Táto
nová divízia bude technologickou odpoveďou na výzvu, ktorou sú regulácie
a obmedzenia v oblasti motorov, ktoré stanovila F1™. Bude
laboratóriom na vyvíjanie technológií, ktoré budú prijateľnejšie pre životné
prostredie a budú aplikovateľné v spaľovacích a elektrických
motoroch, ako aj v produkčných vozidlách. Renault
Sport F1 bude operovať z Viry-Châtillon, tradičnej základne Renaultu pre
F1™. Predsedom bude Bernard Rey, člen Management Committee Renaultu. Vytvorenie
Renault Sport F1 nasleduje rozhodnutie Renaultu predať svoj menšinový podiel
v Renault F1 Team spoločnosti Genii Capital. Renault bude pokračovať
v poskytovaní silnej podpory pre tím Enstone ako dodávateľ motorov, ako aj
ako poskytovateľ technologických a inžinierskych expertíz. Renault
sa zúčastnil na 29 sezónach F1, pričom vyhral deväť Pohárov konštruktérov,
najnovšie s tímom Red Bull Racing v roku 2010. Motory Renaultu
zabezpečili 23 pódiových umiestnení v roku 2010, vrátane historickej 1-2-3 vo Veľkej Cene Monaka Formuly 1 v roku
2010. Motory Renaultu vyhrali tri z posledných šiestich majstrovstiev. Lotus Renault GP: Renault bude dodávať
motory a technologickú podporu pre Lotus Renault GP, tím, ktorý predtým
pretekal pod menom Renault F1 Team a ktorý vyhral dve svetové majstrovstvá
v rokoch 2005 a 2006. Red Bull Racing Renault: šampión z roku
2010 používal motory Renaultu štyri sezóny. Renaultu prejavil svoju dôveru tým,
že s ním predĺžil partnerstvo o ďalšie dva roky. 1 Malaysia Racing Team (UK) Ltd: nový
zákazník Renaultu na rok 2011. Tento tím debutoval v F1 v roku 2010.
Má zdravú technologickú základňu s motorom od Renaultu a prevodovkou
od Red Bull Technology. „ Víťazstvo v roku 2010 s Red Bull
Racing ukázalo potenciál motorových špecialistov vo Viry-Châtillon
a podčiarkuje vierohodnosť Renaultu ako dodávateľa pohonných jednotiek
a technológií. Počas budúcich rokov plánujeme stavať na tomto víťazstve,
aby sme so svojimi partnermi aj naďalej dosahovali úspechy. Renault si adoptuje
proaktívny prístup s ostatnými výrobcami a športovými oddeleniami,
aby splnil jednu z hlavných strategických výziev tejto športovej
disciplíny: vyvinúť motor s technológiami, ktoré by boli predzvesťou tých,
ktoré sa budú používať v sériových autách budúcnosti,“ povedal Carlos
Ghosn, prezident a najvyšší výkonný riaditeľ Renaultu.
Zdroj:
RENAULT Slovensko
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu RENAULT Slovensko: Aliancia Renault-Nissan ohlásila rekordný predaj 7 276 398 vozidiel za rok 2010 Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |