Bratislava (13. októbra 2010) - Agentúra TNS zverejnila výsledky globálneho prieskumu Digital Life, ktorý bol zameraný na online
aktivity a správanie ľudí. Prieskumu sa zúčastnilo takmer 50 000
užívateľov internetu zo 46 krajín. Štúdia odkrýva množstvo dôležitých
zistení a predstavuje tie indikátory, ktoré môžu v budúcnosti ovplyvniť
online správanie vo svete.
Globálny prieskum online aktivít
“Do prieskumu Digital Life sa zapojil dvojnásobne väčší počet krajín,
ako do ktoréhokoľvek iného prieskumu takéhoto charakteru“, povedal
Matthew Froggatt, vedúci projektu. “Nielenže sa vôbec po prvýkrát
zrealizoval takýto globálny prieskum online aktivít, do ktorého sa
zapojili všetky kľúčové rozvíjajúce sa trhy krajín skupiny BRIC
(Brazília, Rusko, India, Čína) a tiež viaceré krajiny zo skupiny N-11
(Egypt, Indonézia, Mexiko, Nigéria, Filipíny, Južná Kórea, Turecko a
Vietnam), ale sme v rámci prieskumu poskytli okrem základných informácií
o správaní ľudí aj detailnejšie údaje o postojoch a ďalších
emocionálnych mechanizmov tohto správania.”
“Veríme, že sa údaje z tohto prieskumu, ktorý plánujeme každoročne
opakovať, stanú novým meradlom pre informácie o správaní internetových
užívateľov,” pokračoval Froggatt. “Poskytnutie základných údajov
širokej verejnosti predstavuje pre nás prvý dôležitý krok, pričom máme k
dispozícií aj množstvo ďalších informácií, ktoré sú nad rámcom týchto
základných štatistických údajov.”
Digitálne zdroje: primárny mediálny kanál
Na celom svete využívajú ľudia, ktorí majú prístup na internet,
digitálne zdroje ako svoj primárny mediálny kanál. 61% používateľov
internetu ho využíva každodenne v porovnaní s 54%, ktorí využívajú
televíziu, 36% rádio a 32% noviny.
Online užívatelia na rýchlorastúcich trhoch predbehli vo
využívaní digitálnych aktivít vyspelé trhy. Keď sa pozrieme na online
správanie, trhy s rýchlym rastom, akými sú Egypt (56%) a Čína (54%),
majú oveľa vyššiu úroveň využívania digitálnych aktivít ako vyspelé
trhy, napríklad Japonsko (20%), Dánsko (25%) alebo Fínsko (26%). A to
aj napriek tomu, že vyspelé trhy majú zvyčajne rozvinutejšiu internetovú
infraštruktúru.
Blogovanie a sociálne siete sa na
rýchlorastúcich trhoch zvyšujú veľkou rýchlosťou
Prieskum ukazuje, že
štyria z piatich online používateľov v Číne (88%) a viac ako polovica v
Brazílii (51%), napísali už svoj vlastný blog alebo komentár do fóra, v
porovnaní iba s 32% v USA. Internet sa stal aj automatickou možnosťou
zdieľania fotiek medzi online užívateľmi rýchlorastúcich trhov,
predovšetkým v Ázii. Najviac online užívateľov, ktorí už uploadovali
fotky na sociálne siete alebo na stránky, ktoré sa zaoberajú zdieľaním
fotiek, je v Thajsku (92%), v Malajzii (88%) a vo Vietname (87%).
Rozvinuté trhy sú konzervatívnejšie. Na takéto stránky uploadovala fotky
menej ako tretina online užívateľov v Japonsku (28%) a menej ako
polovica v Nemecku (48%).
Nárast využívania sociálnych sietí je poháňaný aj prechodom z PC
na mobily. Používatelia mobilov trávia v priemere 3,1 hodiny týždenne
na sociálnych sieťach v porovnaní s len 2,2 hodinami na emailoch.
Prechod k mobilom bol spôsobený zvyšujúcou sa potrebou okamžitého
uspokojenia ich požiadaviek a schopnosťou sociálnych sietí ponúknuť
mnohonásobné formáty správ, vrátane instant messagingu alebo funkcie
aktualizácie. Keď sa pozrieme na to, ako sa v budúcnosti zmení digitálna
scéna, prieskum ukazuje, že užívatelia očakávajú zvýšenie využívania
sociálnych sietí na mobiloch vo väčšej miere ako využitie
prostredníctvom PC. Napríklad v USA štvrtina (26%) užívateľov internetu
očakáva, že sa používanie sociálnych sietí na PC v najbližších 12
mesiacoch zvýši v porovnaní s viac ako tretinou (36%) tých, ktorí na to
budú používať viac svoje mobily. V Austrálii ide o 26% a 44% a vo
Švédsku 24% a 53%.
Zbohom email, vitajte sociálne siete
Z výsledkov štúdie tiež vyplynulo, že internetoví užívatelia trávia v
priemere viac času na sociálnych sieťach, akými sú Facebook a LinkedIn,
ako na emailoch, a to aj napriek tomu, že sa tieto sociálne siete v
ostatných rokoch na mnohých trhoch ešte len stávajú trendovou
záležitosťou. Na trhoch s rýchlym rastom ako je Latinská Amerika,
Stredný východ a Čína, je priemerný týždenný čas strávený na sociálnych
sieťach 5,2 hodiny v porovnaní s iba 4 hodinami na emaili. Internetoví
užívatelia na vyspelých trhoch sú viac odkázaní na emaily, keď trávia
5,1 hodiny kontrolou svojich schránok v porovnaní s iba 3,8 hodinami na
sociálnych sieťach. Najintenzívnejší užívatelia sociálnych sietí sú v
Malajzii (9 hodín za týždeň), Rusku (8,1 hodín za týždeň) a Turecku (7,7
hodín za týždeň).
V otázke, kto má na sociálnych sieťach najviac priateľov, sú na
čele zoznamu užívatelia z Malajzie, ktorí majú priemerne 233 priateľov
na sociálnych sieťach. Tesne za nimi nasledujú Brazílčania s 231
priateľmi. Najmenej sociálni sú Japonci s iba 29 priateľmi a obyvatelia
Tanzánie, ktorí majú medzi svojimi priateľmi v priemere 38 ľudí. Čínski
užívatelia majú v priemere na svojich sieťach iba 68 priateľov, a to aj
napriek tomu, že sú veľmi intenzívni užívatelia sociálnych sietí. Tento
fakt naznačuje, že sa jedná o kultúru, ktorá víta menší počet priateľov a
uprednostňuje skôr blízke priateľstvá.
Froggatt dodáva: “Internet je súčasťou života 21.storočia. Spôsob, akým
ovplyvňuje naše životy, sa líši v závislosti od miesta, v ktorom žijeme.
Videli sme, že na vyspelých trhoch, kde sú ľudia na internete už roky a
kde je prístup na internet všade, sa tento stal položkou, ktorú
užívatelia považujú za samozrejmosť. Na rýchlo rastúcich trhoch, kde sa
do infraštruktúry v ostatnom období nepretržite investuje, však
užívatelia prijímajú tieto nové kanály oveľa aktívnejšie. Digitálny svet
sa transformuje spôsobom, akým ľudia žijú, rozvíjajú sa a vzájomne sa
ovplyvňujú. A online užívatelia na týchto trhoch predbiehajú užívateľov
rozvinutého sveta v zmysle aktívnej prítomnosti internetu a spôsobu
zapojenia sa do nových foriem komunikácie.”
Základné výsledky prieskumu sú prístupné na stránke www.discoverdigitallife.com.
Zdroj:
TNS SK
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.