Spoločnosť Aukro.sk predstavila prognózy pre tohtoročnú vianočnú sezónuPublikovan: 29.10, 2010 Tma: AUKRO
Aukro.sk, najväčší
aukčný portál a nákupná galéria na Slovensku, predstavila
svoje prognózy pre vianočnú sezónu 2010. V najhorúcejšej vlne sezóny
očakáva vystavenie až 60 000 položiek denne. Pokiaľ ide o predané
predmety, predpokladá sa, že ich počet stúpne z aktuálnych 750
na 1000 až 1100 predaných predmetov denne. Celková hodnota, za ktorú
sa predmety predajú, by mala podľa odhadov dosiahnuť sumu 10.000
– 12.000 EUR denne. Nárast sa očakáva
aj v počte nových registrovaných užívateľov – zo súčasnej hodnoty
220 na 300 nových užívateľov denne. Vzhľadom na tieto predpoklady
je teda možné, že koncom roka 2010 dosiahne počet všetkých registrovaných
užívateľov portálu aukro.sk hranicu 200 000 ľudí.
Podľa skúseností
z minulých sezón sa počas Vianoc predpokladá zvýšená návštevnosť
predovšetkým v kategóriách Oblečenie a doplnky, Auto-moto a Elektro.
Vysoký potenciál majú počas vianočnej sezóny aj kategórie Zdravie
a krása, Telekomunikácie, Deti a Foto-potreby. Vzhľadom na vianočné
špecifiká sa tiež očakáva zníženie záujmu o nákup
prostredníctvom aukcie – viac sa bude využívať priamy nákup („kúp
teraz“). Predpokladá sa, že súčasný pomer využívania 54% vs
46% v prospech „kúp teraz“, sa ešte výraznejšie nakloní v prospech
priamej kúpy - až 70% všetkých nákupov sa bude realizovať prostredníctvom
„kúp teraz“. Trend preferovania
priameho nákupu pred aukciou je už dlhšie badateľný v online
obchodovaní po celom svete – obľúbené aukcie ustupujú do úzadia
a nahrádza ich priama kúpa. Stúpanie životnej úrovne spôsobuje,
že sa ľuďom nechce neustále sledovať vývoj aukcií a túžia vybraný
predmet, niekedy aj na úkor vyšších finančných nákladov, vlastniť
čím skôr, najlepšie okamžite. Aukcie však naďalej
zostávajú preferovaným spôsobom nákupu pre niektoré
špecifické kategórie – ako napríklad Zberateľstvo,
Starožitnosti, Knihy a podobne. Aukcie tiež stále radi vyhľadávajú
ľudia, ktorí majú radi súťaživosť, adrenalín a spoločenskú
interakciu. Online obchodovanie
(e-commerce) zaznamenáva v európskom regióne všeobecný nárast.
V roku 2010 sa priemerná suma, ktorú obyvateľ eurozóny utratí v e-commerce,
pohybuje na úrovni 1446 EUR ročne. V roku 2011 sa očakáva zvýšenie
tejto sumy na 1536 EUR, a do roku 2014 sa počíta s nárastom až o
13,6% ročne*. Penetrácia internetu, zvyšovanie IT gramotnosti a zjednodušovanie
nástrojov na online obchodovanie budú naďalej prispievať k tomu,
že nakupovanie cez internet sa stane čoraz prístupnejšie širokým
masám ľudí. Aukro Slovakia je najväčší
on-line aukčný portál a nákupná galéria na Slovensku. Spoločnosť
vznikla v roku 2007 ako dcéra úspešného poľského portálu Allegro.pl.
Najširšej verejnosti a firmám zaisťuje prístup k stále rastúcemu
trhu v oblasti on-line obchodovania. Obchodná platforma umožňuje
nákup a predaj tovaru alebo služieb formou aukcie aj za pevnú cenu.
Na potreby neustále sa rozvíjajúceho odvetvia Aukro Slovakia reaguje
vytváraním nových nástrojov, ktoré uľahčujú bezpečný, rýchly
a jednoduchý nákup a predaj. Stálymi partnermi portálu sú, okrem
iného, banky, autorizačné centrá platobných kariet, či najväčšie
slovenské internetové portály.
Zdroj:
AUKRO
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu AUKRO: Aukro.sk v spolupráci s Nadáciou TV JOJ spúšťa charitatívny projekt Farebná dúha Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |