Trieda A E-CELL: elektromobil s maximálnym úžitkom pre zákazníkaPublikovan: 10.12, 2010 Tma: Mercedes-Benz
Základným
prvkom je modulárny stavebnicový systém e-drive, ktorý umožňuje použiť
rovnaké diely v najrôznejších triedach vozidiel. Paralelne s tým
presadzuje vynálezca automobilu aj budovanie centrálnych kompetenčných
polí, napríklad technológií batérií. A keďže elektromobily vyžadujú
vhodné rámcové podmienky v každodennom živote, podnik sa celkovo
angažuje aj vo všetkých podstatných aspektoch bezemisného jazdenia: od
techniky vozidiel až po projekty infraštruktúry a mobility nad rámec
svojho odvetvia. „Pri vývoji modernej elektromobility má pre nás najvyššiu prioritu
prospech zákazníka,“ hovorí Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva
spoločnosti Daimler zodpovedný za výskum v rámci koncernu a vývoj v
spoločnosti Mercedes-Benz Cars. „Úspech e-mobility stojí a padá na
akceptácii zákazníkmi, ktorá v podstatnej miere závisí na troch
faktoroch: využiteľnosť v každodennom živote v kombinácii s potešením z
jazdy, hospodárnosť, ako aj nabíjacia a čerpacia infraštruktúra pre
elektrický prúd a vodík. S touto témou preto pracujeme celostne s cieľom
zrealizovať presvedčivé celkové riešenie.“ Orientácia na zákazníka znamená u značky Mercedes-Benz aj to, že
elektromobily musia ponúkať všetky vlastnosti vozidiel pre ňu typickú.
Popri bezpečnosti a komforte sem patria aj suverénne výkony pohonných
agregátov a vzorná funkcionalita. Inžinieri mercedesu kombinujú tieto
„klasické“ výhody produktu s ich desaťročia rastúcim know-how v oblasti
elektromobility. Dr. Weber k tomu hovorí: „V našej takmer 125-ročnej
histórii podniku sme zozbierali rozsiahle skúsenosti a znalosti z
odvetvia elektromobilov – tak s batériou, ako aj s palivovými článkami.
Na tomto základe sme dokázali priviesť na cesty už dva každodenne plne
použiteľné elektromobily smart fortwo electric drive a model triedy B F
CELL. S novým modelom triedy A E-CELL, ktorého produkcia beží od
októbra, len dôsledne pokračujeme na nastúpenej ceste.“ Nový model triedy A E-CELL je vzorovým príkladom koncepcie vozidla
orientovaného na zákazníka. Plnohodnotné päťsedadlové vozidlo kombinuje
každodennú rodinnú využiteľnosť s najmodernejšími bezpečnostnými
technológiami a suverénnymi jazdnými výkonmi. Základom je aktuálna
trieda A. Rovnako ako ona ponúka veľkorysý a flexibilne využiteľný
interiér a batožinový priestor bez kompromisov vo veci ponuky miesta a
variability. Pozadie: dve vysoko účinné lítiovo-iónové batérie, ktoré
spoločne umožňujú dojazd vyše 250 km (NEJC – Nový európsky jazdný
cyklus), šetria miesto a sú bezpečne zabudované pod podlahou vozidla. O
tichý, lokálne bezemisný pohon sa stará elektromotor s výkonom 70 kW (95
ks) s krútiacim momentom až 290 Nm. Prvých 500 exemplárov nového modelu triedy A E-CELL bude postavených v
Rastatte a budú prenajaté vybraným zákazníkom vo viacerých európskych
krajinách v rámci balíka prenájmu full-service, okrem iného v Nemecku,
Francúzsku a Holandsku. Prostredníctvom koncepcie BlueZERO,
superšportového nositeľa technológií SLS AMG E-CELL, ako aj inovatívnych
štúdií smart escooter a ebike odhaľuje podnik ďalšie vzrušujúce
perspektívy pre ekologickú elektromobilitu – so štyrmi a dvomi kolesami.
Rýchle uvedenie sériových elektromobilov na trh spojené s najvyššou
možnou nákladovou účinnosťou dosahuje Mercedes-Benz s pomocou svojej
modulárnej konštrukcie stavebnicového systému e-drive. Inteligentné
riešenie umožňuje používať vo veľkej miere totožné dielce v
najrôznejších elektromobiloch – s batériami alebo palivovými článkami.
Použitie súčiastok nad rámec koncernu šetrí čas a náklady na vývoj a
zabezpečuje „štíhlejšiu“ produkciu. Stavebnicový systém e-drive tak
ponúka v princípe rovnaké výhody ako hybridný stavebnicový systém od
Mercedes-Benz, ktorý je použiteľný pre široké spektrum vozidiel a
výkonov. Flexibilne použiteľné komponenty sú vhodné pre najrôznejšie
konfigurácie pohonu a montujú sa už do elektromobilov Mercedes-Benz a
smart. V novom modeli triedy A E-CELL sa používa napríklad rovnaký
elektromotor, ktorý sa stará o pohon aj v modeli triedy B F-CELL s
palivovými článkami. Na uskladnenie elektrického prúdu používa model
triedy A E-CELL technológiu batérií osvedčenú z modelu smart fortwo
electric drive: elektro-mercedes disponuje dvomi takýmito výkonnými
lítiovo-iónovými batériami s kapacitou až 36 kWh. Aj inteligentná správa
nabíjania v novej triede A E-CELL s technológiou nazývanou SmartCharge
Communication sa zakladá na v praxi preverených a osvedčených
technológiách z modelu smart fortwo electric drive. Spoločnosť Daimler spolu s partnermi cielene razí cestu vývoja
najmodernejších lítiovo-iónových batérií. Na tomto základe vznikajú na
mieru šité riešenia pre celosvetovo jedinečné portfólio produktov, ktoré
pokrýva všetky potreby mobility. Spoločnosť Daimler pritom profituje z
vlastného know-how z dlhoročnej výskumníckej práce. Podnik doteraz
nahlásil vyše 600 patentov v oblasti vozidiel na batérie – z toho vyše
230 v odvetví lítiovo-iónových technológií. Cielená spolupráca s
kompetentnými partnermi zabezpečuje, že budú optimálne splnené
špecifické požiadavky vozidiel a použitia kladené na systémy batérií. Ako predpoklad pre široké prijatie zákazníkmi a plynulé rozšírenie
elektromobilov presadzuje spoločnosť Daimler spolu s ostatnými výrobcami
automobilov a elektrickej energie cestu štandardizácie zástrčiek a
komunikačných rozhraní medzi vozidlom a infraštruktúrou na nabíjanie.
Podnik sa navyše intenzívne angažuje vo veľkom počte projektov a
spoluprácií v rámci plošnej výstavby infraštruktúry nabíjacích staníc a
čerpacích staníc vodíka. Elektromobily značky Mercedes-Benz a smart boli
už úspešne nasadené v projektoch „e-mobility“ v Nemecku, Francúzsku,
Taliansku, Španielsku, Veľkej Británii a Švajčiarsku. Ďalšími trhmi sú
okrem iných Belgicko, Holandsko, Portugalsko, Dánsko a Česká republika,
ako aj Severná Amerika (USA a Kanada). Prostredníctvom iniciatívy
„H2-Mobility“ sa spoločnosť Daimler spolu s významnými výrobcami
elektrickej energie, veľkými podnikmi v priemysle minerálnych olejov a
ďalšími partnermi angažuje v celoplošnej výstavbe infraštruktúry na
čerpanie vodíka v Nemecku. „Elektromobilita sa stále viac stáva časťou nášho každodenného
života. A my sme na to dobre pripravení,“ hovorí Dr. Thomas Weber.
„Vieme však aj to, že elektromobilita sa neobjaví mávnutím ruky. Preto
sme stavili na inteligentný mix pohonov pre naše aktuálne a budúce
automobily, ktoré majú nezávisle na technológiách jedno spoločné:
fascináciu. Pretože automobil – predovšetkým prémiový automobil –
zostane aj v budúcnosti tým, čím bol u nás vždy: vysoko emocionálnym
produktom.“ Zákazníci očakávajú bezpečné, pohodlné a výkonné vozidlá, ktoré majú
byť zároveň aj obzvlášť úsporné a ekologické. Ústredná výzva: motorové
vozidlá musia byť účinnejšie a čistejšie a bez kompromisov vo veci
bezpečnosti alebo komfortu. Optimalizovanými vozidlami s hightech
spaľovacími motormi a hybridnými pohonmi s rôznymi stupňami výkonu a
elektromobilmi s batériami alebo palivovými článkami vedome stavil
Mercedes-Benz na viacprúdovú cestu k stále ekologickejším a nakoniec aj
bezemisným vozidlám. Umožňuje to udržateľnú mobilitu s veľkou
rôznorodosťou na vysokej úrovni.
Zdroj:
Mercedes-Benz
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Mercedes-Benz: Na prvom slovenskom autodrome možno jazdiť aj na vlastných autách a motorkách Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |