Honda získala ocenenie Euro NCAP Advanced za inovácie v oblasti bezpečnosti

Publikovan: 01.10, 2010    Tma: Honda

Paríž (1. októbra 2010) - Spoločnosť Honda oznámila, že pri príležitosti parížskeho autosalónu dnes získala jedno z prvých ocenení Euro NCAP Advanced. Technológia CMBS značky Honda bola organizáciou Euro NCAP ocenená ako jedna z najlepších bezpečnostných inovácií, ponúkajúcich výskumom potvrdený prínos.  Euro NCAP Advanced je iniciatíva organizácie Euro NCAP, reagujúca na rýchly rozvoj nových bezpečnostných technológií dostupných záujemcom o nové automobily, ktoré nepodliehajú žiadnemu nezávislému hodnoteniu. 

Honda_Receives_Euro_NCAP_Advanced_Award.jpg

Spoločnosť Honda bola ocenená za systém pre zmierňovanie následkov kolízie

Program Euro NCAP Advanced je otvorený pre akýkoľvek technický systém, ponúkajúci preukázateľný bezpečnostný prínos (bez ohľadu na to, či ide o prínos primárny, sekundárny alebo terciárny), ktorý je ponúkaný ako voliteľná výbava pre ktorýkoľvek z automobilov testovaných organizáciou Euro NCAP, avšak za predpokladu, že funkcia tohto systému doteraz nebola zohľadnená v hodnotení vozidla pomocou hviezdičiek.  

Spoločnosť Honda bola ocenená za systém pre zmierňovanie následkov kolízie CMBS (Collision Mitigation Brake System), čo je autonómny radarový systém umožňujúci núdzové brzdenie. Účelom systému CMBS je pomáhať predchádzať kolíziám so stojacími vozidlami a s vozidlami pohybujúcimi sa rovnakým smerom. Cieľom systému je upozorniť vodiča na hroziacu zrážku ako pri nízkych rýchlostiach typických pre jazdu v meste, tak pri vyšších rýchlostiach na bežných cestách a diaľniciach. Na základe štúdia štatistík nehôd v Nemecku a po prepočte získaných údajov na celú Európsku úniu Honda odhaduje, že pokiaľ by systémom CMBS boli vybavené všetky automobily, bolo by možné každý rok úplne predísť 200 000 až 250 000 nehodám alebo aspoň zmierniť ich následky. 

Nový  systém hodnotenia podľa metodiky Euro NCAP odráža úsilie spoločnosti Honda v oblasti celkovej bezpečnosti vozidiel a potvrdzuje výsledky interných dlhodobých bezpečnostných testovznačky, ktorá usiluje o zvyšovanie bezpečnosti každodennej cestnej prevádzky. Skúšobné nárazové stredisko značky Honda vo výskumnom a vývojovom centre v meste Tochigi, umožňuje analýzu nárazov medzi rôznymi modelmi vozidiel rôznych veľkostí a hmotností. Na základe výsledkov týchto testov konštruktéri spoločnosti Honda vyvíjajú riešenia, ktoré pomáhajú zmierňovať následky nehôd pre posádky vozidiel i pre chodcov. Toto univerzálne stredisko pre nárazové skúšky bolo uvedené do prevádzky v roku 2001 a je prvým uzavretým zariadením svojho druhu na svete. 

Podrobné  informácie o technológiách ocenených v roku 2010, o ich prínose pre bezpečnosť a o automobiloch, v ktorých sú tieto technológie k dispozícii, sú teraz dostupné na internetových stránkach Euro NCAP: www.euroncap.com.  

O systéme CMBS 

Systém CMBS (Collision Mitigation Brake System) vyvinutý spoločnosťou Honda je autonómny radarový systém umožňujúci núdzové brzdenie. Pri rýchlostiach nad 15 km/h zaznamenáva pohybujúce sa i stojace vozidlá v jazdnej dráhe približne 100 m pred vozidlom. Pokiaľ systém zistí, že hrozí zrážka s niektorou z týchto prekážok, je aktivovaný proces zložený z troch fáz. V prvej fáze, obvykle približne 3 sekundy pred nárazom, je vodič na hroziace nebezpečenstvo upozornený vizuálnym a zvukovým výstražným signálom. V druhej fáze, pokiaľ systém zistí, že riziko kolízie stále pretrváva, (obvykle približne 2 sekundy pred nárazom) je trikrát silno pritiahnutý bezpečnostný pás vodiča a automobil začne automaticky mierne brzdiť. V konečnej fáze, kedy sa už nehode nedá vyhnúť, pritiahne systém CMBS bezpečnostné pásy cestujúcich na predných sedadlách (pomocou vratných predpínačov, ktoré majú odlišnú konštrukciu než pyrotechnické zariadenia aktivované pri samotnej kolízii) a začne intenzívne brzdiť. Na tomto brzdení sa môže podieľať i vodič tak, aby bol dosiahnutý maximálny brzdný účinok, akého je vozidlo schopné.

Všetky činnosti systému CMBS sú vratné: pokiaľ je nehode zabránené, napríklad pokiaľ sa vozidlo v poslednom okamihu prekážke vyhne, je napätie bezpečnostných pásov uvoľnené a vizuálne výstrahy ustanú. 

Aký je prínos pre bezpečnosť? 

Účelom systému CMBS je pomáhať predchádzať kolíziám so stojacimi vozidlami a s vozidlami pohybujúcimi sa rovnakým smerom. Niekoľko štúdií preukázalo, že jednou z príčin veľkej väčšiny nehôd je nepozornosť alebo nečinnosť vodiča. Cieľom systému je upozorniť vodiča na hroziacu zrážku ako pri nízkych rýchlostiach, typických pre jazdu v meste, tak pri vyšších rýchlostiach na bežných cestách a diaľniciach. Pri takýchto nehodách sú najčastejšími úrazmi poranenia krčnej chrbtice, tkaniva hrudníku a kolien. Na základe štúdie štatistík nehôd v Nemecku a po prepočte získaných údajov na celú Európsku úniu Honda odhaduje, že pokiaľ by systémom CMBS boli vybavené všetky automobily, bolo by možné každý rok úplne predísť 200 000 až 250 000 nehodám, alebo aspoň zmierniť ich následky. 

Ako bol systém CMBS hodnotený? 

Pre stanovenie účinnosti systému CMBS vykonali technici spoločnosti Honda dva hlavné typy praktických testov – v oboch prípadoch sa jednalo o simuláciu situácií zo skutočnej prevádzky. Pre overenie správnej funkčnosti systému sa skúšobný jazdci s vozidlami blížili k stacionárnym i pohyblivým prekážkam, aby bolo možné overiť, či systém reaguje podľa predpokladov: sluchové a vizuálne upozornenie vydané vo vhodnom okamihu, hmatové upozornenie pomocou bezpečnostného pásu a následné núdzové brzdenie. Aby bolo možné určiť odozvu vodiča na tieto výstrahy, boli dobrovoľníci pri jazde za maketou vozidla, ktorá náhle začala brzdiť, úmyselne rozptyľovaní. Títo dobrovoľníci nevedeli, že maketa vozidla môže byť pred skutočnou zrážkou z jazdnej dráhy bezpečne odstránená. Každého dobrovoľníka bolo možné použiť len raz, aby sa zaistilo, že nebude kritickú situáciu predvídať. Kombináciou výsledkov testov funkčnosti a účinnosti sa konštruktérom spoločnosti Honda podarilo overiť a odhadnúť účinnosť systému v skutočnej prevádzke. 

Dostupnosť 

Systém CMBS je vo väčšine európskych krajín súčasťou štandardnej výbavy modelu Honda Legend. U modelov Honda CR-V a Honda Accord je systém k dispozícii ako voliteľná položka pre najvyššiu verziu výbav. Dostupnosť voliteľnej výbavy sa môže v jednotlivých krajinách líšiť. V niektorých krajinách môže byť systém CMBS k dispozícii len v kombinácii s ďalšími prvkami ako súčasť balíku a nemusí byť ponúkaný na všetky varianty vozidiel. Informácie o tom, či je na vašom trhu systém CMBS dostupný, vám poskytne váš miestny dealer značky Honda.

Vozidlá, pre ktoré je systém CMBS dostupný v SR 

Honda Legend v štandardnej výbave

Honda Accord vo výbave Top Executive

Honda CR-V vo výbave Top Executive 

Honda a Euro NCAP 

V systéme hodnotenia sa organizácia Euro NCAP zamerala na celkové bezpečnostné parametre vozidla a zákazníkom je predkladané ľahko zrozumiteľné a jednoduché hodnotenie. Tento systém berie do úvahy ochranu cestujúcich pri čelnom a bočnom náraze, pri náraze do stĺpu a pri náraze do vozidla zozadu. Ďalej je hodnotená ochrana detí, ochrana chodcov a dostupnosť podporných systémov vodiča.  

Aktuálny systém hodnotenia, ktorý bol zavedený vo februári  2009, využíva vážené hodnotenie jednotlivých parametrov a berie do úvahy celý rad aspektov a bezpečnostných parametrov vozidiel: hodnotenie ochrany dospelých (50%), detí (20%) a chodcov (20%) dopĺňa hodnotenie dostupnosti bezpečnostných asistenčných systémov (10%). Aby mohlo byť vozidlo zaradené do hodnotenia, musia byť bezpečnostné asistenčné systémy (v prípade značky Honda ide o systém VSA) súčasťou štandardnej výbavy vozidiel modelového roku 2010 na 90% trhov z 27 krajín EU. 

Od zavedenia nového systému hodnotenia Euro NCAP bolo testom podrobených 5 ďalších modelov značky Honda: Civic, Accord, Jazz, Insight a naposledy CR-Z. Všetkých 5 modelov získalo hodnotenie 5 hviezdičiek, pričom Honda Insight bola rovnako vyhlásená „najbezpečnejším hybridným vozidlom“ a zároveň sa stala 2. najbezpečnejším testovaným vozidlom za celý rok 2009.  

O organizácii Euro NCAP 

Euro NCAP ponúka spotrebiteľom realistické a nezávislé hodnotenie bezpečnostných parametrov najpopulárnejších automobilov predávaných na európskom trhu.  Táto organizácia, ktorá bola založená v roku 1997, je dnes podporovaná vládami siedmych európskych štátov, Európskou komisiou a motoristickými a spotrebiteľskými organizáciami zo všetkých krajín EU. Organizácia NCAP sa rýchlo stala katalyzátorom významného pokroku v oblasti bezpečnosti nových automobilov. Bližšie info: www.euroncap.com


Zdroj: Honda

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Honda

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.05 seknd