Dobšiná (4. júna 2011) - Víťazi
regionálnych kôl z detských domovov z celého Slovenska sa stretli
v sobotu 4.júna 2011 v Dobšinej na 21. ročníku športových
majstrovstiev detí z detských domovov – Športové majstrovstvá
s Nestlé 2011. V priestoroch dobšinskej ZŠ na Zimnej ulici súťažili
v atletike, minifutbale, volejbale a po prvý raz aj v stolnom tenise.
Najlepší z nich postúpili na
Medzinárodné športové hry detí z detských domovov,
ktoré sa uskutočnia v dňoch 17. až 19. júna 2011 v Maďarsku.
Tohtoročné
majstrovstvá boli účasťou detí doteraz najväčšie
Na
štadióne v Miškolci budú pretekať deti
z detských domovov z Česka, Maďarska, Slovenska a Rumunska a zúčastnia
sa aj pozorovatelia z Rakúska. Informovala o tom PhDr. Mária Soboličová,
PhD, zástupkyňa jedného z organizátorov akcie, Spoločnosti priateľov
detí z detských domovov - Úsmev ako dar (ÚAD).
,,Tohtoročné
majstrovstvá boli účasťou detí doteraz najväčšie.V základných kolách sa tohto projektu na Slovensku zúčastnilo viac
ako 500 detí z detských domovov. Po prvý raz sa súťažilo bez
rozdielu veku a postupovali najlepší. Limitovaná bola iba horná hranica
a to vekom 17 rokov. Zmeny nastali aj v dĺžkach tratí, kde sa prešlo
v behoch zo 60 m na olympijských 100 m. Pribudol aj stolný tenis, čím
sa rozšíril aj počet súťažiacich. Vlani boli medzinárodné športové
hry v Bratislave a slovenské deti ich vyhrali, dúfame, že sa im podarí
výsledok zopakovať aj v Maďarsku“, konštatovala M. Soboličová.
Už tretí rok je generálnym sponzorom podujatia
spoločnosť Nestlé Slovensko
Dodala,
že už tretí rok je generálnym sponzorom tohto podujatia
spoločnosť Nestlé Slovensko, s. r. o., ktorá uhrádza
náklady na podujatie vo všetkých kolách, ktoré dosahujú cca 6
638 EUR a poskytuje vecné ceny vo forme sladkostí do jednotlivých
kôl. ,,Tieto
majstrovstvá sú výnimočné tým, že deti z detských
domovov z celého Slovenska majú už vyše dve desaťročia možnosť
rozvíjať svoj talent a stretávať sa na vlastnej súťaži. Okrem
nadväzovania priateľstiev upevňujú svoje vôľové vlastnosti a schopnosti.
Tradične si pritom ctíme motto podujatia - olympijský výrok Pierre
de Coubertina: ,,Nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa.“
Súťaživosť je dôležitý faktor vo vývoji každého dieťaťa,
rozvíja jeho cieľavedomosť a zdravú ľudskú dravosť za dosiahnutím
svojich snov. Napriek tomu, že sa deti navzájom odlišujú povahou,
výzorom, či farbou pleti, majú všetky spoločného športového
ducha a súťaživosť. Podujatie má názov ,,Športové majstrovstvá
s Nestlé“. Verejnosť dlhodobo vníma firmu Nestlé ako dôveryhodnú
a úspešnú spoločnosť. Oceňuje pritom jej podporu projektov neziskového
sektora, v rámci ktorých má svoje tradičné miesto aj podpora
projektov znevýhodnených detí. Firma Nestlé spolupracuje už od
roku 2003 s ÚAD pri obdarúvaní detí z detských domovov, podporou
rôznych podujatí i darčekmi. Spoločnosť priateľov detských domovov
- Úsmev ako dar, si tieto aktivity veľmi cení“, zdôraznila M.
Soboličová.
Každým
rokom sa zväčšuje počet súťažiacich detí
Zástupca
generálneho sponzora projektu Jozef Mokrý, manažér vonkajších
vzťahov Nestlé Slovensko, s.r.o., uviedol: ,,Teší nás, že sa každým
rokom zväčšuje počet súťažiacich detí, zapojených do projektu
celoslovenských majstrovstiev detí. Sme radi, že aj s našou podporou
mohlo tento rok vyše 500 detí zažiť vzrušujúcu atmosféru športového
súťaženia. Nestlé Slovensko podporuje zdravý a aktívny životný
štýl, ku ktorému patrí i športovanie. Aj deti z detských domovov
majú právo na rozvíjanie svojich schopností, na pohyb na čerstvom
vzduchu i na nadväzovanie nových priateľstiev.“
Tohtoročné
celoslovenské športové vyvrcholenie v Dobšinej nadviazalo
na regionálne kolá. Tie sa konali v Detskom domove v Kolárove
28. mája 2011 pre deti zo západoregiónu, v Detskom domove
v Rimavskej Sobote – 21. mája 2011 pre deti zo stredoregiónu a v Detskom
domov Sv. Mikolaja v Medzilaborciach – 14. mája 2011 pre deti
z východoregiónu.
Cieľovou
skupinou sú deti s nariadenou ústavnou starostlivosťou, deti
s narušeným psycho-sociálnym a emočným vývinom, deti s poruchami
nálad, deti ohrozené sociálno-patologickými javmi bez rozdielu pohlavia
a do 18. roku veku. Snahou je ich integrácia do society. Úsmev ako dar hľadá riešenie,
ako skutočne pomôcť opusteným deťom, naplniť ich potrebu blízkej
osoby, trvalých vzťahov, bezpečia, adekvátnych podnetov pre zdravý
vývin a dôveru v seba i iných. Všetky rozvojové projekty, ktoré
táto organizácia robí pre deti, by nezrealizovala bez podpory
a spolupráce partnerov a podporovateľov. Spoločným úsilím sa tak
darí napĺňať myšlienku ,,...
aby každé dieťa malo rodinu.“
O spoločnosti Nestlé Slovensko
Nestlé
ako popredná svetová potravinárska spoločnosť sa dlhodobo postupne
zameriava na oblasť výživy a zdravého životného štýlu. Usiluje
sa pritom o to, aby bola vnímaná ako spoločensky zodpovedný partner
a súčasťou tejto firemnej kultúry je tiež podpora rôznych projektov
v prospech verejnosti. Je prirodzené, že podpora Nestlé ako potravinárskeho
podniku je zameraná na zdravý a aktívny životný štýl verejnosti,
najmä detí a mládeže. Jedným z najznámejších projektov je EKOROK
s Nestlé. Je to projekt vzdelávania detí a mládeže základných a materských
škôl šíriaci povedomie o ochrane životného prostredia a zdravom
životnom štýle, ktorého sa zúčastňuje cca 3 500 detí.
Nestlé je generálnym partnerom športových majstrovstiev pre deti
z detských domovov, partnerom projektu Orion Florbal Cup pre vyše 12
000 detí zo základných škôl v spolupráci so Slovenskou asociáciou
športu v školách. Každoročne v decembri Nestlé podporuje vianočný
benefičný koncert združenia Úsmev ako dar, pre deti zo slovenských
detských domovov.
Nestlé
je nielen pevnou súčasťou slovenského potravinárstva, ale aj spoločnosťou,
ktorá si dlhodobo uvedomuje, že úspešné podnikanie je udržateľné
iba vtedy, keď sa vytvára zdieľaná hodnota, z ktorej má prospech
tak samotná firma, ako aj spoločnosť a krajina, kde firma pôsobí.
V rámci tohto prístupu Nestlé prísne sleduje a znižuje spotrebu energie,
vody a emisií skleníkových plynov v prepočte na tonu výrobkov, venuje
pozornosť nákupu surovín a materiálov od tuzemských dodávateľov
a uskutočňuje u nich aj audity kvality, čím zvyšuje ich vlastnú
konkurencieschopnosť na miestnom i zahraničnom trhu.
Zdroj: Nestlé Slovensko
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.