ZH25 svojimi proporciami
evokuje pohyb a ľahkosť, zároveň
však skrýva náznaky sily a muskulatúry terénnych vozidiel. Tak, ako DeZir, krivky, uhly a línie dávajú
dokopy zmyselné a prirodzené tvary. Pre dizajnéra exteriéru, Julia Lozana,
boli hlavným zdrojom inšpirácie atléti a radikálne športy. „Pri navrhovaní CAPTUR-u som začal
s obrázkom šprintéra na štartovacích blokoch, s napätými svalmi -
a následne energiou uvoľnenou keď sa vypáli zo štartovacej pištole,“ vysvetľuje.
Dizajn takisto poukazuje na vybavenie ako sú helmy, rukavice a iné
ochranné pomôcky používané pri radikálnych športoch, kombinujúc vyspelú
technológiu so sofistikovanosťou a ľahkosťou. Renault CAPTUR si
osvojuje novú identitu prednej časti prvýkrát predstavenú na modeli DeZir. Tak,
ako na DeZire, má predná maska vo svojom strede veľké logo Renaultu, položené
vertikálne na tmavom podklade, aby bolo také viditeľné, ako je to len možné. Výrazné
krivky s matným finišom umocňujú vizuálnu
silu dizajnu. Smerovka je tvorená LED diódami s efektom vlny prelínajúcim
sa celou dĺžkou vozidla. Renault CAPTUR robí viac, než len hýbe emóciami: je to
taktiež praktické a univerzálne vozidlo. Je vybavené
pevnou snímateľnou strechou, ktorá, len čo sa odstráni, odhalí rám
z karbónových vlákien. Renault CAPTUR sa tak môže transformovať
z kupé na kabriolet, z mestského vozidla na terénne, zatiaľ čo jeho
celkový športový vzhľad je umocnený motýlími dverami a veľkými
pneumatikami navlečenými na 22-palcové čierno-biele disky. S ostro oranžovým lakovaním karosérie si Renault CAPTUR
berie príklad z červenej, ktorú preslávil DeZir. Táto farba sa objavuje v celej škále
rôznych odtieňov na rôznych materiáloch vo vnútri, aj na karosérií vozidla. Oranžový nádych bol prenesený aj do kabíny, ktorá obsahuje
fluorescentné detaily zvýraznené konštantným prúdom svetla. „Mojimi hlavnými zdrojmi inšpirácie boli ľudské telo, športy a mestský
dizajn,“ vysvetľuje dizajnér vyhotovenia a farieb, Kana Watanabe. „Chcel som, aby Renault CAPTUR vyžaroval
teplo a dynamiku.“ Interiér
modelu Renaultu CAPTUR bol navrhnutý tak, aby bol zároveň pohostinný aj
priateľský k pasažierom. Dojem ľahkosti vyjadrený exteriérom je
dominantný aj tu, pričom predné sedadlá sú pripevnené k stredovej konzole,
akoby sa vznášali vo vzduchu. Priestor pre pasažierov je umiernený a bez prebytočného
vybavenia. Boli použité inovatívne a dômyselné materiály, ktoré dizajnérom
umožnili hrať sa so svetlom a optickými efektmi. Stredová konzola, výplne
dverí a prístrojová doska boli vytvorené za použitia špeciálnych
priehľadných materiálov, akoby druhej pokožky. Toto v prednej časti kabíny
umožňuje náhľad na high-tech lanká tvorené vláknami, miestami svetielkujúcimi. „Celý interiér je postavený okolo tejto siete natiahnutých
elastických lán, ktoré
pripomínajú svet plachtenia a horolezectva. Používajú grafiku
a svetlo, aby priniesli rytmus do
celkového dizajnu a posilnili tak dynamický dojem z vozidla, poskytujúc
ľahší dojem z vnútra kabíny,“ vysvetľuje dizajnér interiéru,
Magali Gouraud-Borgers. Hliníkové pedále, karbónové škrupinové sedadlá
a volant vyhotovený v sivej textúrovanej koži znova potvrdzujú
športovú stránku dizajnu, držiac sa tak pôvodnej koncepcie. -
Rozšírené povrazy sú rozmiestnené tak, aby
bolo možné zabezpečiť náklad proti pohybu, zaručujúc tak prispôsobiteľný
batožinový priestor; -
Taktiež poskytujú príležitosť na oddych
vďaka jemnej elasticite štruktúry. Je to úplne nový typ komfortu, nová
forma sedenia akoby v závesnej
hojdacej sieti. -
Nakoniec je možné z bokov auta
vytiahnuť opierky, čím sa vytvoria dve plnohodnotné zadné sedadlá, kompletné
s bezpečnostnými pásmi a hlavovými opierkami. Toto umožňuje modelu
ZH25 prevážať štyroch pasažierov. Renault
CAPTUR používa nový koncept twin-turbo dieselového motora,
vyvinutého z nového 1.6 dCi, ktorý bude nahradený súčasný motor 1.9 dCi.
Downsizing je kľúčovým elementom v stratégii Renaultu dosiahnuť vedúce
postavenie v oblasti emisií CO2 v Európe. Séria
elektrických vozidiel bude v prevádzke spolu so spaľovacími motormi
kombinujúcimi výkon so zníženou spotrebou paliva. Motor 1.6 twin-turbo do tejto
stratégie perfektne zapadá. Vďaka twin-turbu dosahuje výkon 118 kW (160 k)
z kapacity 1.6 litra – to zodpovedá špecifickému výkonu 100 k / liter, čo
je na rovnakej priečke s modelmi ako je Clio R.S. Maximálny
krútiaci moment (380 Nm) je dostupný už od 1 750 ot/min., poskytujúc tak
autu silnú akceleráciu z nízkych otáčok, ako aj vybrúsený výkon vo
všetkých jazdných podmienkach. Spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC
sľubuje táto pohonná jednotka zábavnú jazdu s emisiami CO2
menšími, ako 99 gramov na kilometer. Výkon Renaultu CAPTUR je ďalej zlepšený inovatívnym
systémom, ktorý vylepšuje trakciu v nízkych rýchlostiach. Len čo jedno
koleso stratí trakciu, diferenciál s celkom novým samouzamykacím mechanizmom prenesie
všetok, alebo iba časť výkonu motora na koleso, ktoré má väčšiu priľnavosť.
Jazdenie na cestách s klzkým povrchom a na okruhoch takto zostáva
hladké a bez námahy. V modeli Renault CAPTUR taktiež debutuje Visio-system – inovácia,
ktorá používa prednú kameru namontovanú na vrchu čelného skla na poskytovanie
asistenčných funkcií vodiča. Táto nová technológia je schopná pospájať
jednotlivé snímky do skutočného obrazu cesty pred vozidlom a zobraziť ju
na centrálnej obrazovke; toto je princíp rozšírenej reality, zameraný na
zlepšenie vodičovho vnímania okolitého sveta pridaním špeciálne navrhnutých
prvkov. Systém napomáha znižovať stres
z riadenia pre uvoľnenú, pokojnú jazdu.
Zdroj:
Renault Slovensko
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu RENAULT Slovensko: Aliancia Renault-Nissan ohlásila rekordný predaj 7 276 398 vozidiel za rok 2010 Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |