Prieskum Digital Life odhalil veľké zmeny v online správaní a aktivitách ľudí

Publikovan: 13.10, 2010    Tma: TNS SK

Bratislava (13. októbra 2010) - Agentúra TNS zverejnila výsledky globálneho prieskumu Digital Life, ktorý bol zameraný na online aktivity a správanie ľudí. Prieskumu sa zúčastnilo takmer 50 000 užívateľov internetu zo 46 krajín. Štúdia odkrýva množstvo dôležitých zistení a predstavuje tie indikátory, ktoré môžu v budúcnosti ovplyvniť online správanie vo svete.

Globálny prieskum online aktivít

“Do prieskumu Digital Life sa zapojil dvojnásobne väčší počet krajín, ako do ktoréhokoľvek iného prieskumu takéhoto charakteru“, povedal Matthew Froggatt, vedúci projektu. “Nielenže sa vôbec po prvýkrát zrealizoval takýto globálny prieskum online aktivít, do ktorého sa zapojili všetky kľúčové rozvíjajúce sa trhy krajín skupiny BRIC (Brazília, Rusko, India, Čína) a tiež viaceré krajiny zo skupiny N-11 (Egypt, Indonézia, Mexiko, Nigéria, Filipíny, Južná Kórea, Turecko a Vietnam), ale sme v rámci prieskumu poskytli okrem základných informácií o správaní ľudí aj detailnejšie údaje o postojoch a ďalších emocionálnych mechanizmov tohto správania.”

“Veríme, že sa údaje z tohto prieskumu, ktorý plánujeme každoročne opakovať, stanú novým meradlom pre informácie o správaní internetových užívateľov,” pokračoval Froggatt. “Poskytnutie základných údajov širokej verejnosti predstavuje pre nás prvý dôležitý krok, pričom máme k dispozícií aj množstvo ďalších informácií, ktoré sú nad rámcom týchto základných štatistických údajov.”

Digitálne zdroje: primárny mediálny kanál

Na celom svete využívajú ľudia, ktorí majú prístup na internet, digitálne zdroje ako svoj primárny mediálny kanál. 61% používateľov internetu ho využíva každodenne v porovnaní s 54%, ktorí využívajú televíziu, 36% rádio a 32% noviny.

Online užívatelia na rýchlorastúcich trhoch predbehli vo využívaní digitálnych aktivít vyspelé trhy. Keď sa pozrieme na online správanie, trhy s rýchlym rastom, akými sú Egypt (56%) a Čína (54%), majú oveľa vyššiu úroveň využívania digitálnych aktivít ako vyspelé trhy, napríklad Japonsko (20%), Dánsko (25%) alebo Fínsko (26%). A to aj napriek tomu, že vyspelé trhy majú zvyčajne rozvinutejšiu internetovú infraštruktúru.

Blogovanie a sociálne siete sa na rýchlorastúcich trhoch zvyšujú veľkou rýchlosťou

Prieskum ukazuje, že štyria z piatich online používateľov v Číne (88%) a viac ako polovica v Brazílii (51%), napísali už svoj vlastný blog alebo komentár do fóra, v porovnaní iba s 32% v USA. Internet sa stal aj automatickou možnosťou zdieľania fotiek medzi online užívateľmi rýchlorastúcich trhov, predovšetkým v Ázii. Najviac online užívateľov, ktorí už uploadovali fotky na sociálne siete alebo na stránky, ktoré sa zaoberajú zdieľaním fotiek, je v Thajsku (92%), v Malajzii (88%) a vo Vietname (87%). Rozvinuté trhy sú konzervatívnejšie. Na takéto stránky uploadovala fotky menej ako tretina online užívateľov v Japonsku (28%) a menej ako polovica v Nemecku (48%).

Nárast využívania sociálnych sietí je poháňaný aj prechodom z PC na mobily. Používatelia mobilov trávia v priemere 3,1 hodiny týždenne na sociálnych sieťach v porovnaní s len 2,2 hodinami na emailoch. Prechod k mobilom bol spôsobený zvyšujúcou sa potrebou okamžitého uspokojenia ich požiadaviek a schopnosťou sociálnych sietí ponúknuť mnohonásobné formáty správ, vrátane instant messagingu alebo funkcie aktualizácie. Keď sa pozrieme na to, ako sa v budúcnosti zmení digitálna scéna, prieskum ukazuje, že užívatelia očakávajú zvýšenie využívania sociálnych sietí na mobiloch vo väčšej miere ako využitie prostredníctvom PC. Napríklad v USA štvrtina (26%) užívateľov internetu očakáva, že sa používanie sociálnych sietí na PC v najbližších 12 mesiacoch zvýši v porovnaní s viac ako tretinou (36%) tých, ktorí na to budú používať viac svoje mobily. V Austrálii ide o 26% a 44% a vo Švédsku 24% a 53%.

Zbohom email, vitajte sociálne siete

Z výsledkov štúdie tiež vyplynulo, že internetoví užívatelia trávia v priemere viac času na sociálnych sieťach, akými sú Facebook a LinkedIn, ako na emailoch, a to aj napriek tomu, že sa tieto sociálne siete v ostatných rokoch na mnohých trhoch ešte len stávajú trendovou záležitosťou. Na trhoch s rýchlym rastom ako je Latinská Amerika, Stredný východ a Čína, je priemerný týždenný čas strávený na sociálnych sieťach 5,2 hodiny v porovnaní s iba 4 hodinami na emaili. Internetoví užívatelia na vyspelých trhoch sú viac odkázaní na emaily, keď trávia 5,1 hodiny kontrolou svojich schránok v porovnaní s iba 3,8 hodinami na sociálnych sieťach. Najintenzívnejší užívatelia sociálnych sietí sú v Malajzii (9 hodín za týždeň), Rusku (8,1 hodín za týždeň) a Turecku (7,7 hodín za týždeň).

V otázke, kto má na sociálnych sieťach najviac priateľov, sú na čele zoznamu užívatelia z Malajzie, ktorí majú priemerne 233 priateľov na sociálnych sieťach. Tesne za nimi nasledujú Brazílčania s 231 priateľmi. Najmenej sociálni sú Japonci s iba 29 priateľmi a obyvatelia Tanzánie, ktorí majú medzi svojimi priateľmi v priemere 38 ľudí. Čínski užívatelia majú v priemere na svojich sieťach iba 68 priateľov, a to aj napriek tomu, že sú veľmi intenzívni užívatelia sociálnych sietí. Tento fakt naznačuje, že sa jedná o kultúru, ktorá víta menší počet priateľov a uprednostňuje skôr blízke priateľstvá.

Froggatt dodáva: “Internet je súčasťou života 21.storočia. Spôsob, akým ovplyvňuje naše životy, sa líši v závislosti od miesta, v ktorom žijeme. Videli sme, že na vyspelých trhoch, kde sú ľudia na internete už roky a kde je prístup na internet všade, sa tento stal položkou, ktorú užívatelia považujú za samozrejmosť. Na rýchlo rastúcich trhoch, kde sa do infraštruktúry v ostatnom období nepretržite investuje, však užívatelia prijímajú tieto nové kanály oveľa aktívnejšie. Digitálny svet sa transformuje spôsobom, akým ľudia žijú, rozvíjajú sa a vzájomne sa ovplyvňujú. A online užívatelia na týchto trhoch predbiehajú užívateľov rozvinutého sveta v zmysle aktívnej prítomnosti internetu a spôsobu zapojenia sa do nových foriem komunikácie.”

Základné výsledky prieskumu sú prístupné na stránke www.discoverdigitallife.com.



Zdroj: TNS SK

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

TNS SK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.06 seknd