Renault predstavil na autosalóne v Paríži prepracovanú radu prémiových modelovPublikovan: 04.10, 2010 Tma: RENAULT Slovensko
Renault Latitude – veľký sedan, ktorý kladie
dôraz na výnimočný jazdný komfort a kvalitu. Nový Renault Laguna – dynamický modelový rad
v karosárskych verziách sedan a kombi je určený na to, aby vyvolal
potešenie z jazdy. Jeho hlavnými črtami bude facelift prednej časti
vozidiel a dostupnosť aktívneho riadenia štyroch kolies 4Control pre širšiu
klientelu. Nový Renault Espace – jedno z
najúspešnejších MPV vo svojom segmente, ktoré všetkým cestujúcim poskytuje
rovnaký komfort nezávisle od toho, kde sedia. Po novom už bude vybavený LED
svetlami a najnovším satelitným navigačným systémom Carminat TomTom Live. Renault Latitude sa vyznačuje vyváženými
proporciami a veľkorysými vonkajšími rozmermi, predná časť vyjadruje výkon
a silu, dizajn zadnej časti pôsobí robustne a dynamicky. Celkový
vzhľad tohto sedanu ovplyvňujú elegantné a asertívne línie, po technickej
stránke Latitude využíva osvedčené a spoľahlivé systémy. Nováčik
v prémiovom segmente Renaultu osloví predovšetkým zákazníkov, ktorí kladú
dôraz na kvalitu a jazdný komfort vo všetkých ich formách. Renault Latitude sa v západnej Európe
bude predávať od začiatku roka 2011. Nový Renault Laguna sa na autosalóne
v Paríži predstaví dynamickejšou a asertívnejšou prednou časťou
a ekologickejšími motormi eco2, okrem iného aj s motorizáciou dCi
110, ktorá produkuje iba 120 g CO2/km. Nový modelový rad Renault Laguna ponúkne
systém 4Control väčšiemu počtu zákazníkov, keďže sa bude kombinovať aj so
slabšími motormi. Príťažlivosť novej Laguny zvýši aj navigačný systém Carminat
TomTom Live či audio systém Bose Sound System, ako aj neodmysliteľná vysoká
kvalita, spoľahlivosť a bezpečnosť. Nový Renault Laguna by sa mal začať
predávať v novembri. Nový Renault Espace prichádza do Paríža,
aby znovu potvrdil jedinečný dizajn a príťažlivosť jediného MPV, ktoré
ponúka nielen vysokú úroveň komfortu, ale aj bezpečnostné pásy pre všetkých
cestujúcich na zadných sedadlách. Model bude vybavený svetlami s technológiou
LED a určite zaujme tvarom predných svetlometov, ktoré tvoria harmonický celok
s novou farbou karosérie Pearl Blue a lesklými čiernymi doplnkami. Interiéru dominujú teflonom chránené čalúnenie
a poťahy, satelitný navigačný systém Carminat TomTom Live a 3D audio systém
Arkamys s úplnou konektivitou (USB, audio konektor). Ďalšou novinkou je zníženie emisií CO2 u
motorov dCi 130 a dCi 150 - v kombinovanom cykle klesli o 20
g/km na 170 g/km. Pod tento úspech sa podpísalo najmä zníženie trenia
a starostlivo zvoleným prevodovým pomerom. - Edícia pri príležitosti 25. výročia bude
vybavená prehrávačom DVD-DVIX a dvomi sedempalcovými displejmi 16/9
v hlavových opierkach. - Štedro vybavená verzia Celsium prichádza so
sedadlami s vylepšeným bočným vedením, exkluzívnou teflónovou ochranou
čalúnenia a novými doplnkami v lesklej čiernej farbe, - Najvyššia verzia Initiale pokračuje
v tradícii svojho exkluzívneho postavenia. Cestovanie vo vozidlách Renault Espace sa
naďalej ponesie v znamení výnimočného komfortu a bezpečnosti
priestrannej kabíny. Renault sa vydal cestou pioniera vo svete
trvalej mobility pre všetkých, aby čo najviac ľudí mohlo pochopiť automobil ako synonymum slobody.
Práve tento úmysel priviedol Renault k ambicióznemu cieľu: v oblasti
znižovania emisií CO2 sa chce stať najvýznamnejšou európskou automobilkou. Svoj
cieľ chce splniť predovšetkým tým, že: - bude neustále pracovať v základných
oblastiach, napríklad na optimalizácii hmotnosti, zlepšovaní aerodynamiky
a znižovaní trenia; - bude zavádzať nové technológie do výroby
motorov s vnútorným spaľovaním a bežných prevodoviek; - zameria sa na oblasť elektricky poháňaných
vozidiel, ktoré neprodukujú žiadne emisie CO2. Úplne nový agregát postupne nahradí
doterajší motor 1.9 dCi. Nováčik sa môže pochváliť nielen znížením zdvihového
objemu o 16 percent (v porovnaní s 1.9 dCi), ale najmä inovatívnymi riešeniami,
ktoré v porovnaní s 1.9 dCi okresali emisie CO2 približne o 30
g/km a spotrebu o vyše 20 percent. Inovácie zahŕňajú celý rad
vylepšení, zriedkavých v danom segmente, predovšetkým o systém Stop&Start,
nízkotlakový systém recirkulácie výfukových plynov EGR, systém Energy Smart
Management a variabilné vírenie vzduchu vo valci. Nový motor sa aj napriek nižšiemu zdvihovému
objemu vyrovná svojmu predchodcovi, avšak k rovnakému maximálnemu výkonu
96 kW (130 k) pridáva lepší krútiaci moment (320 Nm) dostupný širokom pásme
otáčok. Motor 1.6 dCi 130 sa začne predávať na jar
budúceho roka a spočiatku sa bude montovať do MPV modelového radu Mégane.
Pod kapotou modelu Renault Grand Scénic dosiahne kombinovanú spotrebu 4,5 l/100
km a emisie CO2 na úrovni iba 119 g/km.
Zdroj:
RENAULT Slovensko
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu RENAULT Slovensko: Aliancia Renault-Nissan ohlásila rekordný predaj 7 276 398 vozidiel za rok 2010 Hodnotenie lnkuHlasov: 1 Monosti |