Väčšina slovenských
malých a stredne veľkých spoločností sa o verejné zákazky neusiluje.
Podľa názoru majiteľov týchto firiem je to väčšinou strata
času. „Spravidla si ponuku verejných zákaziek pozrieme v databáze,
ale za posledný polrok sme sa zúčastnili iba dvoch takých zákaziek“,
hovorí majiteľ stredne veľkej firmy z Nitrianskeho kraja. Podnikatelia
sú k prípadnému úspechu veľmi skeptický. „Sú to úplne výnimočné
prípady, keď zákazku získa firma, ktorá nie je „spriatelená“
a nedisponuje väzbami na majiteľa,“ upresňuje zmienený podnikateľ.
Nádej existuje v podobe elektronických aukcií, kde v poslednom kole
rozhoduje len cena. „Ak dopytový proces končí elektronickou
aukciou, ponuky v predchádzajúcich kolách sú dobre porovnateľné
a v poslednom kole rozhoduje skutočne už iba cena. Podmienky sú
teda rovnaké pre všetkých účastníkov výberového procesu,“
upozorňuje na jeden zo spôsobov ako zmeniť systém výberu.
Ak sa už firma
rozhodne, že sa bude verejných zákaziek aktívne zúčastňovať,
potom ich absolvuje v priemere 7 za rok. “Napriek tomu,
aj v tomto prípade prevažuje značná skepsa. Namiesto nekvalitnej
ponuky alebo nedostatočných skúseností väčšina opýtaných predstaviteľov
malých a stredných podnikov opäť menovala v prvom rade nedostatok
konexií ,“ opakuje Otto Kočí zo spoločnosti 123dopyt.sk.
Zdroj:
123dopyt.sk.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu 123dopyt.sk: Online dopytové systémy na Slovensku: Podnikatelia a živnostníci nám veria stále Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |