Scania testuje spojler, ktorý môže znížiť spotrebu paliva o dve percentáPublikovan: 04.10, 2010 Tma: Scania SlovakiaŠtokholm (4. októbra 2010) - Scania zahájila prevádzkové
testy zadného deflektora, ktorý môže zníiť spotrebu paliva a
od dve percentá. Predstavuje to ročnú úsporu a 1200 litrov nafty
a tri tony emisií CO2 u úžitkového vozidla, ktoré najazdí na 200
000 km za rok. Deflektor je inštalovaný na štandardný
trojnápravový náves užívaný v európskej ťažkej diaľkovej preprave.
Dĺžka súpravy sa úpravou zväčší o 30 cm, čo je ekvivalent mimoriadnej
dĺžky povolenej pre zadnú inštaláciu zdvíhacích zariadení alebo
prevoz nakladacích zariadení v súlade s direktívou Európskej únie
97/27 EC. „Verím, že európski výrobcovia
prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že začnú inspjlere
vyvíjať a inštalovať. Testy sú obmedzené na Švédsko
a Dánsko, ale očakávame rozhodujúce slovo príslušných orgánov
Nemecka a Holandska pre formuláciu a začlenenie schvaľovacej položky
do noriem EU,“ konštatuje Anders Gustavsson, výkonný riadieteľ
Scania Transport Laboratory (Scania Transportlaboratorium AB)" , hovorí Anders Gustavsson, riaditeľ Scania
Transport Laboratory. „Pri vozidlách slúžiacich spoločnosti
Transport Laboratory, ktorá najazdí na 360 000 km ročne a spotrebujú
priemerne 26 l/100 km, to predstavuje ročnú úsporu 1900 litrov a
5000 kg CO2 na vozidlo a rok. Táto aerodynamická úprava je pozitívom
ako pre ziskovosť dopravného priemyslu, rovnako ako pre životné
prostredie a je rovnocenná výsledkom niekoľkých rokov vývoja motorov
a podvozkov vozidiel,“ dodáva Gustavsson. Posledné návrhy predložené úniou
môžu zdokonaliť v súčasnosti platnú direktívu 97/24 EC pripustením
prevádzky návesov vybavených zadnými deflektormi, ktoré sú o 30
cm dlhšie. „Tieto riešenia nezasahujú neoprávnene
do formátu nákladového priestoru a môžu byť inštalované tiež
dodatočne na budúce vozidlá. Vo svetle toho dúfam, že výrobcovia
prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že ich začnú
vyvíjať a inštalovať. Tvoria ich veľmi jednoduché technické riešenia,
ktoré môže rýchlo a jednoducho znížiť prevádzkové náklady
dopravcov a dopad na životné prostredie,“ konštatuje Gustavsson. Spoločnosť Transport Laboratory je
pobočkou v úplnom vlastníctve automobilky Scania, ktorá testuje
a posudzuje charakteristiky vozidiel a výkony v cestnej doprave. Jej
povinnosti zahŕňajú tiež prípravu a zdokonaľovanie vodičov v
technike jázd s dôrazom na bezpečnosť a efektívnosť. Spoločnosť
zodpovedá tiež za časť dopravy komponentov Scania medzi výrobnými
a montážnymi závodmi. Jej flotilu tvorí dvadsať ťahačov a sedemdesiat
návesov.
Zdroj:
Scania
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Scania Slovakia: Brazília investuje do životného prostredia prostredníctvom etanolových autobusov Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |