Renault zaznamenal rekordné predaje za 112 rokov existencie spoločnostiPublikovan: 19.01, 2011 Tma: RENAULT SlovenskoBratislava (19. januára 2010) - Skupina Renault zaznamenala
nový rekord v predajoch: 2.6 milióna predaných vozidiel, čo je 14% nárast
oproti roku 2009. Všetky tri značky (Renault, Dacia a Renault
Samsung Motors) zvýšili objem svojich predajov. Všetky regióny Skupiny zvýšili svoje predaje aj
podiel na trhu. V Európe sa Renault posunul o jedno
miesto, a obsadil druhú priečku v predaji osobných vozidiel (Passenger Cars - PC)
a ľahkých úžitkových vozidiel (Light Commercial Vehicles - LCV). Predbehol tak všetkých konkurentov (nárast o 0.8 percentuálneho bodu v
podieli na trhu). V predaji LCV si značka upevnila prvenstvo
s podielom na trhu 15.9%. „Sme potešení naším novým predajným rekordom dosiahnutým
Skupinou v roku 2010, čím sme pokorili náš rekord z roku 2005. Robíme
pokroky vo všetkých regiónoch a pokračujeme v našej medzinárodnej
ofenzíve. Všetky značky Skupiny sa na tomto rozmachu podieľajú,“ povedal Jérôme Stoll, Výkonný viceprezident
pre predaj a marketing, a ľahké úžitkové vozidlá. Na trhu PC+LCV dosiahla
Skupina Renault podiel na trhu 3.7%.
Na globálnom trhu, ktorý vzrástol o 11.8%, zvýšila Skupina predaje
o 14% na viac ako 2 652 000
vozidiel. Doterajší rekord bol 2 535 000 vozidiel v roku
2005. Na trhu PC zaznamenala Skupina
Renault podiel na trhu 4.4%. Na globálnom
trhu, ktorý vzrástol o 10.6%, zvýšila Skupina predaje o 12.8% na viac
ako 2 293 000 vozidiel V Európe zvýšila
Skupina podiel na trhu o 1.1% a zvýšila objem predajov o 7.4% na
1 642 000 predaných jednotiek na trhu, ktorý sa zmenšil o 3.6%. Mimo Európy pokračuje
Skupina v postupovaní na trhoch s vysokým rastom (+19.4%)
s predajnými číslami rastúcimi až o 26%, na takmer 983 000
jednotiek. Predaje Skupiny mimo Európy tvoria teraz 37% všetkých predajov, v porovnaní s výsledkom 34% v
roku 2009. Rozmach Skupiny je
podporený kompletnou ponukou produktov
šitých na mieru svojim trhom. Pre značku Renault sa na zvyšovaní podielu na
trhu v C segmente podieľa rodina Mégane (+1.2% v Európe). Nový Master upevňuje
vedenie značky v segmente LCV. Duster je zase obrovským úspechom pre
značku Dacia. Nový SM5 uvedený na trh v Južnej Kórei na začiatku roka 2010
značkou Renault Samsung Motors zaznamenal 24.6%-ný podiel na trhu (mimo
dovezených vozidiel), s viac ako 67 000 predanými vozidlami. Celkový
podiel na trhu tak dosiahol 3% Dacia zvýšila objemy
predaja o 12% oproti roku 2009. Celkový podiel na trhu tak dosiahol 1.6%
v Európe (+0.3% vs 2009). Vo Francúzsku ohlásila viac ako 4%-ný podiel na
trhu, čo je nárast o 1.6 bodu. Renault Samsung Motors sa
vyskytuje v dvoch krajinách (Južná Kórea a Chile). Predáva moderné,
manažérske vozidlá, najmä pre kórejský trh. S nárastom predaja o 16.5%, má
táto značka teraz podiel 11.9% na trhu PC v Južnej Kórei, čo je piaty
najväčší trh Skupiny.
Zdroj:
RENAULT Slovensko
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu RENAULT Slovensko: Aliancia Renault-Nissan ohlásila rekordný predaj 7 276 398 vozidiel za rok 2010 Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |