Značka Peugeot je na trhu už neuveriteľných 200 rokov

Publikovan: 19.05, 2010    Tma: Peugeot

Paríž (19. mája 2010) - Značka Peugeot si v tomto roku pripomína neuveriteľných 200 rokov od svojho vzniku. V roku 1810 Peugeot začal označovať svojím menom a neskôr aj logom (lev) – píly, nástroje krinolíny, mlynčeky na kávu, bicykle, motocykle, skútre a vozidlá. Každému z týchto svetov Peugeot priniesol modernosť a inováciu bez ústupkov voči pôvodnej priemyselnej precíznosti zrodenej zo spracovania ocele.

Peugeot_W-expointerdite_0901_005.jpg

História vizionárov

Peugeot v roku 1810 prerobil mlyn v Sous-Cratet na lejáreň ocele a tým zakotvil v priemyselnej ére, čím dal reálnu podobu vízii Jeana-Pierra a Jeana-Frédérica Peugeota. Automobil a dve kolesá boli vtedy ešte ďaleko...

Výroba sa však čoraz viac diverzifikovala, vyrábali sa mlynčeky na kávu, pásové píly, súčasti korzetov, šicie stroje… Rast produkcie si vyžadoval nové výrobné kapacity. Audincourt, Valentigney, Beaulieu, Pont-de-Roide, a potom Sochaux svedčia o rozvoji Peugeota v kolíske značky vo Franche-Comté.

Vízia ako aj sústavná schopnosť prispôsobovať sa zmenám a výzvam priviedli Peugeot k úlohe úspešne sa popasovať s úlohou pustiť sa do výroby bicyklov a motoriek (1886), a nakoniec automobilov (1891), ktoré zmenili svet.

Značka smerujúca do sveta

Na prelome storočí Peugeot pokrýval 50 % výroby vo Francúzsku a modely z Franche-Comté sa exportovali  do Európy, ale aj  do Latinskej Ameriky. Internacionalizácia Peugeota sa zrýchlila na konci 90. rokov, čomu dal impulz Peugeot 206, ktorého predaj z roka na rok rástol, až dosiahol viac ako 800 000 kusov. Nástupca parádneho čísla bol skutočne veľkým úspechom dokonale prispôsobeným realite trhu automobilov. Dnes Peugeot pôsobí vo viac ako 160 krajinách, prijíma výzvu globalizácie a pokračuje vo svojom rozvoji v Číne, Rusku a Latinskej Amerike, kde predáva špecifické modely ako sedan 408 a pick-up Hoggar.

Peugeot_W-expointerdite_0901_008.jpg

Lev

Už na počiatku svojho rozvoja si v roku 1858 Peugeot zvolil pre svojej výrobky leva ako univerzálne logo. 20 novembra bol lev uložený na Vysokej umeleckopriemyselnej škole. Výber leva pre logo bol motivovaný analógiou s pílami Peugeot so zámerom ilustrovať: odolnosť jeho zubov,  pružnosť čepele a Od tohto dátumu prešla značka rôznymi znázorneniami až po verziu s plastickým kovovým vzhľadom rýchlosť rezu.

Aventure Peugeot a jej múzeum

V roku 1982 Pierre Peugeot, pôsobiaci ako Prezident rady pre dohľad v PSA Peugeot Citroën, založil asociáciu Aventure Peugeot, ktorej cieľom bolo zhodnotenie dedičstva značky. Múzeum Aventure Peugeot v Sochaux bolo otvorené v roku 1988. Predstavuje verejnosti zbierky predmetov metalurgie, dvojkolesové vozidlá a automobily. Múzeum ukazuje každé vozidlo v prostredí, ktoré pripomína danú dobu. Takto mapuje etapy vývoja Peugeota. Zbierky Múzea Aventure Peugeot obsahujú 450 vozidiel, 350 motoriek a bicyklov, a viac ako 3 000 predmetov, ako aj vyše 2 miliónov kusov dokumentárneho a ikonografického materiálu.

Peugeot_W-expointerdite_0901_021.jpg

Gény budúcnosti

V roku 2010 Múzeum inaugurovalo nové priestory rozširujúce výstavnú plochu na 6 000 m2. Toto rozšírenie prinieslo nové expozície, medzi nimi « päťkovú sériu » a úžitkové vozidlá, a ešte viac zhodnotilo angažovanie Peugeota v pretekoch. Sklady Múzea sa chystajú opustiť továreň v Sochaux a presunúť sa do Hérimoncourtu do miesta starej továrne v Terre Blanche, kde stála jedna z prvých tovární Peugeota.

Inšpirácia, ktorá pobádala Peugeot, priviedla značku k inováciám v oblasti koncepcie a technológie. Táto kultúra sústavnej inovácie sa odzrkadľuje v schopnosti Peugeota snúbiť koncepcie, miešať technológie a kombinovať nápady.

Objaviteľ modelu kupé kabriolet

Kupé kabriolet obsadzuje popredné miesto medzi jeho inováciami. Táto inovácia, ktorá sa objavila v tridsiatych rokoch v podobe Peugeota 401 poskytuje dômyselný systém pevnej strechy, ktorá sa sklápa do batožinového priestoru. Potomok modelu 401 Eclipse, Peugeot 206 CC, prispel k zrýchleniu rozšírenia tohto typu karosérie a k svetovému líderstvu Peugeota, ktorý ho predal  700 000 kusov.

Peugeot_W-expointerdite_0901_0020.jpg


Čísla a kľúčové dátumy výroby

1925

100 000

1988

20 000 000

1952

1 000 000

1996

30 000 000

1959

2 000 000

2002

40 000 000

1976

10 000 000

2008

50 000 000


Peugeot inovuje naftové motory

Pokiaľ ide o motory, Peugeot zohrával vedúcu úlohu pri rozvoji naftového motora, ktorý bol vo veľkosériovej výrobe použitý v modeli 403. Tento sedan bol mimochodom prvý model Pegeota, ktorý prekročil milión predaných kusov.

 

Peugeot stál aj za dvoma najvýznamnejšími zdokonaleniami naftového  motora. V roku 1975 sa Peugeot 604 stal prvým vozidlom v  Európe, ktoré bolo vybavené turbodieselovým motorom. V roku 1999 Peugeot na svetovej premiére predstavil Peugeot 607 vybavený filtrom pevných častíc. Táto inovácia, ktorá redukuje obsah pevných častíc až po medzu merateľnosti, ilustruje pokrok Peugeota v oblasti znižovania emisií. Filtrom pevných častíc je vybavených viac ako 2,3 milióna Peugeotov.

 

V roku 2011 sa Peugeot stane priekopníkom s Peugeotom 3008 HYbrid4, vozidlom s hybridným naftovo– elektrickým agregátom, ktoré bude predstavovať prelom v znižovaní emisií CO2 (- 35%). Toto environmentálne priaznivé riešenie poskytuje nezvyčajnú radosť z jazdy s integrálnym pohonom. V roku 2012 sa dosiahne ďalší skok v podobe Peugeotu 3008 HYbrid Plug-in s nabíjateľným modulom s emisiami CO2   zníženými o 50 g/km (2,0 l / 100 km).

Peugeoty s jazdnými vlastnosťami na úrovni referencie

Jazdné vlastnosti Peugeotov sú kvalitou, ktorá je u vozidiel tejto značky tradične uznávaná. Za stabilitu na vozovke  Peugeoty vďačia tak zvlnenému profilu vo Franche-Comté, ako aj presvedčeniu, že komfort, bezpečnosť a radosť z jazdy sú neodmysliteľnou súčasťou automobilu.

