Mercedes-Benz ponúka až 50 modelov s pohonom 4MATIC

Publikovan: 17.12, 2010    Tma: Mercedes-Benz

Bratislava (17. decembra 2010) - Mercedes-Benz je už dlhé roky úspešným  dodávateľom pohonov 4x4 v prémiovom segmente. Dnes ponúka  Mercedes-Benz takmer 50 modelov s pohonom 4MATIC v desiatich modelových radoch. Podstatným dôvodom úspešnosti na trhu je ohromujúci výkonnostný potenciál koncepcie pohonu 4MATIC na zasnežených alebo zľadovatelých cestách: vysoké trakčné rezervy, vynikajúca stabilita jazdy, maximálna bezpečnosť a mimoriadny komfort jazdy.

CLS po prvý raz k dispozícii s pohonom všetkých kolies

Dnes z toho profituje aj nové CLS. Štvordverové kupé je po prvý raz k dispozícii s pohonom všetkých kolies v modeloch CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY a CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY.  Pre nastavenie 4MATIC na suchej alebo mokrej ceste aj pre zimné pomery na cestách platí: v popredí stojí stabilita jazdy a aktívna bezpečnosť. Optimálne predpoklady k tomu vytvára mechanický základ pohonu 4MATIC s rozdelením krútiaceho momentu v pomere 45 k 55 percentách medzi prednú a zadnú nápravu a lamelová uzávierka v centrálnom diferenciáli so základnou účinnosťou 50 Nm. Táto základná koncepcia umožňuje dosahovať vysoké trakčné hodnoty, lebo pri zrýchľovaní vznikajúce dynamické posunutie zaťaženia nápravy smerom k zadnej náprave sa využije na to, aby tu pôsobilo viac hnacieho momentu. Lamelová uzávierka však dokáže hnací moment aj variabilne presúvať medzi prednou a zadnou nápravou, ak si to vyžadujú pomery na ceste. Tak sa môže zásah elektronických regulačných systémov ESP®, 4ETS alebo ASR uskutočniť čo najneskôr, veľká časť hnacieho momentu sa aj na klzkých cestách premení na účinok pohonu. Všetky regulačné zásahy sa uskutočňujú takmer nepozorovateľne. Napriek tomu sa vodič dozvie ihneď, keď sa blíži k hraničnej oblasti. V takomto prípade na združenom palubnom prístroji bliká žltý výstražný symbol. To je jednoznačný signál, že je potrebné spôsob jazdy prispôsobiť pomerom na ceste.

Vysvetlenie ako permanentne pracujúca hnacia mechanika má rozhodujúce prednosti voči iným systémom, ktoré pred aktiváciou pohonu všetkých kolies musia najprv identifikovať nedostatočnú trakciu. Toto časové rozpätie využíva 4MATIC v osobných vozidlách Mercedes-Benz už na to, aby prenášal hnací moment cez kolesá na jazdnú dráhu.

4MATIC: stabilné pomery na snehu a na ľade

Pri rozjazde za zimných podmienok dokážu modely 4MATIC rozvinúť optimálnu trakciu. Za týmto účelom sa automaticky rozpoznávajú určité stavy vozovky a zásahy regulačného systému pohonu všetkých kolies 4ETS  ovplyvňujú tak, aby sa dosiahla čo najlepšia akceleračná schopnosť pri minimálnom preklzávaní kolies, a teda optimálnej jazdnej stabilite. Táto stratégia umožňuje rozjazd aj za najnepriaznivejších podmienok, keď napríklad jedna strana vozidla stojí na zľadovatenom stúpaní (takzvaný µ-split) alebo obidve kolesá prednej či zadnej nápravy majú malú oporu (µ-skok).

Na kľukatých zasnežených a zľadovatených vozovkách stabilitu vozidla v určujúcej miere zabezpečuje regulácia momentu motora v systéme regulácie preklzávania hnacích kolies ASR. V závislosti od pozdĺžnej a priečnej dynamiky vozidla priebežne zisťovanej senzorikou systému ESP® sa regulačné limity systému ASR prispôsobujú jazdnej situácii. Na zabezpečenie stability počas jazdy sa musí pozdĺžna sila pri jazde v zákrutách prostredníctvom regulácie momentu motora riadiť tak, aby bola vždy k dispozícii dostatočná rezerva priečnej sily. Na zvládnutie tejto fyzikálnej súvislosti sa pri jazde v zákrutách pri minimálnom koeficiente trenia podstatne znížia regulačné limity regulácie momentu motora na vonkajších kolesách, aby pneumatiky dokázali vytvoriť dostatočné priečne sily.

4MATIC: inovatívna technika ukazuje cestu

Hnacie ústrojenstvo 4MATIC osobných vozidiel  Mercedes-Benz patrí k najvýkonnejším permanentným pohonom všetkých kolies. Z kompaktnej, ľahkej základnej koncepcie s optimalizovaným trecím výkonom a pozdĺžne uloženým motorom, ako aj s hlavnou prevodovkou a rozvodovkou pripojenou k motoru vyplývajú výhody oproti iným systémom používaným v osobných vozidlách s priečne zabudovanou pohonnou jednotkou a zapínateľným pohonom 4x4. Tak sa spotreba podľa modelu pohybuje iba od 0,2 do 0,6 litra na sto kilometrov vyššie nad spotrebou porovnateľného automobilu s konvenčným pohonom. Komfort v oblasti potlačenia vibrácií a hluku dosahuje úroveň zodpovedajúcu vysokým požiadavkám kladeným na vozidlá Mercedes-Benz.

CLS 4MATIC:  športový štýl a dynamika aj v zime

Dynamiku jazdy, ktorá je charakteristická pre CLS,  dosahuje Mercedes-Benz zásluhou inovatívneho podvozka DIRECT CONTROL s adaptívnym systémom tlmičov. Podvozok s optimalizovanou hmotnosťou s trojramennou prednou nápravou a zadnou nápravou s priestorovo uloženými ramenami sa automaticky prispôsobí aktuálnej jazdnej situácii tak, že mení silu tlmičov, a tak citeľne zlepšuje komfort pri prekonávaní nerovností. Vzduchové odpruženie, dodávané na želanie pre CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY a v sérii dodávané pre CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, kombinuje Mercedes-Benz s plynulým, elektronicky riadeným systémom tlmenia, ktorý spracúva rôzne signály snímačov a riadi každé koleso zvlášť. Zákazníci mercedesu si tak užívajú vysoký komfort a súčasne môžu ťažiť z vysokej bezpečnosti jazdy a športovej agility.     

Dobrý pocit pri voľnom výhľade: komfort vďaka automatickej klimatizácii THERMOTRONIC

Najmä v zime je dôležitá vyvážená klimatizácia interiéru. Preto Mercedes-Benz ponúka komfortnú automatickú klimatizáciu THERMOTRONIC, ktorá nielenže pracuje individuálne pre vodiča, spolujazdca a cestujúcich na zadných sedadlách, ale okrem toho poskytuje aj individuálne nastavenia. Navyše toto zariadenie disponuje snímačom škodlivých plynov, ktorý pri náhlom zvýšení koncentrácií oxidu uhoľnatého alebo oxidu dusnatého v okolitom vzduchu – napríklad pri prejazde tunelom – automaticky uzavrie klapku cirkulácie vzduchu. Ďalšou charakteristikou klimatizácie THERMOTRONIC je funkcia zvyškového tepla: stlačením tlačidla „Rest“ sa interiér asi po dobu 30 minút vykuruje alebo vetrá pri odstavenom motore.

THERMOTRONIC vyhrieva vnútorný priestor v zime veľmi účinne aj pri rannom studenom štarte. Umožňuje to vykurovací výkon jedenásť kilowattov, ktorý zodpovedá výkonnosti moderného ústredného vykurovania v rodinnom dome. Pri dieselových modeloch sa v závislosti od vonkajšej teploty navyše pripája výmenník tepla so šiestimi integrovanými vykurovacími článkami PTC (positive temperature coefficient) a podporuje výmenník tepla vykurovania s elektrickým výkonom okolo 1200 wattov. Spolupráca vykurovania PTC je nevyhnutná, lebo moderné motory CDI z dôvodu svojej vysokej tepelnej účinnosti pracujú s veľmi priaznivou spotrebou, a preto v pásme čiastočného zaťaženia odovzdávajú chladiacej kvapaline podstatne menej tepla ako tradičné motory.

Mercedes ponúka 48 modelov s 4MATIC

Ponuka vozidiel s pohonom všetkých kolies od Mercedes-Benz zahŕňa 48 modelov osobných automobilov v desiatich modelových radoch a zapôsobí svojou rozmanitosťou: popri triede E a triede C, ktoré sú dostupné ako limuzíny aj ako T-Modely, obohacuje paletu modelov s pohonom 4MATIC luxusné kupé CL, štvordverové kupé CLS  a cestovné SUV triedy R. Navyše je v ponuke aj kompaktné GLK, ako aj terénne vozidlá triedy GL a M. Model G, ktorý sa dodáva ešte aj po 30 rokoch výroby, dokazuje svoje silné stránky najmä mimo spevnených ciest. Naďalej sa považuje za jeden z najlepších terénnych automobilov na svete.

Dôraz na vývoj pohonu všetkých kolies už od roku 1903

Vysoká kompetencia inžinierov mercedesu pri vývoji perspektívnych koncepcií pohonu všetkých kolies má svoje opodstatnenie: história pohonu všetkých kolies z dielne Mercedes-Benz začína už v roku 1903, odvtedy platí zásada: keď ide o lepšie a bezpečnejšie jazdenie za najnepriaznivejších podmienok, je najlepšou technikou pohon všetkých kolies. Počas desaťročí bol úspešne použitý v rôznych vozidlách značky Mercedes-Benz. Niektoré typy, napríklad trieda G alebo Unimog, sa stali celosvetovými legendami. Ale aj v každodennej premávke na asfalte dokáže pohon všetkých kolies zabodovať, ako ukazujú limuzíny 4MATIC značky Mercedes-Benz. Tu inovatívna koncepcia pohonu oslávila premiéru v modelovom rade W 124 triedy E v roku 1987. Systém 4ETS bol po prvý raz použitý v roku 1997 v triede M. Preto Mercedes-Benz disponuje najdlhšou skúsenostnou tradíciou zo všetkých výrobcov automobilov s týmito elektronickými riadiacimi systémami.


Zdroj: Mercedes-Benz

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Mercedes-Benz

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 5.85 seknd