich zdravotný stav. Zhruba 42 % respondentov
z celého sveta uviedlo vyšší stres, 35 % následne priznalo, že
v dopravných kolónach u nich rastie hnev. Dýchacie problémy spôsobené
dopravnými zápchami boli najbežnejšie v Číne a Indii. Prieskum odráža
podstatne vyššiu ochotu respondentov používať verejnú dopravu
a technologické vymoženosti. Plných 41 % respondentov sa domnieva,
že verejná doprava by mohla pomôcť dopravnej záťaži v mestách.
Napriek tomu že globálne len 35 % ľudí zmenilo spôsob, ktorým
sa dopravujú do školy alebo zamestnania, celých 45 % z tých, ktorí
sa takto rozhodli, volilo verejnú dopravu. Veľmi zaujímavý
údaj prišiel z Nairobi: 70 % obyvateľov tohto mesta uviedlo, že
za posledný rok začali viac využívať mestskú hromadnú dopravu.
Najväčší nárast užívateľov verejnej hromadnej dopravy vykazujú
dynamicky sa rozvíjajúce mestá ako Nairobi, Mexico City, Šen-čen,
Buenos Aires a Peking. Ak bude tento trend pokračovat, možno pomôže
zmierniť zvýšený objem dopravy zapríčinený rastom populácie
a pokračujúcu migráciu do miest. Rovnako je zaujímavé, že dopyt
po presnejších a skorších informáciách o situácii na ceste –
ako spôsobu znižovania stresu – rástla v niekoľkých mestách,
od Los Angeles cez Moskvu až po Bangalore. IBM zhrnula
výsledky prieskumu do svojho indexu, ktorý hodnotí emocionálne a
ekonomické problémy spojené s dochádzaním v tom či onom meste,
pričom vyhodnocuje tie najproblematickejšie mestá. Index ukazuje
obrovské rozdiely v náročnosti dochádzania. Zo všetkých skúmaných
miest bolo dochádzanie najmenej stresujúce v Montreale, nasledoval
Londýn a Chicago. Mestá boli hodnotené následovne: http://www-03.ibm.com/press/ Index pozostáva
z 10 položiek: čas strávený dochádzaním, čas strávený v kolónach,
vnímanie ceny pohonných hmôt, zhoršenie dopravnej situácie, plynulosť
premávky, stres spôsobený šoférovaním, vyvolávajúci v ľuďoch
hnev, dopravné problémy ovplyňujúce výkon v práci, celkom ochromená
doprava, rozhodnutie neísť autom kvôli dopravným kolónam. Jednotlivé
mestá dopadli následovne: Mexico City: 108; Šen-čen 95, Peking 95,
Nairobi 88, Johannesburg 83, Bangalore 75, Nové Dillí 72, Moskva 65,
Miláno 53, Singapur 44, Buenos Aires 42, Los Angeles 34, Paríž 31,
Madrid 28, New York City 28, Toronto 27, Stockholm 26, Chicago 25, Londýn
23 a Montreal 21. Prieskum realizuje
spoločnosť IBM s cieľom pochopiť lepšie postoje spotrebiteľov
k dopravným zápcham. Dopravné problémy naberajú kritické rozmery
po celom svete a prispievajú k zvyšovaniu emisií v ovzduší. Tieto
problémy sa týkajú miest po celom svete a núti úrady, občanov
a organizácie zo súkromého sektoru hľadať popri tradičných riešeniach,
ako je výstavba dalších ciest alebo posilnenia verejnej dopravy,
riešenia nové, ktoré pomúžu zvrátiť negatívny dopad upchaných
ulíc a ciest. Prvýkrát
prebehol prieskum v Spojených štátoch v roku 2008, o dva roky neskôr
sa rozšíril do 20 miest po celom svete. Zistenie z tohto prieskumu
budú použité k analýze problémov, ktoré trápia spotrebiteľov
dochádzajúcich do školy alebo zamestnania, k podpore inteligentných
riešení akými sú inteligentné mýtne systémy, ktoré dokážu
predvídať nárast dopravy, sofistikovaného riadenia dopravy a integrovaného
riadenia cestovného. Vedľa toho možu tieto zistenia slúžiť ako
základ pre nové prístupy k zlepšovániu dopravy. IBM spolupracuje
s mestami, úradmi i dalšími inštitúciami po celom svete na zdokonaľovaní
dopravných systémov. Tieto systémy možu výrazne pomôcť plynulosti
dopravy i verejných dopravných systémov, dokážu predvídať a riešiť
vznik kolón, prispievajú k znižovaniu emisií a zvyšovaniu kapacity
infraštruktúry. Správu Inštitútu
IBM o prínose prieskumu za rok 2011 si môžete prečítať tu. Môžete sa pripojiť na Twitter http://twitter.com/#!/ Viac o IBM
a inteligentnej doprave nájdete tu. http://www.ibm.com/ ### Plnú verziu
tlačovej správy v angličtine nájdete tu. Spoločnosť IBM je jednou
z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International
Business Machines poskytuje klientom svoje služby už
viac ako 85 rokov. Celosvetovo pôsobí
vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické
pokrytie, a zamestnáva takmer 400 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti
IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení
pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich
konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť
IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko
s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej novým generálnym riaditeľom
je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave
s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
Zdroj:
IBM
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu IBM: Výkonní riaditelia označujú kreativitu za najdôležitejší faktor budúceho úspechu Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |