V obľube a využívaní elektronickej fakturácie výrazne zaostávame

Publikovan: 25.06, 2010    Tma: Itella

Bratislava (25. júna 2010) - Len necelých 30 percent slovenských spotrebiteľov prijíma elektronické  faktúry. V Dánsku je to až takmer 80 percent. Motívom pre prechod na elektronickú fakturáciu je nielen šetrenie nákladov, ale aj znižovanie negatívneho dopadu na životné prostredie.  Vyplýva to z medzinárodného prieskumu, ktorý spoločnosť Itella Information realizovala na jar roku 2010 v 16 krajinách Európy. Dotazníkový prieskum mapoval aktuálny stav a očakávania v oblasti elektronického spracovania finančných dokumentov vo firemnom a spotrebiteľskom sektore. Do prieskumu sa zapojilo 9037 spotrebiteľov a 4765 firiem.  

Technicky vyspelý  sever

Prieskum podľa očakávania ukázal významné rozdiely v miere elektronizácie a jej vnímaní medzi regiónmi. Elektronizácia fakturačných procesov je najvyvinutejšia v severských krajinách. Okrem nich sa na popredných pozíciách objavili pobaltské štáty. Štáty strednej a východnej Európy tradične zaostávajú. Prekvapením je, že papierové spracovanie dokumentov je stále veľmi rozšírené a populárne aj v západoeurópskych krajinách ako Nemecko, Rakúsko či veľká Británia. V týchto krajinách prijíma elektronické faktúry len približne 30 percent spotrebiteľov, pričom ale 95 percent zákazníkov prijíma aspoň jednu papierovú faktúru mesačne.  

V spotrebiteľskom sektore je zjavný aj rozdiel medzi dvoma formami elektronizácie príjmu faktúr. Zatiaľ čo v severských krajinách prevládajú  spotrebitelia, ktorí by najradšej uvítali príjem faktúr priamo cez internetové bankovníctvo, v ostatných krajinách, medzi ktoré patrí aj Slovensko, prevláda dopyt po elektronických faktúrach zasielaných prostredníctvom elektronickej pošty. Svoj podiel na tom majú aktuálne možnosti bánk, ako aj legislatíva súvisiaca s elektronickým podpisom. 

Papier a konzervativizmus

S výnimkou Pobaltia a severských krajín stále prevládajú konzervatívni zákazníci, ktorým vyhovujú papierové faktúry. Najotvorenejší elektronickým faktúram sú zákazníci, ktorí aktívne používajú elektronické bankovníctvo. Takisto platí, že čím viac faktúr spotrebiteľ prijíma, tým viac preferuje prechod na elektronickú formu. 

Tempo elektronizácie spotrebiteľského a firemného sektora je rozdielne. Spoločnosti sa stále v drvivej väčšine spoliehajú na prácu s papierovými faktúrami, ktorú sú ochotní do budúcnosti skôr outsourcovať, než priamo elektronizovať. Bariérou v prechode na elektronickú fakturáciu je okrem konzervativizmu firiem a jednotlivcov aj relatívna technologická náročnosť procesu, ak by ho mali firmy realizovať samy, nutnosť udržiavať paralelne po dlhú dobu aj kapacity na prácu s papierom a nedostatok externých partnerov, ktorí by podobné služby na Slovensku ponúkali. „Prechodom na outsourcing papierovej fakturácie firma ušetrí minimálne 30 percent súvisiacich nákladov, avšak pri plnej konverzii na elektronickú fakturáciu sa dajú súvisiace výdavky znížiť až o 80-90 percent,“ hovorí obchodný riaditeľ slovenskej pobočky Itella Information, Ján Mindek. 

Itella Information na Slovensku

Itella zákazníkom poskytuje outsourcingové riešenia pre papierovú fakturáciu, ktoré  však nie sú konečným štádiom celého procesu. Skenovanie či tlač a odosielanie faktúr je na Slovensku druhá najčastejšie outsourcovaná služba hneď po účtovníctve. „Tieto služby Itella vníma ako medzičlánok, s cieľom plne konvertovať zákazníkov na elektronickú fakturáciu, ktorá je rýchlejšia, jednoduchšia, lacnejšia a ekologickejšia,“ dodáva Niko Savikko, výkonný riaditeľ Itella Information pre strednú a východnú Európu. 

O spoločnosti Itella

Itella pôsobí  v sektore poštovej komunikácie, informačnej logistiky a materiálovej logistiky a poskytuje služby v 15 európskych krajinách. Materskou spoločnosťou skupiny je Itella Corporation, ktorej stopercentným vlastníkom je fínska vláda. Vo Fínsku poskytuje služby zákazníkom pod značkou Posti. V medzinárodnej štruktúre poskytuje služby pod značkou Itella. Divízia Itella Information spolupracuje so spoločnosťami a organizáciami v oblasti spracovania, správy a realizácie informačných tokov. Tieto služby súvisia s automatizáciou fakturačných procesov zákazníka, správou dodávateľského reťazca a spracovaním dokumentov.


Zdroj: Itella

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Itella

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.82 seknd