Peugeot sa podieľa na rozsiahlom projekte obnovenia amazonského pralesa

Publikovan: 30.06, 2010    Tma: Peugeot

Bratislava (30. júna 2010) - Peugeot se od roku 1998  aktívne podieľa na rozsiahlom projekte obnovenia amazonského pralesa v štáte  Mato Grosso. Ide o jediného výrobcu automobilov na svete, ktorý zaviedol komplexnú politiku znižovania emisii CO2 v v celom výrobnom reťazci. Uhlíkový rezervoár Peugeot je súčasne pilotným projektom a súčasne živým prototypom.

Pilotný projekt

Jeho súčasťou je zaistenie novej  zalesnenej  veľkej plochy (viac než 50 rôznych druhov stromov) a umožnenie určitej obnovy biologickej rozmanitosti, a zmeranie  účinnosti takto znovu vytvoreného ekosystému na pohlcovanie CO2.

Živý prototyp zároveň zhmotňuje teoretický koncept

Ide o to, aby sa pomocou testovania v obrovskom meradle viac spoznali  vlastnosti lesného ekosystému. Realizáciou tohto projektu chce Peugeot prispieť k vedeckému poznaniu lesných ekosystémov a preukázať reálne riešenie a vhodnosť uloženia uhlíka, ktorý je doplnkom k nevyhnutnému  znižovaniu emisií skleníkových plynov u zdroja.

Uhlíkový rezervoár ako  doplnok k snahe o zníženie CO2 priamo pri zdroji

Uhlíkový  rezervoár Peugeot-ONF mimo iného znamená:

»  2 000 000 novo vysadených stromov na 1 800 ha bývalých prérií;
»  7 000 ha zachovaného prirodzeného pralesa a 1 200 ha pralesa, ktorý sa ponecháva bokom, aby sa prirodzene oživil;
»  Program obnovenia biologickej rozmanitosti s  viac ako 50timi  druhmi opätovne vysádzaných stromov  (pre podobný typ projektu rekordný počet);
»  111 000 ton CO2 doposiaľ odlúčených v biomase (meranie v roku 2008 podľa metodológie GIEC/IPCC);
»  2 300 žiakov v programe ekologickej výchovy, ktorí projekt navštívili v rokoch 2001 – 2008;
»  Viac než 150 vysokoškolských študentov, ktorí na projekte prevádzali samostatné alebo  kolektívne viacodborové výskumy, ďalej realizáciu  diplomových prác vo Francúzsku  a  v Brazílii.

Súkromná rezervácia prírodného dedičstva

Spoločnosť Peugeot, ktorá sa hodlá aj  naďalej zapájať do riadenia tohto dlhodobého (40ročného) ekologicko-vedeckého projektu, podpísala v novembri 2009 dohodu o tom, že sa 1 800 ha pralesa z projektu zahrnie do Súkromnej rezervácie prírodného dedičstva (RPPN - Réserve Privée du Patrimoine Naturel), ktorej cieľom   bude jeho zachovanie a realizáciu vedeckých štúdií a pedagogických programov. 

O spoločnosti Peugeot

Peugeot je jedinou značkou , ktorá uvádza ponuku globálnej mobility pre tak automobily osobné ako aj úžitkové, skútre , bicykle vrátane širokej ponuky v rámci servisných služieb. Prítomná v 160 krajinách sveta prostredníctvom 10 000 kontraktných miest , značka Peugeot  spája svet náročnosti a emócií. V roku 2009, značka Peugeot predala 1 842 000 automobilov a  stala sa prvou francúzskou značkou vo svete a 10- tou   svetovou automobilovou značkou celkom. 50 % predaných peugeotov emituje menej ako 14 g CO2.Po silných 200 rokoch inšpirácie, PEUGEOT v roku 2010, obnovuje svoje štylistické línie, svoju vizuálnu identitu, kompletizuje ponuku globálnej mobility a potvrdzuje svoje medzinárodné ambície. Značka pokračuje vo svojom  rozvoji uvedením modelu RCZ, automobilu mimo série, modelu ION, 100% elektrického auta, modelu 408 v Číne a s novými 3 modelmi v Latinskej Amerike a taktiež rozvojom svojej ponuky mobility“ a la carte “ MU by Peugeot. 

Zdroj: Peugeot

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Peugeot

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.14 seknd