Mimo iného ide o značkou Mercedes-Benz vyvinutý sériový systém identifikácie únavy
ATTENTION ASSIST a na želanie aj celosvetovo jedinečný vynikajúci systém
na ochranu pasažierov PRE-SAFE® a brzdu PRE-SAFE®, ktorá dokáže
autonómne brzdiť pri hroziacej zrážke s vozidlom vpredu. Mercedes-Benz
tak aj pri modeli SLK dôsledne prekonáva zadania bezpečnostných noriem. To najlepšie alebo nič – toto heslo Gottlieba Daimlera si experti na
bezpečnosť značky Mercedes-Benz už dávno vybrali za svoj hlavný motív.
Neuspokojujú sa s dosahovaním cieľov ratingu, miesto toho intenzívne
pracujú na úrovni bezpečnosti, ktorá ďaleko prekonáva normy vyžadované
zákonodarcami po celom svete. Najdôležitejším meradlom ich práce nie je
laboratórium alebo hala na uskutočňovanie crash-testov, ale skutočné
miesto nehody. Výsledok svojej práce, ktorého základom je prieskum
tisícov konkrétnych nehôd, nazvali Real Life Safety. Inžinieri
Mercedes-Benz na tomto základe vyvinuli alebo iniciovali väčšinu
moderných asistenčných systémov, ktoré v súčasnosti predstavujú účinnú
podporu vodiča a boli prevzaté aj konkurenciou. Jedinečná kombinácia asistenčných systémov vodiča pomáha pri
predchádzaní nehôd aj v novom SLK. Patrí sem napríklad sériový systém
rozpoznania únavy ATTENTION ASSIST. Roadster si vďaka nemu vyvinul jemný
cit pre pozornosť vodiča a dokáže ho včas varovať pred nadmernou
únavou. Brzda ADAPTIVE BRAKE spolupracuje s rovnako adaptívnym brzdovým
svetlom. Pri núdzovom brzdení varuje vodičov vzadu blikaním brzdovými
svetlami. Na želanie môže byť na palube tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC
PLUS, ako aj brzda PRE-SAFE®, ktorá bola už toľkokrát ocenená pri iných
modeloch Mercedes-Benz. Oba systémy pracujú spoločne a dokážu spustiť
plný brzdný výkon v prípade rozpoznania akútneho nebezpečenstva zrážky. V
normálnom prípade radarový tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC PLUS
udržuje bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu automaticky. V prípade
potreby dokáže zabrzdiť roadster SLK až po úplné zastavenie a opätovne
ho zrýchliť. Odľahčuje tak vodiča predovšetkým pri jazde v kolónach. Ak
sa vzdialenosť zníži príliš rýchlo, systém opticky a akusticky varuje
vodiča a donúti ho tak k reakcii. Pri tej ho podporuje brzdový asistent
BAS PLUS. V prípade, že systémy rozpoznajú akútne nebezpečenstvo zrážky s
vozidlom vpredu a vodič nereaguje, elektronika aktivuje okrem optickej a
akustickej výstrahy aj brzdu PRE-SAFE®. V prvej fáze spustí autonómne
pribrzďovanie. Ak na to vodič nereaguje, zvýši brzda PRE-SAFE® v druhej
fáze brzdný tlak a samostatne začne maximálne brzdiť. Kto chce, ten si môže ponuku asistenčných systémov v novom SLK
rozšíriť ešte viac. Slúžia súčasne na zvýšenie bezpečnosti aj komfortu: Ďalší celosvetovo jedinečný predvídavý bezpečnostný topsystém
vyvinutý spoločnosťou Mercedes-Benz, ktorý je dostupný v novom SLK, je
systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE®. V prípade, že systém rozpozná
akútne nebezpečenstvo nehody, reflexne aktivuje preventívne opatrenia
pre cestujúcich tak, aby pás a airbagy dokázali optimálne využiť svoj
plný ochranný účinok pri zrážke. Mercedes-Benz vyvinul systém PRE-SAFE®
na základe skúmania reálnych nehôd a ponúka ho ako jediný výrobca na
svete. Tento účinný systém sa pri ratingoch doteraz nezohľadňoval. V
novom SLK je systém PRE-SAFE® doplnený o opatrenia po zrážke, ktoré
uľahčujú pomoc pri nehode: v závislosti od utrpených škôd sa dokáže
automaticky spustiť vnútorné osvetlenie, bočné okná sa otvoria o 50
milimetrov, aby lepšie vpúšťali vzduch do vnútorného priestoru a pri
vozidlách s balíkom Memory sa volant zdvihne smerom nahor. Pri vývoji nového modelu SLK boli zohľadnené aj požiadavky Euro-NCAP a
všetkých spotrebiteľských ratingov po celom svete. Základňu toho tvorí
hrubá konštrukcia vozidla, ktorá sleduje osvedčené koncepty a bola
optimalizovaná v mnohých detailoch. Patria sem okrem iných zosilnené
nosníky, nová konštrukcia pre bočný náraz a nové vláknami spevnené
ochranné oblúky pri prevrátení. Snímače Up-Front a bočné satelitné snímače ako aj snímače prevrátenia
pomáhajú centrálnej riadiacej jednotke pri nehode predvídať druh a
závažnosť nehody. Novinkou sú prídavné snímače tlaku vo dverách, ako aj
snímače zrýchlenia v prednom nárazníku na identifikáciu zrážky s
chodcom. Vylepšené boli aj záchytné systémy s dvojstupňovým airbagom vodiča a
spolujazdca. Novinkou je hlavový airbag, ktorý zakryje veľkú plochu
bočnej nárazovej zóny v oblasti hlavy. Dodatočný airbag na ochranu
hrudníka v operadle sedačky chráni pri bočnom náraze hornú časť tela.
Vysoký bezpečnostný štandard značky Mercedes-Benz podčiarkuje systém
bezpečnostných pásov s napínačom zámku pásu a degresívnym obmedzením
sily pásov. Ďalšou novinkou z vývoja spoločnosti Mercedes-Benz, ktorá sa teší na
sériové uvedenie v budúcom SLK, sú aktívne hlavové opierky NECK-PRO. Pri
náraze zozadu podoprú hlavu vodiča a spolujazdca skôr, čím znížia
riziko poranenia krčnej chrbtice. Do sériovej výbavy patrí tiež
automatická identifikácia detskej sedačky. Aj v oblasti ochrany chodcov využíva model SLK najmodernejšiu
techniku. Snímače dokážu zaznamenať zrážku s chodcom a postarajú sa o
okamžité zdvihnutie kapoty motora o 85 milimetrov. Vytvorí sa tak
dodatočný priestor medzi prednou kapotou a konštrukčnými dielmi v
priestore motora. Výsledkom sú pre porovnanie nižšie hodnoty zrýchlenia
počas nárazu hlavy chodca, a tým aj celkovo nižšie riziko jeho zranenia.
Nové SLK tak ponúka vynikajúcu, v tomto segmente jedinečnú, úroveň
bezpečnosti vo všetkých oblastiach nielen svojim pasažierom, ale viac
bezpečnosti aj pre ostatných účastníkov premávky.
Zdroj:
Mercedes-Benz
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Mercedes-Benz: Na prvom slovenskom autodrome možno jazdiť aj na vlastných autách a motorkách Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |