Kolárovčania vyhrali športové majstrovstvá detí z detských domovov

Publikovan: 06.06, 2011    Tma: Nestlé Slovensko

Dobšiná (6. júna 2011) - Dodala, že už tretí rok je generálnym sponzorom tohto podujatia spoločnosť Nestlé Slovensko, s. r. o., ktorá uhrádza náklady na podujatie vo všetkých kolách, ktoré dosahujú cca 6 638 EUR a poskytuje vecné ceny vo forme sladkostí do jednotlivých kôl. Celkovým víťazom 21. ročníka športových majstrovstiev detí z detských domovov – Športové majstrovstvá s Nestlé 2011, ktoré sa konali v sobotu 4.júna 2011 v Dobšinej sa stali reprezentanti detského domova v Kolárove.

nestle_6_6_2.jpg

Deti z detských domovov súťažili v atletike, minifutbale, volejbale a po prvý raz aj v stolnom tenise

Najlepší postúpili na  Medzinárodné športové hry detí z detských domovov, ktoré sa uskutočnia v maďarskom Miškolci v dňoch 17. až 19. júna 2011, za účasti detí z detských domovov z  Česka, Maďarska, Slovenska a Rumunska. Informoval o tom riaditeľ organizačného výboru športových hier Emil Malárik.

,,Tieto majstrovstvá sú výnimočné tým, že deti z detských domovov z celého Slovenska majú už vyše dve desaťročia možnosť rozvíjať svoj talent a stretávať sa na vlastnej súťaži. Okrem nadväzovania priateľstiev upevňujú svoje vôľové vlastnosti a schopnosti. Tradične si pritom ctíme motto podujatia - olympijský výrok Pierre de Coubertina: ,,Nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa.“ Súťaživosť je dôležitý faktor vo vývoji každého dieťaťa,  rozvíja jeho cieľavedomosť a zdravú ľudskú dravosť za dosiahnutím svojich snov. Napriek tomu, že sa deti navzájom odlišujú povahou, výzorom, či farbou pleti, majú všetky spoločného športového ducha a súťaživosť. Podujatie má názov ,,Športové majstrovstvá s Nestlé“. Verejnosť dlhodobo vníma firmu Nestlé ako dôveryhodnú a úspešnú spoločnosť. Oceňuje pritom jej podporu projektov neziskového sektora, v rámci ktorých má svoje tradičné miesto aj  podpora projektov znevýhodnených detí. Firma Nestlé spolupracuje už od roku 2003 s ÚAD pri obdarúvaní detí z detských domovov, podporou rôznych podujatí i darčekmi. Spoločnosť priateľov detských domovov - Úsmev ako dar, si tieto aktivity veľmi cení“, zdôraznila M. Soboličová.

Vyše 500 detí zažilo vzrušujúcu atmosféru športového súťaženia

Zástupca generálneho sponzora projektu Jozef Mokrý, manažér vonkajších vzťahov  Nestlé Slovensko, s.r.o., uviedol: ,,Teší nás, že sa každým rokom zväčšuje počet súťažiacich detí, zapojených do projektu celoslovenských majstrovstiev detí. Sme radi, že aj s našou podporou mohlo tento rok vyše 500 detí zažiť vzrušujúcu atmosféru športového súťaženia. Nestlé Slovensko podporuje zdravý a aktívny životný štýl, ku ktorému patrí i športovanie. Aj deti z detských domovov majú právo na rozvíjanie svojich schopností, na pohyb na čerstvom vzduchu i na nadväzovanie nových priateľstiev.“ 

 

PhDr. Mária Soboličová, PhD, zástupkyňa jedného z organizátorov akcie, Spoločnosti priateľov detí z detských domovov - Úsmev ako dar (ÚAD) zhodnotila celú akciu takto: ,,Tohtoročné majstrovstvá boli účasťou detí doteraz najväčšie. V základných kolách sa tohto projektu na Slovensku zúčastnilo viac ako 500 detí z detských domovov. Po prvý raz sa súťažilo bez rozdielu veku a postupovali najlepší. Limitovaná bola iba horná hranica a to vekom 17 rokov. Zmeny nastali aj v dĺžkach tratí, kde sa prešlo v behoch zo 60 m na olympijských 100 m. Pribudol aj stolný tenis, čím sa rozšíril aj počet súťažiacich. Vlani boli medzinárodné športové hry v Bratislave a slovenské deti ich vyhrali, dúfame, že sa im podarí výsledok zopakovať aj v Maďarsku“.

 

Tohtoročné celoslovenské športové vyvrcholenie v Dobšinej nadviazalo na regionálne kolá

Tie sa konali v Detskom domove v Kolárove 28. mája 2011 pre deti  zo západoregiónu, v  Detskom domove  v Rimavskej Sobote – 21. mája 2011 pre deti zo stredoregiónu a v Detskom domov Sv. Mikolaja v Medzilaborciach – 14. mája 2011  pre deti z východoregiónu. Cieľovou skupinou sú deti s nariadenou ústavnou starostlivosťou, deti s narušeným psycho-sociálnym a emočným vývinom, deti s poruchami nálad, deti ohrozené sociálno-patologickými javmi bez rozdielu pohlavia a do 18. roku veku. Snahou je ich integrácia do society. Úsmev ako dar hľadá riešenie, ako skutočne pomôcť opusteným deťom, naplniť ich potrebu blízkej osoby, trvalých vzťahov, bezpečia, adekvátnych podnetov pre zdravý vývin a dôveru v seba i iných. Všetky rozvojové projekty, ktoré táto organizácia robí pre deti, by nezrealizovala bez podpory a spolupráce partnerov a podporovateľov. Spoločným úsilím sa tak darí napĺňať myšlienku ,,... aby každé dieťa malo rodinu.“

nestle_6_6_3.jpg

O spoločnosti Nestlé Slovensko

Nestlé ako popredná svetová potravinárska spoločnosť sa dlhodobo postupne zameriava na oblasť výživy a zdravého životného štýlu. Usiluje sa pritom o to, aby bola vnímaná ako spoločensky zodpovedný partner a súčasťou tejto firemnej kultúry je tiež podpora rôznych projektov v prospech verejnosti. Je prirodzené, že podpora Nestlé ako potravinárskeho podniku je zameraná na zdravý a aktívny životný štýl verejnosti, najmä detí a mládeže. Jedným z najznámejších projektov je EKOROK s Nestlé. Je to projekt vzdelávania detí a mládeže základných a materských škôl šíriaci povedomie o ochrane životného prostredia a zdravom životnom štýle, ktorého sa zúčastňuje  cca 3 500 detí. Nestlé je generálnym partnerom športových majstrovstiev pre deti z detských domovov, partnerom projektu Orion Florbal Cup pre vyše 12 000 detí zo základných škôl v spolupráci so Slovenskou asociáciou športu v školách. Každoročne v decembri Nestlé podporuje vianočný benefičný koncert združenia Úsmev ako dar, pre deti zo slovenských detských domovov.

Nestlé je nielen pevnou súčasťou slovenského potravinárstva, ale aj spoločnosťou, ktorá si dlhodobo uvedomuje, že úspešné podnikanie je udržateľné iba vtedy, keď sa vytvára zdieľaná hodnota, z ktorej má prospech tak samotná firma, ako aj spoločnosť a krajina, kde firma pôsobí.  V rámci tohto prístupu Nestlé prísne sleduje a znižuje spotrebu energie, vody a emisií skleníkových plynov v prepočte na tonu výrobkov, venuje pozornosť nákupu surovín a materiálov od tuzemských dodávateľov a uskutočňuje u nich aj audity kvality, čím zvyšuje ich vlastnú konkurencieschopnosť na miestnom i zahraničnom trhu.


Zdroj: Nestlé Slovensko

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Nestlé Slovensko

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.06 seknd