Bratislava (19. apríla 2010) - Filmové kasové trháky, ako
napr. Avatar, umožnili stovkám miliónov ľudí prežiť vzrušenie
z 3D filmov. Teraz však chce stále
viac divákov rovnaké zážitky v pohodlí svojej obývačky. Niektorí
analytici
predpovedajú, že do roku 2015 sa predá takmer 80 miliónov televíziou s
3D
zobrazením. Ide o pozoruhodné číslo, ak uvážime, že tieto televízory
boli
uvedené na trh iba začiatkom tohto roka. Očakáva sa, že celkové príjmy
dosiahnu
počas piatich rokov 60 miliárd amerických dolárov.
Dopyt po 3D televíziách určených pre bežný trh rastie.
Prevádzkovatelia
televízneho vysielania a operátori zúčastňujúci sa prehliadky NAB (Národná
asociácia prevádzkovateľov televízneho vysielania), ktorá sa konala Las Vegas v
dňoch 12. - 15. apríla, sa dozvedeli, ako im nové riešenie spoločnosti Ericsson
(NASDAQ: ERIC) určené pre vysielanie priamo do domu (DTH) a vytváranie a
distribúciu 3D obsahu, umožnia uspokojiť
požiadavky divákov.
Pokrok v kamerovej, prenosovej a zobrazovacej technológii
Staffan Pehrson, riaditeľ oddelenia televíznych systémov spoločnosti Ericsson,
vyhlásil, že pokrok v kamerovej, prenosovej a zobrazovacej technológii teraz
umožňuje reálne používať 3D televíziu aj v domácnostiach. Staffan Pehrson uvádza:
"Spotrebitelia budú schopní sledovať vo svojom obývacej izbe rovnako
kvalitné filmy ako v kine. Na prehliadke NAB sme predstavili kompletné
riešenie, ktoré umožní prevádzkovateľom vysielania a operátorom už dnes ponúkať
služby pre spotrebiteľov s 3D zobrazením. "
Vytváranie a
distribúcia 3D obsahu
Riešenie, ktoré bude uvedené na
trh, vychádza zo skúseností a know-how spoločnosti Ericsson s distribúciou
multimediálneho obsahu a videa vo vysokom rozlíšení. 3D riešenie spoločnosti Ericsson sa úspešne popasovalo s problémom vytvárania a
distribúcie 3D obsahu a jeho dodaním priamo do domácností. Problémy spojené s
vytváraním 3D obsahu z živého vysielania sa podstatne líši od vysielania priamo
do domácností. Najproblematickejšou oblasťou bola potreba zabezpečiť čo
najlepšiu kvalitu obrazu, vrátane úplného priestorového rozlíšenia. Rozsiahla
ponuka riešení pre vytváranie a distribúciu multimediálneho obsahu spoločnosti
Ericsson je optimalizovaná tak, aby 3D vstupy boli správne komprimované a prenesené
až k užívateľovi.
Skúsenosti s televíznymi systémami prostredníctvom
akvizície spoločnosti Tandberg Television
Spoločnosť Ericsson získala skúsenosti s televíznymi systémami prostredníctvom
akvizície spoločnosti Tandberg Television a jej technológia kompresie videa, ku
ktorej došlo pred tromi rokmi. Vďaka svojej zavedené pozíciu na trhu je
spoločnosť Ericsson schopná sprístupniť uvedené 3D služby rýchlo rastúcej
skupine spotrebiteľov. Spoločnosť Ericsson predviedla radu kompletných riešení určených pre
pokročilých televízne systémy, vrátane 3D zobrazenia, na prehliadke NAB
organizované v roku 2010 (stánok č SU3308).
3D zobrazenie multimediálneho obsahu od Ericssonu:
Účastnícky kódovací Ericsson CExH42 MPEG-4 AVC HD predstavuje prirodzenú
platformu prepojiteľný s tvorbou 3D obrazu, ktorá zabezpečuje úplnú kontrolu
parametrov kódovanie, presnú synchronizáciu a vkladanie časovej pečiatky do
komprimovaných obrazov a vytváranie plne zbaleného simultánneho 3D vysielanie.
Prijímač Ericsson RX8200: nová technológia určená pre tieto prijímače
zabezpečuje, aby bol presný časový a priestorový vzťah medzi pravým a ľavým
vstupom zachovaný iv prijímači a zabránilo sa tak možnému vážnemu zhoršeniu
začiatku 3D zobrazenia u zákazníka.
Kódovací Ericsson EN8190 HD: u dnešného vysielania priamo do domácností je
predovšetkým potrebné zabezpečiť, aby 3D zariadenie využívajúce metódy
kompatibility obrazu obsahovala najlepšiu dostupnú technológiu kompresie a
zabezpečila tak zákazníkom čo najlepší zážitok z 3D zobrazenia. Tento kódovací systém
zaisťuje kompresiu MPEG-4 AVC HD za pomoci novej internej technológie
predloženej ku konverzii obsahu do všetkých formátov vo vysokom rozlíšení.
Kódování
a
zpracování videa
Dekodéry
Ericsson s integrovaným přijímačem
Webové
stránky televizních řešení
Ericsson
Multimediálny obsah spoločnosti je k dispozícii v oddiele Broadcast Room
na stránkach: www.ericsson.com/broadcast_room
www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress
O spoločnosti Ericsson
Spoločnosť Ericsson je svetovým lídrom v oblasti poskytovania technológií a
služieb telekomunikačným operátorom. Ericsson si drží vedúce postavenie vo 2G,
3G a 4G mobilných technológiách, pričom v globálnom pohľade poskytuje podporu
pre mobilné siete s viac ako 2 miliardami používateľov a udržuje si vedúcu
pozíciu aj v oblasti riadených služieb. Portfólio spoločnosti zahrňuje ako
mobilné, tak aj pevnú telekomunikačnú infraštruktúru, telekomunikačné služby či
softvér. V neposlednom rade do ponuky Ericssonu patrí aj riešenie pre broadband
a multimédiá určená pre telefónne operátorov, veľké podniky a mediálny
priemysel. Združené spoločnosti Sony Ericsson a ST-Ericsson poskytujú
spotrebiteľom mobilné zariadenia so širokou ponukou moderných funkcií.
Ericsson sa snaží napĺňať svoju víziu, ktorú možno zhrnúť do hesla "vedúci
hráč na širokom poli komunikácie", a to prostredníctvom inovácií,
technológií a udržateľných obchodných riešení. Spoločnosť k dnešnému dňu
operuje v 175 krajinách sveta, kde celkovo zamestnáva viac ako 80 000
zamestnancov. V roku 2009 Ericsson dosiahol tržby vo výške 206,5 miliardy SEK
(27,1 miliardy USD). Spoločnosť Ericsson bola založená v roku 1876, jej sídlo
sa nachádza v Štokholme vo Švédsku. Ericsson figuruje na indexe OMX NASDAQ,
Štokholm a NASDAQ New York.
Zdroj:
Ericsson
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.