 

Peugeot 201 bol prvým vozidlom vybaveným nezávislým zavesením predných kolies, ktoré prinieslo komfort cestujúcim. Tento prístup sa odvtedy stal sústavnou motiváciou inžinierov Peugeota, ktorí zasadili radosť z jazdy bez ústupkov voči komfortu doprostred automobilovej skúsenosti za volantom Peugeota, ktorý je referenciou v oblasti stability na vozovke.

 

Túto hlavnú charakteristiku modelov značky symbolizuje skutočnosť, že Peugeot je v súčasnosti jediný výrobca, ktorý vyrába tlmiče do svojich modelov.Túto skúsenosť posilnil model RCZ, ktorý stelesňuje know-how Peugeota v oblasti jazdných vlastností a povýšil poňatie presnosti a pocitov z jazdy na najvyššiu úroveň.

 

Radosť z jazdy nie je výsadou modelov so športovým temperamentom. Peugeot 3008 sa tiež podieľa na snahe o dosiahnutie radosti z jazdy. U tohto modelu s vysokou architektúrou sa radosť z jazdy a bezpečnosť stali predmetom výnimočnej pozornosti. Crossover Peugeota má vo výbave grip-control, ktorý umožňuje disponovať inteligentným pohonom  s piatimi režimami.

V roku 2010 Peugeot posilnil svoje líderstvo v oblasti terciárnej bezpečnosti vďaka službe núdzového volania v rámci Európy spustenej Peugeotom, s ktorým súvisí ponuka nadväzujúcich služieb. Táto možnosť je k dispozícii v 10 krajinách a obsahuje Peugeot Connect SOS pre núdzové volanie, Peugeot Connect Assistance pre asistenciu a Peugeot Connect Fleet pre správu flotíl.

Trojciferné označenie – skutočný genetický marker

V súlade s reakciou na rastúce rozmanité požiadavky došlo v roku 1929 k rozšíreniu a štruktúrovaniu modelových radov vyjadrenému inovovaným systémom označovania modelov. Peugeot 201, predstavujúci 201. projekt vývojového oddelenia, bol začiatkom tohto trojciferného označovania, ktoré jasne identifikuje model: Prvá číslica naznačuje rodinu vozidla, jeho veľkostnú triedu. Druhá číslica, systematicky 0, je ohnivko, ktoré spája príslušnosť k určitej rodine s príslušnosťou ku generácii. Tretia číslica naznačuje generáciu modelu.

V snahe reagovať na mnohorakosť ponuky a nové očakávania klientely, ktorá sa dožaduje špeciálnych modelov, Peugeot obohatil svoj systém číslovania.  Označenie prešlo na 4 cifry (2004) pri modeloch, ktoré rozširujú tradičné modelové rady, a objavili sa písmená, ktoré označujú typ karosérie (2000): CC pre kupé kabriolet (Coupé Cabriolet), SW pre karosériu vozidla pre rodinu/záľuby, Tepee pre ludospace, a k tomu modely ako RCZ.

Peugeot objavuje sponzoring

Tak ako sa jeho automobilové aktivity rozširovali do celého sveta, Peugeot sa dostával na nové teritóriá, kde tvoril svoj imidž. Okrem automobilovej prestíže, ktorá prirodzene prinášala Peugetu možnosti ďalšieho rozvoja jeho povesti a demonštrácie jeho know-how, sa značka realizovala aj v iných oblastiach.

 

Založením prvého klubu spoločnosti Football Club Sochaux Montbéliard v roku 1928, Peugeot objavil sponzoring. Peugeot vyjadruje svoje hodnoty aj prostredníctvom dvoch ďalších disciplín – tenis a golf. Táto stratégia tvorby imidžu  na svetovej úrovni spočíva v dvojitom prístupe: podpora praxe u milovníkov motorizmu a účasť na aktivitách s medzinárodným ohlasom.

(pokračovanie)

 


Zdroj: Peugeot

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Peugeot

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.04 seknd