Správanie zákazníkov sa mení. Shopoholikov nahrádzajú mashopistiPublikovan: 03.02, 2011 Tma: Cisco Systems
Mashop spája
to najlepšie z virtuálneho a skutočného nákupného sveta – nakupujúcim
umožňuje získať potrebné informácie a využívať výhody internetového
obchodu, no zároveň mať možnosť fyzického kontaktu s produktom,
ktorý chcú kúpiť. Pre maloobchodných predajcov mashop prináša
možnosť predať viac, vďaka realizácii predaja viacerými kanálmi,
ako aj zlepšeným prístupom zákazníkov k produktovým informáciám. Pre vytvorenie mashop
zákazníckeho prostredia budú musieť predajcovia začať v predajniach
využívať technológie ako napríklad interaktívne displeje, video
asistentov, ale aj technológie sociálnych sietí a bezdrôtové siete.
Vďaka nim budú nakupujúci priamo v predajni spojení s priateľmi,
s prístupom k dôveryhodným informáciám. Prieskum mapoval spôsob
využívania technológií pri nákupe a záujem o integráciu technológií
s nákupným prostredím u vyše 1000 respondentov. 50 percent zákazníkov
v predajni pokračuje vo využívaní všetkých dostupných technológií
pre zistenie najlepšej ceny. Prieskum zároveň
identifikoval dve výrazne rozdielne skupiny technologicky zdatných
zákazníkov: vypočítavých zákazníkov a extrémistov.
Vypočítaví zákazníci (56 percent populácie) využívajú internet
na získanie informácií pre svoj nákup. Extrémni nakupujúci (11
percent populácie, s vysokým zastúpením tzv. Generácie Y) využívajú
web a inteligentné telefóny pre nájdenie najnižšej možnej ceny.
Zatiaľ čo extrémni nakupujúci získavajú najväčšiu pozornosť
predajcov, väčšia skupina vypočítavých zákazníkov má najväčší
vplyv na tržby a maržu predajcov. Približne 56 percent
vypočítavých zákazníkov v USA a 59 percent v Británii vždy využíva
internet pre získanie informácií pred nákupom. Významným faktorom
pre maloobchodníkov je predpoklad, že vypočítaví zákazníci budú
stále častejšie vyhľadávať najvýhodnejšiu cenu, čím sa kontinuálne
bude zvyšovať tlak na obchodné marže. Vypočítaví zákazníci
pri nákupoch využívajú čoraz viac technológií a preto je pre nich
v klasických predajniach dôležitá dostupnosť prvkov a funkcií internetového
obchodu. Kombináciou týchto dvoch svetov mashop umožňuje
zákazníkom nakúpiť efektívnejšie a vo väčších objemoch. Prieskum realizovala
divízia spoločnosti Cisco - Cisco IBSG Retail and Research & Economics
Practices. Prebiehajúci výskum bol spojený s hĺbkovou finančnou
analýzou. Globálna divízia každoročne skúma desaťtisíce zákazníkov
po celom svete a sleduje najnovšie trendy a biznis príležitosti.
Zdroj:
Cisco Systems
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Cisco Systems: Cisco pomocou HD videa sprostredkúva reálne stretnutia na akúkoľvek vzdialenosť Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |