Príkladnú efektívnosť a športový temperament zaručujú nové výkonné
štvorvalcové a šesťvalcové motory so sériovou funkciou ECO štart – stop.
Pri vynikajúcich jazdných výkonoch sú až o 25 percent skromnejšie než
ich predchodcovia. Navyše aj unikátna bezpečnostná výbava prepožičiava
triede SLK funkciu vzoru v tomto segmente. S bohatstvom technických
inovácií sa SLK opäť stáva meradlom vo svojej triede. „Úlohu automobilu určujúceho trendy stelesňuje nová trieda SLK
tak dobre, ako to nedokáže nik iný,“ hovorí Dr. Dieter Zetsche, predseda
predstavenstva spoločnosti Daimler AG a riaditeľ divízie Mercedes-Benz
Cars. „Som si istý, že sa so svojím vášnivým dizajnom, kvalitným
interiérom a skromnosťou na čerpacej stanici aj v budúcnosti postará o
obrovskú zábavu na ceste a upevní si svoje postavenie kultového
roadstera.“ Nový Mercedes-Benz SLK ale ponúka viac než len niekoľko
špičkových prvkov výbavy. V každej disciplíne zaujíma vedúcu pozíciu a
ponúka potešenie z jazdy autom v každom ohľade a bez polovičatých
kompromisov. Vyniká vlastnosťami, ktoré sa všeobecne považujú za
nezlučiteľné. Tak sa mu podaril kúsok, že spojil excelentné pohodlie a
vynikajúcu kvalitu výbavy s vyslovene športovým temperamentom. Zároveň
je nový roadster najúspornejším, a teda najšetrnejším k životnému
prostrediu vo svojej triede a, aj čo sa týka bezpečnosti, v nej
stanovuje nové štandardy. Pevne zakotvená v génoch triedy SLK je tiež
potešenie z jazdy za každého počasia, s otvorenou či zatvorenou
strechou, vo voľnom čase a vo všedný deň. Návrhári vytvorili pre novú triedu SLK karosériu, podčiarkujúcu a
fascinujúcim spôsobom zvýrazňujúcu klasické proporcie roadstera. Dlhá
kapota prechádza dozadu posunutého kompaktného priestoru pre cestujúcich
a krátkej zadnej časti. SLK teda láka základnými pôvabmi, ktorými sa
vyznačovali všetky klasické roadstery z dielne Mercedes-Benz a vďaka
ktorým sa mnohé z nich stali automobilovými ikonami značky. Prvým lákadlom pre oči je vzpriamene a sebaisto sa vo vetre
týčiaca maska chladiča, nesúca novú tvár značky Mercedes-Benz. Umožňuje
dlhú a súmerne stavanú kapotu a pomocou obrysových hrán prebiehajúcich
súbežne s pozdĺžnou osou smerom dozadu naznačuje dynamické kvality
roadstera. Široká maska chladiča nesie v strede na exponovanom mieste
hviezdu Mercedes-Benz a ukazuje výrazne tvarovanú, v prednej časti
pochrómovanú lamelu. Prednú časť dopĺňajú jasne vykreslené svetlomety.
Tvár nového SLK pripomína legendárny automobil 190 SL z päťdesiatych
rokov, ktorý pre mnohých predstavuje prapredka dnešných modelov SLK.
Avšak návrhári nečerpali len z minulosti, ale v novej tvári triedy SLK
vedome vytvorili úzku vizuálnu spriaznenosť s novým "okrídleným"
superšportovým automobilom Mercedes-Benz SLS AMG a novým CLS. Úžasný a zároveň merateľný dôkaz pozornej práce s detailmi: aj
napriek výraznejšej, strmšej prednej časti a väčšej čelnej ploche klesol
koeficient cw na 0,30, čo pre roadster predstavuje vynikajúcu hodnotu
(predchodca 0,32). Nadčasovo klasický tvar bočného profilu s klasickými proporciami
roadstera stelesňuje vrcholnú estetiku a je vizuálnym prísľubom
športového charakteru a potešenia z jazdy. Jemné detaily a citáty
ukazujú starostlivosť, s akou pracovali dizajnéri značky Mercedes-Benz.
Napríklad štrbina medzi krytom batožinového priestoru a blatníkom je
skrytá v prelise karosérie, takže nenarúša bočnú líniu, ako je to inak
bežné pri podobných konštrukciách strechy. Vetracie mriežky v predných
blatníkoch s chrómovou lištou pripomínajú slávne roadstery zo stajne
Mercedes-Benz z päťdesiatych rokov. V novom SLK tvoria tvarovo dokonalé
východisko pre charakterovú líniu, ktorá sa tiahne až po svalnatý zadný
blatník a týmto spôsobom využíva hru svetla a tieňa, aby prepožičala
bočným plochám štýl a nadčasovú estetiku. Obdobne ústi horné zakončenie
širokých zadných svetiel, ktoré po prvý raz využívajú čisto technológiu
LED, vizuálne takisto do charakterovej línie. Nové SLK má aj pri najkompaktnejších rozmeroch vo svojej triede
príkladne priestranný interiér. Návrhári preň vyvinuli vnútorné
vybavenie, ktoré ponúka vodičovi a spolujazdcovi maximálnu úroveň
perfektného dojmu z kvality a puristickej precíznosti. Interiér je
charakteristický štýlovou športovosťou a kvalitnými, autentickými
materiálmi, ktoré sú vypracované starostlivo, s dokonalou presnosťou a
remeselnou zručnosťou. Už v základnej verzii na stredovej konzole a
ďalších ozdobných prvkoch prebleskuje kefovaný hliník. Na želanie sú na
výber drevené vyhotovenia z tmavohnedého lesklého orechového dreva alebo
lesklého čierneho jaseňa. Štyri galvanizované, formálne z SLS prevzaté
kruhové vetracie otvory zapustené do prístrojovej dosky, zdôrazňujú
príslušnosť k rodine športových áut značky Mercedes-Benz. Ďalšími mimoriadne kvalitnými detailmi výbavy sú okrem iného dolu
sploštený multifunkčný športový volant s hrubým koženým vencom, ako aj
na želanie dodávaná koža odrážajúca slnečné žiarenie, ktorá citeľne
redukuje zahrievanie ňou potiahnutých povrchov, pôsobivé náladové
osvetlenie či, rovnako ako už pri predchodcovi, vykurovanie pre oblasť
šije AIRSCARF Po prvý raz Mercedes-Benz pre novú triedu SLK ponúka na výber tri
varianty strechy Variodach s odľahčenou konštrukciou, ktorá po stlačení
tlačidla v priebehu niekoľkých sekúnd premení roadster na kupé s
„pevnou“ strechou a opačne: Komfortnou alternatívou k vetrolamu s výsuvným rámom je pre nové
SLK nový kotúčový vetrolam vyvinutý špecialistami na aerodynamiku značky
Mercedes-Benz. Skladá sa z priehľadných plastových kotúčov, ktoré sú
otáčavo upevnené na zadnej strane ochranných oblúkov. Vodič alebo
spolujazdec ich môžu v priebehu sekundy otočiť smerom k stredu vozidla, a
tak skrotiť turbulentné prúdenie vzduchu zozadu. Pri uvedení SLK na trh budú najskôr k dispozícii tri modely,
všetky poháňané novými motormi s priamym vstrekovaním. Štvorvalcové
pohonné jednotky v SLK 200 BlueEFFICIENCY a SLK 250 BlueEFFICIENCY
vyvinú zo zdvihového objemu 1 796 kubických centimetrov výkon 135 kW
(184 k), respektíve 150 kW (204 k). SLK 200 BlueEFFICIENCY je
najúspornejší roadster vo svojom segmente. S pokročilou sedemstupňovou
automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS na želanie spotrebuje iba 6,1
litra benzínu Super (NEJC, kombinovaný) na 100 kilometrov (to zodpovedá
142 g CO2 na kilometer). Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje tento skromný
automobil za 7,0 sekundy. Dosahuje najvyššiu rýchlosť 237 km/h (s
manuálnym radením 240 km/h). SLK 250 BlueEFFICIENCY je sériovo vybavený automatickou
prevodovkou 7G-TRONIC PLUS a spotrebuje len 6,2 litra (NEJC,
kombinovaný) na 100 kilometrov (144 g CO2 na kilometer). Z pokoja
dosiahne 100 km/h za 6,6 sekundy, jeho najvyššia rýchlosť je 243 km/h. Pohonná jednotka V6 vozidla SLK 350 BlueEFFICIENCY vytiahne zo zdvihového objemu 3 498 kubických centimetrov výkon 225 kW
(306 k). S ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy (najvyššia
rýchlosť 250 km/h). Jeho spotreba je 7,1 litra (NEJC, kombinovaný) na
100 kilometrov (167 g CO2 na kilometer). Motor V6 je výsledkom
komplexnej inovácie. Najdôležitejšie znaky: priame vstrekovanie 3.
generácie, piezoinjektory, ako aj zapaľovanie Multi-Spark-Ignition. Aj čo sa týka podvozku, sú na výber tri vyhotovenia: Štruktúra hrubej kostry nového SLK bola ďalej zdokonalená. Teraz sú kapota a blatníky vyrobené z hliníka. Aj čo sa týka bezpečnosti, nový Mercedes-Benz SLK stanovuje pre
roadstery nové štandardy. Tretia generácia výkonného vozidla určujúceho
trendy bude využívať celý rad moderných asistenčných systémov na podporu
vodiča. K nim patrí sériovo dodávaný asistent pozornosti ATTENTION
ASSIST vyvinutý vývojármi značky Mercedes-Benz a svetový unikát
montovaný na želanie, proaktívny systém ochrany pasažierov PRE-SAFE®,
ako aj brzda PRE-SAFE®, ktorá autonómne zabrzdí pri hroziacej nehode v
dôsledku nájazdu. Tým Mercedes-Benz ide aj pri triede SLK dôsledne nad
rámec požiadaviek bezpečnostných noriem. Pri príležitosti uvedenia nového SLK Mercedes-Benz ponúka
špeciálny model Edition 1 so špeciálnym lakovaním designo sivá
(gletschergrau magno). Verzia Edition 1 je bohato vybavená a obsahuje
štandardne okrem iného panoramatickú strechu Variodach, balík dynamiky
jazdy, styling AMG, dvojfarebnú kožu napa designo s kontrastným stehom,
AIRSCARF, náladové osvetlenie a ďalšie.
Zdroj:
Mercedes-Benz
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Mercedes-Benz: Na prvom slovenskom autodrome možno jazdiť aj na vlastných autách a motorkách Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |