V obľube a využívaní elektronickej fakturácie výrazne zaostávamePublikovan: 25.06, 2010 Tma: Itella
Prieskum podľa očakávania
ukázal významné rozdiely v miere elektronizácie a jej vnímaní
medzi regiónmi. Elektronizácia fakturačných procesov je najvyvinutejšia
v severských krajinách. Okrem nich sa na popredných pozíciách objavili
pobaltské štáty. Štáty strednej a východnej Európy tradične
zaostávajú. Prekvapením je, že papierové spracovanie dokumentov
je stále veľmi rozšírené a populárne aj v západoeurópskych krajinách
ako Nemecko, Rakúsko či veľká Británia. V týchto krajinách prijíma
elektronické faktúry len približne 30 percent spotrebiteľov, pričom
ale 95 percent zákazníkov prijíma aspoň jednu papierovú faktúru
mesačne. V spotrebiteľskom sektore
je zjavný aj rozdiel medzi dvoma formami elektronizácie príjmu
faktúr. Zatiaľ čo v severských krajinách prevládajú
spotrebitelia, ktorí by najradšej uvítali príjem faktúr priamo
cez internetové bankovníctvo, v ostatných krajinách, medzi ktoré
patrí aj Slovensko, prevláda dopyt po elektronických faktúrach
zasielaných
prostredníctvom elektronickej pošty. Svoj podiel na tom majú aktuálne
možnosti bánk, ako aj legislatíva súvisiaca s elektronickým podpisom. S výnimkou Pobaltia
a severských krajín stále prevládajú konzervatívni zákazníci,
ktorým vyhovujú papierové faktúry. Najotvorenejší elektronickým
faktúram sú zákazníci, ktorí aktívne používajú elektronické
bankovníctvo. Takisto platí, že čím viac faktúr spotrebiteľ prijíma,
tým viac preferuje prechod na elektronickú formu. Tempo elektronizácie
spotrebiteľského a firemného sektora je rozdielne. Spoločnosti sa
stále v drvivej väčšine spoliehajú na prácu s papierovými
faktúrami, ktorú sú ochotní do budúcnosti skôr outsourcovať,
než priamo elektronizovať. Bariérou v prechode na elektronickú
fakturáciu
je okrem konzervativizmu firiem a jednotlivcov aj relatívna
technologická
náročnosť procesu, ak by ho mali firmy realizovať samy, nutnosť
udržiavať paralelne po dlhú dobu aj kapacity na prácu s papierom
a nedostatok externých partnerov, ktorí by podobné služby na Slovensku
ponúkali. „Prechodom na outsourcing papierovej fakturácie firma
ušetrí minimálne 30 percent súvisiacich nákladov, avšak pri plnej
konverzii na elektronickú fakturáciu sa dajú
súvisiace výdavky znížiť až o 80-90 percent,“ hovorí obchodný
riaditeľ slovenskej pobočky Itella Information, Ján Mindek. Itella zákazníkom
poskytuje
outsourcingové riešenia pre papierovú fakturáciu, ktoré
však nie sú konečným štádiom celého procesu. Skenovanie
či tlač a odosielanie faktúr je na Slovensku druhá najčastejšie
outsourcovaná služba hneď po účtovníctve. „Tieto služby
Itella vníma ako medzičlánok, s cieľom plne konvertovať
zákazníkov na elektronickú fakturáciu, ktorá
je rýchlejšia, jednoduchšia, lacnejšia a ekologickejšia,“
dodáva Niko Savikko, výkonný riaditeľ Itella Information pre strednú
a východnú Európu. Itella pôsobí
v sektore poštovej komunikácie, informačnej logistiky a materiálovej
logistiky a poskytuje služby v 15 európskych krajinách. Materskou
spoločnosťou
skupiny je Itella Corporation, ktorej stopercentným vlastníkom je
fínska vláda. Vo Fínsku poskytuje služby zákazníkom pod značkou
Posti. V medzinárodnej štruktúre poskytuje služby pod značkou Itella.
Divízia Itella Information spolupracuje so spoločnosťami a organizáciami
v oblasti spracovania, správy a realizácie informačných tokov. Tieto
služby súvisia s automatizáciou fakturačných procesov zákazníka,
správou dodávateľského reťazca a spracovaním dokumentov.
Zdroj:
Itella
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Itella: V obľube a využívaní elektronickej fakturácie výrazne zaostávame Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |