RENAULT CAPTUR: na ceste za dobrodružstvom

Publikovan: 15.02, 2011    Tma: RENAULT Slovensko

Bratislava (15. februára 2011) - Nová ambiciózna stratégia Renaultu sa odvíja od „životného cyklu“. Tento cyklus pozostáva zo šiestich fáz, pričom pri každej z nich dôjde k odhaleniu nového konceptu. Prvý koncept – dvojsedadlové kupé DeZir – vyjadroval „zamilovanie sa“, vášeň prítomnú na začiatku ktoréhokoľvek nového dobrodružstva. Renault CAPTUR sa teraz zameriava na druhú fázu tohto cyklu, toho, kde dvaja ľudia spolu objavujú svet okolo nich.
Tak, ako jeho predchodca, aj Renault CAPTUR charakterizuje jednoduchý, zmyselný a hrejivý štýl, ktorý sa postupne rozšíri aj na ostatné modely budúcnosti Renaultu. „Renault CAPTUR je zábavný športový crossover, ideálny pre mladý pár, ktorý sa chystá spoznávať svet,“ vysvetľuje vedúci dizajnér Renaultu, Laurens Van den Acker. „Za základ si berie rámcový dizajnový jazyk predstavený na štúdii DeZir, ale pridáva aj technickejšiu dimenziu – viac funkčnú, stále však veľmi zmyselnú,“ dodáva Axel Breun, riaditeľ konceptov.

CROSSOVER – PRI POHYBE SAMÝ SVAL

ZH25 svojimi proporciami evokuje pohyb a ľahkosť, zároveň však skrýva náznaky sily a muskulatúry terénnych vozidiel. Tak, ako DeZir, krivky, uhly a línie dávajú dokopy zmyselné a prirodzené tvary. Pre dizajnéra exteriéru, Julia Lozana, boli hlavným zdrojom inšpirácie atléti a radikálne športy. „Pri navrhovaní CAPTUR-u som začal s obrázkom šprintéra na štartovacích blokoch, s napätými svalmi - a následne energiou uvoľnenou keď sa vypáli zo štartovacej pištole,“ vysvetľuje. Dizajn takisto poukazuje na vybavenie ako sú helmy, rukavice a iné ochranné pomôcky používané pri radikálnych športoch, kombinujúc vyspelú technológiu so sofistikovanosťou a ľahkosťou.

Renault CAPTUR si osvojuje novú identitu prednej časti prvýkrát predstavenú na modeli DeZir. Tak, ako na DeZire, má predná maska vo svojom strede veľké logo Renaultu, položené vertikálne na tmavom podklade, aby bolo také viditeľné, ako je to len možné. Výrazné krivky s matným finišom umocňujú vizuálnu silu dizajnu. Smerovka je tvorená LED diódami s efektom vlny prelínajúcim sa celou dĺžkou vozidla.

Renault CAPTUR robí viac, než len hýbe emóciami: je to taktiež praktické a univerzálne vozidlo.  Je vybavené pevnou snímateľnou strechou, ktorá, len čo sa odstráni, odhalí rám z karbónových vlákien. Renault CAPTUR sa tak môže transformovať z kupé na kabriolet, z mestského vozidla na terénne, zatiaľ čo jeho celkový športový vzhľad je umocnený motýlími dverami a veľkými pneumatikami navlečenými na 22-palcové čierno-biele disky.

S ostro oranžovým lakovaním karosérie si Renault CAPTUR berie príklad z červenej, ktorú preslávil DeZir.   Táto farba sa objavuje v celej škále rôznych odtieňov na rôznych materiáloch vo vnútri, aj na karosérií vozidla.

INTERIÉR PLNÝ TEPLA A ĽAHKOSTI

Oranžový nádych bol prenesený aj do kabíny, ktorá obsahuje fluorescentné detaily zvýraznené konštantným prúdom svetla. „Mojimi hlavnými zdrojmi inšpirácie  boli ľudské telo, športy a mestský dizajn,“ vysvetľuje dizajnér vyhotovenia a farieb, Kana Watanabe. „Chcel som, aby Renault CAPTUR vyžaroval teplo a dynamiku.“

Interiér modelu Renaultu CAPTUR bol navrhnutý tak, aby bol zároveň pohostinný aj priateľský k pasažierom. Dojem ľahkosti vyjadrený exteriérom je dominantný aj tu, pričom predné sedadlá sú pripevnené k stredovej konzole, akoby sa vznášali vo vzduchu. Priestor pre pasažierov je umiernený a bez prebytočného vybavenia. Boli použité inovatívne a dômyselné materiály, ktoré dizajnérom umožnili hrať sa so svetlom a optickými efektmi. Stredová konzola, výplne dverí a prístrojová doska boli vytvorené za použitia špeciálnych priehľadných materiálov, akoby druhej pokožky. Toto v prednej časti kabíny umožňuje náhľad na high-tech lanká tvorené vláknami, miestami svetielkujúcimi. „Celý interiér je postavený okolo tejto siete natiahnutých elastických lán, ktoré pripomínajú svet plachtenia a horolezectva. Používajú grafiku a svetlo, aby priniesli rytmus  do celkového dizajnu a posilnili tak dynamický dojem z vozidla, poskytujúc ľahší dojem z vnútra kabíny,“ vysvetľuje dizajnér interiéru, Magali Gouraud-Borgers.

Hliníkové pedále, karbónové škrupinové sedadlá a volant vyhotovený v sivej textúrovanej koži znova potvrdzujú športovú stránku dizajnu, držiac sa tak pôvodnej koncepcie.

Zadná časť vozidla je multifunkčná oblasť, ohraničená troma vrstvami lán:

-       Rozšírené povrazy sú rozmiestnené tak, aby bolo možné zabezpečiť náklad proti pohybu, zaručujúc tak prispôsobiteľný batožinový priestor;

-       Taktiež poskytujú príležitosť na oddych vďaka jemnej elasticite štruktúry. Je to úplne nový typ komfortu, nová forma  sedenia akoby v závesnej hojdacej sieti.

-       Nakoniec je možné z bokov auta vytiahnuť opierky, čím sa vytvoria dve plnohodnotné zadné sedadlá, kompletné s bezpečnostnými pásmi a hlavovými opierkami. Toto umožňuje modelu ZH25 prevážať štyroch pasažierov.

 INOVATÍVNY CROSSOVER S PRESVEDČIVÝM VÝKONOM, ALE MALÝM APETÍTOM

Renault CAPTUR používa nový koncept twin-turbo dieselového motora, vyvinutého z nového 1.6 dCi, ktorý bude nahradený súčasný motor 1.9 dCi. Downsizing je kľúčovým elementom v stratégii Renaultu dosiahnuť vedúce postavenie v oblasti emisií CO2 v Európe. Séria elektrických vozidiel bude v prevádzke spolu so spaľovacími motormi kombinujúcimi výkon so zníženou spotrebou paliva. Motor 1.6 twin-turbo do tejto stratégie perfektne zapadá. Vďaka twin-turbu dosahuje výkon 118 kW (160 k) z kapacity 1.6 litra – to zodpovedá špecifickému výkonu 100 k / liter, čo je na rovnakej priečke s modelmi ako je Clio R.S. Maximálny krútiaci moment (380 Nm) je dostupný už od 1 750 ot/min., poskytujúc tak autu silnú akceleráciu z nízkych otáčok, ako aj vybrúsený výkon vo všetkých jazdných podmienkach. Spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC sľubuje táto pohonná jednotka zábavnú jazdu s emisiami CO2 menšími, ako 99 gramov na kilometer.

Výkon Renaultu CAPTUR je ďalej zlepšený inovatívnym systémom, ktorý vylepšuje trakciu v nízkych rýchlostiach. Len čo jedno koleso stratí trakciu, diferenciál s celkom novým samouzamykacím mechanizmom prenesie všetok, alebo iba časť výkonu motora na koleso, ktoré má väčšiu priľnavosť. Jazdenie na cestách s klzkým povrchom a na okruhoch takto zostáva hladké a bez námahy.

V modeli Renault CAPTUR taktiež debutuje Visio-system – inovácia, ktorá používa prednú kameru namontovanú na vrchu čelného skla na poskytovanie asistenčných funkcií vodiča. Táto nová technológia je schopná pospájať jednotlivé snímky do skutočného obrazu cesty pred vozidlom a zobraziť ju na centrálnej obrazovke; toto je princíp rozšírenej reality, zameraný na zlepšenie vodičovho vnímania okolitého sveta pridaním špeciálne navrhnutých prvkov. Systém napomáha znižovať  stres z riadenia pre uvoľnenú, pokojnú jazdu.


 


Zdroj: Renault Slovensko

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

RENAULT Slovensko

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.06 seknd