Súťažný program zahŕňal disciplíny
zamerané na bezpečnosť prevádzky úžitkových vozidiel, jazdu s čo
najmenšou spotrebou paliva a ovládanie vozidiel s maximálne presnou
manipuláciou vo veľmi stiesnenom priestore. „Andreas Söderström podal fantastický
výkon. Je teraz reprezentantom profesionality a vzorom pre mladých
vodičov z povolania na celom kontinente, ale musím povedať,
že všetci súťažiaci, ktorí postúpili až
do tohto finále, môžu byť na svoje výkony hrdí,“ konštatoval
pri slávnostnom vyhlásení výsledkov v hale Marcuse Wallenberga v Södertälje
starší viceprezident spoločnosti Scania Eric Ljungberg. Víťaz, ktorý si prvenstvom vybojoval
tiež mimoriadne cennú trofej - nový ťahač Scania R 480 v hodnote
100 000 EUR, je skutočným profesionálom v odbore. Pracuje ako vodič
v dopravnej spoločnosti svojho otca, ktorá je zameraná na diaľkovú
dopravu nákladov. Ľuboš išiel do finále s elánom, nadšením, ale
aj mimoriadnym rešpektom. Je bratom Milana Jakúbeka, ktorý je u organizátorov
i priaznivcov súťaže známy, raz bol v európskom finále druhý a raz
tretí. „Veľmi som sa na finále tešil,
ale očakával som práve to porovnávanie s bratom Milanom, ktorého
všetci poznajú“, povedal Ľuboš
tesne po súťaži. „Snažil som sa toto vypustiť
a sústrediť sa len na disciplíny, v ktorých som si naozaj veril, ekonomická
a defenzívna jazda. Žiaľ, nevyšiel mi prvý
deň, kedy som prílišnou opatrnosťou prišiel o prvé
vzácne body, ktoré sa prenášali do druhého súťažného dňa.
Druhý deň to bolo lepšie, ale body už
chýbali...“, dodal Ľuboš. V každom prípade už účasť v tomto
finále bola úspechom a svojou osobnou výhrou pre každého súťažiaceho.
Ako nám Ľuboš neskôr povedal, možnosť byť tam, zažiť chvíle
súperenia ale zároveň i priateľstva ostatných vodičov je zážitok,
na ktorý bude vždy spomínať. Súčasťou finále bol i zaujímavý
odborný i spoločenský program pre partnerov finalistov, novinárov,
zákazníkov a hostí. Medzi hosťami boli i vodiči umiestnení na 2.
a 3. mieste v národných kolách. A práve v súvislosti s nimi Ľuboš
Jakúbek povedal: „Žiaľ, pokiaľ bude
ďalšie kolo o dva roky, môj vek mi už
nedovolí sa súťaže zúčastniť. V každom prípade však budem súťaž
sledovať, budem nášmu finalistovi držať
palce, chcel by som sa s ním stretnúť, porozprávať
sa o súťaži a poradiť mu.“ Súťaž YETD (Young European Truck Driver
) je významnou súčasťou svetovej iniciatívy usilujúcej o podstatné
zvýšenie bezpečnosti cestnej prevádzky úžitkových vozidiel a
švédska automobilka Scania ju organizuje od roku 2003. „Vodič je rozhodujúcim faktorom
bezpečnosti cestnej nákladnej dopravy. Vozidlá a infraštruktúra
predstavujú tiež významné prvky previazaného komplexu, ale pre
prevádzkovú efektívnosť a bezpečnosť je najdôležitejší
ľudský činiteľ. Scania preto prostredníctvom tejto súťaže usiluje
o zásadné zvýšenie úrovne vodičskej profesie, o motiváciu mladých
vodičov v dosahovaní najlepších parametrov prevádzkovej efektívnosti
a bezpečnosti, rovnako ako s tým priamo súvisiaceho dopadu nákladnej
dopravy na životné prostredie,“ doplnil Ljungberg. Partnermi súťaže sú Európska komisia (EC), Medzinárodná únia
cestnej dopravy (IRU) a sponzormi Volkswagen, Krone, Shell a ďalší. Priamo na Slovensku súťaž podporilo
MDPT odbor BECEP, Policajné prezídium, združenie dopravcov Česmad
Slovakia, mediálne magazíny Kilometer, Transport a Trucker.
Zdroj:
Scania
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Scania Slovakia: Brazília investuje do životného prostredia prostredníctvom etanolových autobusov Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |