CITROËN TUBIK má ambíciou dodať cestovaniu jeho zašlý espritPublikovan: 05.09, 2011 Tma: CITROËN SLOVAKIA
Dnes, keď už nehovoríme
o vzdialenosti, ale skôr o trvaní cesty, dnes, kedy sa informácie
presúvajú rýchlejšie než človek, kedy cestu môžeme absolvovať
viacerými prostriedkami a kedy spotrebitelia uprednostňujú predovšetkým
jednoduchosť presunu, sa pre konštruktérov automobilov stáva výzvou
ponúknuť také dopravné riešenia, ktoré by vedeli vyriešiť otázky
mobility zajtrajška. Zosobnením
úvah značky CITROËN o mobilite sa stal projekt Multicity.
Tento prístup sa pretavil do spustenia internetového portálu CITROËN
Multicity, ktorý vytvára plány čo najjednoduchšieho absolvovania
cesty s ohľadom na všetky dostupné dopravné prostriedky (auto, vlak,
lietadlo…).
S rozvojom moderných
spoločností sa mení aj identita rodiny: sociológovia popisujú
túto zmenu ako "citovo prepojené skupiny" a pod túto
definíciu nezahŕňajú len rodiny, ale aj skupiny priateľov.
Tieto "citovo prepojené skupiny" sa už neobmedzujú
iba na štyroch či piatich členov a napriek tomu majú reálnu potrebu
cestovať spoločne a nechcú pritom nechať časť batožiny doma len
preto, že ju nemajú ako previezť. Tubik vznikol na základe
potreby vyvinúť vozidlo schopné ponúknuť miesto 9-tim
cestujúcim, pričom sa ale štýlom a technológiami oslobodí
od moderných manažérskych vozidiel. Dizajnéri značky CITROËN sa
pri tvorbe inšpirovali líniami slávneho modelu CITROËN Type H, ktorý
podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB". Štúdia
dostala výrazné a klinovité tvary, pričom ju dopĺňajú farby a
materiály zodpovedajúce vysokej úrovni techniky a komfortu. Tubik chce svojim pasažierom
ponúknuť jedinečný zážitok exkluzívneho salónika,
pričom sa zameriava na komfort a novú definíciu potešenia z cestovania.
Rôzne možnosti usporiadania sedadiel (pozdĺžne, konferenčné,…)
a technológia na palube (veľká obrazovka na polkruhovom držiaku,
vysoko výkonné ozvučenie 5.1,...) z neho robia miesto, kam sa pasažieri
veľmi radi vracajú. A cesta sa stane rovnako dôležitá ako jej cieľ!
Inovatívny druh pohonu
umožní, aby vzniklo veľkopriestorové auto s minimálnymi nárokmi
na palivo. Podarilo sa to najmä vďaka technológii Hybrid4.
Spolupráca vynikajúcej aerodynamiky s hybridným pohonom udržala
spotrebu a emisie štúdie Tubik na úrovni porovnateľnej s bežným
vozidlom strednej triedy. Línie štúdie Tubik
na prvý pohľad vychádzajú z vozidla CITROËN TUB a jeho
mimoriadne dômyselného nasledovníka, modelu CITROËN Type H, ktorého
vzhľad a všestrannosť mu v čase jeho predaja zaručili veľký úspech
(pol milióna predaných vozidiel za 34 rokov predaja). Štúdia Tubik
má veľmi podobné tvary a štedré rozmery ako jej predchodcovia (dĺžka:
4,80m; šírka: 2,08 m; výška 2,05 m), aby poskytla dostatok priestoru
pre štyroch pasažierov. Predná časť
sa odkláňa od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou
pripomína vlnitý plech modelu CITROËN Type H a rám čelného
skla taktiež evokuje charakteristické tvary predchodcu. Dizajnéri značky
CITROËN chceli zvýrazniť ochranné schopnosti škrupiny karosérie
štúdie Tubik, preto sa rozhodli použiť dve kontrastné farby: kovovo
šedú na samotnú karosériu a perleťovú bielu na oba konce, kde
sa nachádzajú súčasti plne hybridného pohonu - spaľovací naftový
motor (vpredu) a elektromotor (vzadu). Vonkajší povrch je
jednoduchý ale estetický, pričom len ťažko skryje široké
panoramatické okno bez farebnej povrchovej úpravy a dva vstupné
otvory na miesto vodiča a do priestoru pre pasažierov. Zatiaľ
čo vodičove dvere sa otvárajú štandardným spôsobom, postranné
dvere vytvoria na pravej strane veľký priestor na voľný vstup do
interiéru. A keďže sa nedá
cestovať bez batožiny, tak v zadnej časti vozidla vznikol premyslene
tvarovaný a umiestnený batožinový priestor. Keď si vodič
sadne za volant štúdie Tubik, vstúpi do sveta vysokej technológie
vytvoreného okolo miesta vodiča. Priestor vodiča vznikol prístupom,
ktorý dizajnéri značky CITROËN pomenovali "cyklotrón".
V kruhovom priestore spája sedadlo, pedále, volant a plochu, na ktorej
sa zobrazujú informácie, premietané do výšky očí vodiča.
"Cyklotrón" dostal šedú hliníkový farbu exteriéru, ktorá
má za úlohu zvýrazniť jeho robustnosť a jeho ochrannú funkciu. Veliteľ vozidla
sedí na čiernom alkantarou potiahnutom sedadle, pričom jeho identitu
najskôr overí digitálny skener. Okolo neho sa zobrazujú všetky
nevyhnutné informácie potrebné na navigáciu, ktoré sa zobrazujú
na head-up displeji a na obrazovke umiestnenej v strede volantu. Na
obrazovku sa premietajú aj informácie z kamier, ktoré snímajú situáciu
za volantom. Priestor pre pasažierov
ja zariadený tak, aby vyvolával pocit, že cestujúci sa nachádzajú
v súkromnom salóniku, pričom materiály a tvary sa inšpirovali interiérovým
návrhárstvom: pohodlné sedadlá, hodvábom čalúnená palubná doska
a obklady dverí a kožou potiahnutá podlaha. Vyberané farby a materiály
dopĺňa dráždivé svetlo, jemne rozptýlené po interiéri. Veľké
panoramatické čelné sklo umožňuje vynikajúci výhľad z vozidla,
zatiaľ čo zaťahovacia roleta chráni ich súkromie pred zvedavými
pohľadmi zvonka. Cestujúci si môžu
podľa aktuálneho priania a chuti meniť konfiguráciu troch radov
sedadiel. Každé zo sedadiel je pre maximálny komfort samostatné.
Prvý rad sedadiel umožňuje dvojici cestujúcich, aby sa podľa potreby
pozerali na cestu, alebo sa otočili a vytvorili tak konferenčné sedenie.
Prostredný rad môže prijať troch cestujúcich, zmeniť sa na nízky
stolík, alebo sa zasunúť pod zadný rad sedadiel, čím vznikne voľná
plocha s rozmerom 2m², alebo sa úplne rozprestrie a vytvorí pohodlnú
pohovku. Táto zostava pozýva cestujúcich na odpočinok a oddych,
pričom môžu naplno využiť širokú obrazovku multimediálneho systému.
Tubik ponúka vďaka
svojim rozmerom veľkorysý vnútorný priestor a s použitím
technológie HYbrid4 dosahuje nízku spotrebu a vylúči množstvo emisií
CO2 porovnateľné s autom strednej triedy. Plne hybridný
pohon zvyšuje dojazd vozidla tým, že využíva spoluprácu naftového
spaľovacieho motora a elektromotora a navyše tým dodáva pohon všetkých
kolies (predné kolesá poháňa spaľovací motor, zadné elektromotor).
Tubik jazdí na
22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami, ktoré
prispievajú k nízkej spotrebe paliva. Jazdné vlastnosti a cestovný
komfort vylepšuje v celom automobilovom svete jedinečné pruženie
Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú
výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie. Automatické
zníženie svetlej výšky vylepšuje aerodynamický odpor a prispieva
k nižšej spotrebe a redukuje množstvo vypustených emisií CO2.
Zdroj:
CITROËN
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu CITROËN SLOVAKIA : Nový Citroën DS3 očaril viacerých porotcov z Francúzska, Nórska a Anglicka Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |