V Hannoveri debut absolvoval aj celý rad produktov IvecoPublikovan: 08.10, 2010 Tma: IVECO SlovakiaPochopiteľne, kríza
ešte nie je minulosťou a keďže mimoriadne tvrdo zasiahla sektor úžitkových
vozidiel, prinútila výrobcov k reštrukturalizácii a reorganizácii
projektov aj investícií v oblasti výskumu, resp. vývoja. V tomto kontexte
sa Iveco rozhodlo zamerať svoje zdroje na priority – aby sa inovatívne
technológie, ktoré boli vyvinuté ešte pred ekonomickou recesiou,
dostali do života a boli k dispozícii všetkým jeho zákazníkom.
Výsledkom sú produkty s hodnotným technologickým obsahom a za dostupnú
sumu, pričom garantujú spoľahlivosť, vysokú úroveň výkonnosti,
skvelú technológiou a nepopierateľne výhodný pomer ceny/úžitkovej
hodnoty. Množstvo inovácií sa teraz stalo realitou, pričom spájajú
dve hlavné charakteristické črty, ktoré inšpirovali Iveco v posledných
rokoch: Nízke prevádzkové náklady a ohľaduplnosť k životnému prostrediu. Pod mottom "Priviezť
inovácie do reality“ vystavovalo Iveco na ploche 2 700 m2
svoje výroby, služby a moderné technológie rozdelené do troch sekcií:
mesto, stredné a dlhé vzdialenosti a off-road. Súčasne prezentovalo
aj alternatívy – od sériového a paralelného hybridného systému
cez motory na zemný plyn až po elektrický pohon. Po úspešnom rade ECODAILY,
z ktorého bolo od vlaňajšieho uvedenia na trh objednaných 66 000 vozidiel,
sa v Hannoveri vo svetovej premiére predstavil ECOSTRALIS.
Táto novinka je najvýznamnejším príspevkom spoločnosti Iveco k trvale
udržateľnej mobilite, pretože vozidlo kombinuje vyspelú technológiu
s ohľaduplnosťou k životnému prostrediu, produktívnosťou a efektívnosťou.
Nový rad ECOSTRALIS bol dôkladne optimalizovaný, vylepšenia sa týkajú
motorov, pohonného reťazca, aerodynamiky, elektronických systémov.
Je jasným kandidátom byť najefektívnejším a ekologicky najprijateľnejším
vo svojej kategórii. Uznávaná autorizovaná nemecká technická skúšobňa
TÜV potvrdila novému najťažšiemu modelu Iveco úsporu paliva 7,32
%. Návštevníci veľtrhu
mali možnosť vidieť ECODAILY Electric vo farbách významného
zákazníka globálnej zasielateľskej a logistickej spoločnosti DHL,
ktorá využíva tieto vany v mestských aglomeráciách. Počas novinárskeho
dňa si na stánku Iveco zástupca DHL prevzal symbolický kľúč od
10 elektrických Daily, ktoré na budúci rok budú zaradené do zásielkového
servisu vo viacerých nemeckých mestách, napríklad v Berlíne, Bonne,
Düsseldorfe a Hamburgu. ECODAILY Electric je vozidlo na čisto elektrický
pohon, ktoré za jazdy neprodukuje nijaké emisie. Poháňa ho trojfázový
asynchrónny motor s reduktorom umiestneným v strede vozidla. Pre varianty
35S má nominálny výkon 30 kW a maximálny výkon 60 kW, pre modely
50C sú tieto hodnoty 40 kW, resp. 80 kW, nominálne napätie je 278
V. Vozidlo je vybavené trakčnými batériami ZEBRA pre trvalo vysoké
výkony (Na/NiCl2) a systémom rekuperácie energie vo fáze
brzdenia. Akčný rádius naloženého elektrického Daily v režime
„stop & go“ je 90 až 130 km (v závislosti od počtu batérií
a členitosti trate). K dispozícii je ako van, kombi alebo šasi s kabínou. Iveco už roky venuje veľkú pozornosť motorom
spaľujúcim zemný plyn, ktorý je ekonomicky výhodnou a súčasne
ekologickou alternatívou. Tieto vozidlá sú dnes schopné jazdiť
aj na bio-metán, obnoviteľný zdroje energie s najlepšími vlastnosťami
pokiaľ ide o minimalizovanie emisií CO2. Navyše Iveco experimentuje
už aj s kombináciou dvoch plynov metán-vodík (30 %), ktorá prináša
ďalšiu redukciu produkovania CO2. V Hannoveri bolo vystavené
ECODAILY 50C14DG Natural Power vo verzii šasi s kabínou pre pracovné
skupiny (6+1). Štandardný objem fliaš na plyn je 220 litrov, s ktorými
má vozidlo akčný rádius zhruba 400 km a na „núdzový dojazd“
je vybavené 14-litrovou benzínovou nádržou. Na voľnej ploche Motor
Show bol vystavený Stralis AD 260S27Y/FS CNG so zaujímavou konfiguráciou
6x2x4 (jedna náprava poháňaná, dve riadené), vďaka ktorej sa s ním
vynikajúco manévruje. Verzia s celkovou hmotnosťou 12 ton využíva 4-valcový motor Tector
EEV s maximálnym výkonom 132 kW/180 k, okrem neho využíva elektrický
motor-generátor (44 kW/60 k), 6-stupňovú automatickú prevodovku
a lítium-iónové batérie s nominálnou kapacitou 1,9 kWh. Tento pohonný
reťazec umožňuje rozbiehanie vozidla v elektrickom pracovnom móde
a automatické naštartovanie vznetového motora v závislosti od požiadavky
na výkon, aktivovanie elektromotora pri akcelerovaní a stúpaní, má
funkciu stop&štart a tiež systém rekuperovania energie, ktorá
vzniká pri brzdení. Nosnosť Eurocarga s hybridným pohonom je menšia
iba o 200 kg v porovnaní s dieselovým modelom. Štúdia Glider
(klzák) reprezentuje scenár, ako využiť pokrokové technológie
pre zvýšenie produktivity dopravcov. Vznikol v spolupráci dizajnérov
Iveco a tímu z Centra Ricerche Fiat, ktorých pri tvorbe aerodynamických
kriviek ťahača budúcnosti inšpiroval plachtiaci orol ako vzor aerodynamickej
dokonalosti a maximálnej energetickej účinnosti. Jedným z mnohých
pozoruhodných konštrukčných prvkov sú napríklad slnečné kolektory
na streche kabíny pokrývajúce plochu 2 m2, ktoré pre
potreby paluby generujú obnoviteľnú energiu (2 kWh).
Zdroj:
IVECO
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu IVECO Slovakia: IVECO Slovakia dodá flotilu pre dobrovoľných hasičov Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |