Kangoo Express Z.E.: Prvý plne elektrický užitkový automobil na svetePublikovan: 27.09, 2010 Tma: RENAULT Slovensko
Hannover (26. septembra 2010) - Na upevnenie svojej
pozície uviedol Renault v roku 2010 tri nové modely: Kangoo Express Maxi,
Nový Trafic a Nový Master. V polovici roka 2011
tento rad rozšíri ešte Kangoo Express Z.E. na čisto elektrický pohon. Toto
vozidlo, ktoré malo svoju premiéru na medzinárodnom autosalóne úžitkových
vozidiel v Hanoveri, sa bude predávať za cenu v intervale od
15 000 € bez DPH (vo Francúzsku so štátnou podporou 5000 €) do 20 000
€ bez DPH (bez akéhokoľvek štátneho príspevku v krajinách bez štátnej
dotácie). V Západnej Európe bol na trhu ľahkých
úžitkových vozidiel lídrom posledných 12
rokov a v poslednom roku dokonca zväčšil svoj podiel na trhu zo 14,4%
na 15,7% na konci augusta 2010. Za tú istú dobu narástol objem predaja
o 20% na trhu, ktorý celkovo narástol o takmer 10%. Tento nárast bol spôsobený najmä uvedením
troch nových modelov na začiatku tohto roku: Nový Master, Nový Trafic
a Kangoo Express Maxi. Za cieľom splniť všetky požiadavky zákazníkov teraz
úžitkové vozidlá Renaultu pokrývajú objemy nákladových priestorov od 2 do 22 m3. Renault predstavil na medzinárodnom autosalóne
úžitkových vozidiel v Hanoveri definitívnu verziu Kangoo Express Z.E.
(Zero Emission – nulové emisie), prvého čisto elektrického úžitkového vozidla na
svete vôbec. Kangoo Z.E. sa bude v Európe predávať za 20 000
€ bez DPH nerátajúc rôzne predpokladateľné daňové zvýhodnenia. Napríklad vo
Francúzsku skresá štátna dotácia konečnú cenu Renaultu Kangoo Z.E. na 15 000
€ bez DPH, čo je na rovnakej úrovni ako rovnako výkonný dieselový Kangoo
Express. Táto elektrická dodávka založená na Renaulte
Kangoo Express ponúka mobilitu s nulovými emisiami[1] pre firemných zákazníkov,
ktorým záleží na životnom prostredí. Je taktiež stavaná na spĺňanie vysokých
štandardov v oblasti životnosti a spoľahlivosti. Renault Kangoo Express Z.E. je dlhý 4,21 m
s objemom nákladového priestoru medzi 3 a 3,5 m3, jeho dĺžku 2,5 m
a nosnosť 650 kg. Batérie sú umiestnené v strede vozidla pod
podlahou, takže objem nákladového priestoru je presne taký istý, ako má Kangoo
Express so spaľovacími motormi. Asymetrické vyklápacie dvere a posuvné
bočné dvere poskytujú jednoduchý prístup k nákladovému priestoru, ktorý je
dosť veľký na to, aby sa do neho zmestila euro-paleta. Zákazníci budú mať prístup k rovnakej výbave
profesionálneho príslušenstva, na ktorú si zvykli u bežného Kangoo
Express: kompletná deliaca priečka, alebo otočná so sklápacím sedadlom spolujazdca,
...., manuálna alebo automatická klimatizácia a audio systém
s pripojením Bluetooth. Dizajn Renaultu Kangoo Express Z.E. je podobný
tomu so spaľovacími motormi. Zadný chrómovaný znak Z.E. ho však identifikuje
ako elektrické vozidlo Renault. Klapka zástrčky nabíjania je umiestnená na
prednej časti vozidla, hneď vedľa pravého stretávacieho svetla. Štandardné
dobytie cez 220V 16A domácu zástrčku trvá medzi šiestimi až ôsmymi
hodinami počas parkovania v noci alebo počas pracovných hodín. Manažment dojazdu je jeden z kľúčových faktorov pri
elektrických vozidlách. Preto sa Renault snažil, aby bol taký jasný
a efektívny, ako je to len možné. Vyvinul preto špeciálny MMI (Man Machine
Interface – rozhranie medzi človekom a strojom) displej, ktorý má za úlohu
informovať vodiča o zostávajúcej energii v batériách a o dojazde: ukazovateľ vedľa rýchlomera informuje o momentálnom
nabití batérií a tzv. ekonometer zobrazuje spotrebu energie
v reálnom čase. Ekonometer používa nové farebné rozhranie: svetlo modrá je pre „normálne“ používanie, tmavomodrá pre optimálnu prevádzku
(obnova energie) a červená pre nadbytočnú konzumáciu, ktorá sa prejaví na
dojazde vozidla. Palubný počítač je prispôsobený charakteristikám
elektrického vozidla. Zobrazuje dojazd v počte kWh, takisto ako okamžitú
a priemernú spotrebu.Taktiež dostupné budú nové funkcie ako
predhriatie a predchladenie počas nabíjania, aby sa takto maximalizoval
dojazd automobilu. Táto elektrická dodávka poskytuje zdravý,
upokojujúci a dobre vyvážený podvozok, zatiaľ čo jeho dynamické vlastnosti
(náklony, odozva riadenia, atď) sú identické s bežným Kangoo Express.
Kangoo Express Z.E. je však ešte väčšia zábava šoférovať: je tiché, živé
a nie sú pri ňom potrebné žiadne zmeny prevodových stupňov. Akcelerácia je
mocná už z nízkych rýchlostí a motor poskytuje maximálny krútiaci
moment až 226 Nm ihneď od okamihu, ako sa auto pohne. Elektrický motor má výkon 44 kW (60 k)
a maximálne otáčky 10 500 ot/min. Energetická účinnosť tohto motora
je 90%, čo je ďaleko viac, ako 25%, čo dosahujú spaľovacie motory. Pneumatiky
s nízkym valivým odporom ešte viac zlepšujú tento energetický výkon. Keď vodič stlačí plynový pedál, 22 kWh li-ion
batérie dodávajú energiu do elektrického motora. Ten ju premení na mechanickú
energiu, ktorá sa prenáša na poháňané kolesá. Batérie sa dobíjajú pri
spomaľovaní, keď vodič zloží nohu z plynového pedála. Kinetická energia
vozidla je potom zachytená motorom, ktorý ju premení na elektrický prúd. Takto
vytvorený elektrický prúd dobíja batérie. Firemní zákazníci budú
mať možnosť objednať si svoje auto aj vo korporátnych farbách svojej
spoločnosti. Toto vozidlo bude vyrábané vo Francúzsku
v závode Renault MCA (Maubeuge Carroserie Automobile) v Maubeuge, na
rovnakej výrobnej linke ako verzia so spaľovacími motormi. Bude ťažiť
z know-how produkcie bežného Kangoo, a etablovaných dodávateľov
a logistických sietí. To zabezpečí rýchly a hladký štart produkcie
a zabezpečí vysokú kvalitu konečného produktu. Prvé elekrické úžitkové vozidlo bude vybavené
jedinečným rozsahom výbavy. Vozidlá môžu byť predobjednané už dnes na web
stránke www.renault-ze.com. Služba
predbežnej objednávky poskytuje zákazníkom prednostný prístup k vozidlu
len čo sa dostane na trh.
Zdroj:
RENAULT Slovensko
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu RENAULT Slovensko: Aliancia Renault-Nissan ohlásila rekordný predaj 7 276 398 vozidiel za rok 2010 Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |