Scania testuje spojler, ktorý môže znížiť spotrebu paliva o dve percentá

Publikovan: 04.10, 2010    Tma: Scania Slovakia

Štokholm (4. októbra 2010) - Scania zahájila prevádzkové testy zadného deflektora, ktorý môžže znížiť spotrebu paliva až od dve percentá. Predstavuje to ročnú úsporu až 1200 litrov nafty a tri tony emisií CO2 u úžžitkového vozidla, ktoré najazdí na 200 000 km za rok. Deflektor je inštalovaný na štandardný trojnápravový náves užívaný v európskej ťažkej diaľkovej preprave. Dĺžka súpravy sa úpravou zväčší o 30 cm, čo je ekvivalent mimoriadnej dĺžky povolenej pre zadnú inštaláciu zdvíhacích zariadení alebo prevoz nakladacích zariadení v súlade s direktívou Európskej únie 97/27 EC.

Scania_Zadny_spojler01.jpg

Zadný spojler

„Verím, že európski výrobcovia prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že začnú inspjlere vyvíjať a inštalovať. Testy sú obmedzené na Švédsko a Dánsko, ale očakávame rozhodujúce slovo príslušných orgánov Nemecka a Holandska pre formuláciu a začlenenie schvaľovacej položky do noriem EU,“ konštatuje Anders Gustavsson, výkonný riadieteľ Scania Transport Laboratory (Scania Transportlaboratorium AB)" , hovorí Anders Gustavsson, riaditeľ Scania Transport Laboratory.

Dvojpercentné zníženie spotreby neprináša len zníženie nákladov dopravného priemyslu, ale má tiež pozitívny vplyv na životné prostredie.

„Pri vozidlách slúžiacich spoločnosti Transport Laboratory, ktorá najazdí na 360 000 km ročne a spotrebujú priemerne 26 l/100 km, to predstavuje ročnú úsporu 1900 litrov a 5000 kg CO2 na vozidlo a rok. Táto aerodynamická úprava je pozitívom ako pre ziskovosť dopravného priemyslu, rovnako ako pre životné prostredie a je rovnocenná výsledkom niekoľkých rokov vývoja motorov a podvozkov vozidiel,“ dodáva Gustavsson.

Posledné návrhy predložené úniou môžu zdokonaliť v súčasnosti platnú direktívu 97/24 EC pripustením prevádzky návesov vybavených zadnými deflektormi, ktoré sú o 30 cm dlhšie.

„Tieto riešenia nezasahujú neoprávnene do formátu nákladového priestoru a môžu byť inštalované tiež dodatočne na budúce vozidlá. Vo svetle toho dúfam, že výrobcovia prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že ich začnú vyvíjať a inštalovať. Tvoria ich veľmi jednoduché technické riešenia, ktoré môže rýchlo a jednoducho znížiť prevádzkové náklady dopravcov a dopad na životné prostredie,“ konštatuje Gustavsson.

Transport Laboratory

Spoločnosť Transport Laboratory je pobočkou v úplnom vlastníctve automobilky Scania, ktorá testuje a posudzuje charakteristiky vozidiel a výkony v cestnej doprave. Jej povinnosti zahŕňajú tiež prípravu a zdokonaľovanie vodičov v technike jázd s dôrazom na bezpečnosť a efektívnosť. Spoločnosť zodpovedá tiež za časť dopravy komponentov Scania medzi výrobnými a montážnymi závodmi. Jej flotilu tvorí dvadsať ťahačov a sedemdesiat návesov.


Zdroj: Scania

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Scania Slovakia

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 5.51 seknd