Bratislava (1. marca 2010)
-
Spoločnosti Accenture a SAS sa dohodli, že budú v rámci aliancie
Accenture SAS Analytics Group spoločne vyvíjať a nasadzovať riešenia pre
prediktívnu analytiku. Cieľom je pomôcť klientom zvyšovať ich
podnikateľskú výkonnosť prostredníctvom lepšieho pochopenia
a interpretácie rastúcich objemov firemných dát a trhových údajov. Accenture SAS Analytics Group skĺbi rozsiahle
znalosti Accenture v jednotlivých odvetviach priemyslu s vedúcim
postavením SASu v analytických softvérových riešeniach. Na základe globálnej aliancie sa prehĺbi spolupráca Accenture a SAS
aj v strednej a juhovýchodnej Európe. „V súčasnej dobe plánujeme
s manažmentom SASu Taliansko vyčlenenie človeka, ktorý bude v regióne
koordinovať naše spoločné aktivity tak, aby naši zákazníci mohli čo
najviac vyťažiť z tejto synergie a podporiť tak rast svojho biznisu,“
hovorí Jana Žižková, ktorá vedie regionálnu štruktúru SAS Central South
East Europe.
Biznis
analytika najviac pomáha firmám, ktoré získavajú pri svojej činnosti
veľké objemy dát o zákazníkoch a nedokážu ich efektívne využiť na
podporu rozhodovania, bez ohľadu na odvetvie, v ktorom pôsobia. „Prediktívne
analytické riešenia sú užitočné pre spoločnosti, ktoré majú množstvo
zákazníkov a pôsobia na relatívne zrelých trhoch, akými sú bankovníctvo,
poisťovníctvo, telekomunikácie, retail či utility,“ hovorí Peter
Škodný, generálny riaditeľ Accenture na Slovensku. Kým doteraz na Slovensku používali riešenia pre biznis analytiku
najmä banky (na predikcie rizík) a telekomunikácie (na riadenie vzťahov
so zákazníkmi), v najbližšom období sa dá očakávať zvýšený záujem
maloobchodu a utilít, kde sa zintenzívňuje bitka o klientov. „Ak
bude Slovensko v biznis analytike aj naďalej kopírovať trendy zo
západných trhov, porastie záujem aj v oblastiach cestovného ruchu
a gamblingu,“ dodáva Hana Petríková, výkonná riaditeľka slovenskej
pobočky SASu. Softvér pre biznis analytiku využíva rôzne techniky, napríklad
štatistické modely, optimalizáciu, prognózy, či teóriu hier, pre
analyzovanie dát a vytvorenie predikcií o budúcich vplyvoch na
podnikanie. Podľa štúdie agentúry IDC prinášajú prediktívne
analytické riešenia návratnosť investícií až na úrovni 145 percent.
Preukázateľné a kvantifikovateľné finančné prínosy získavajú organizácie
napríklad zvyšovaním úspešnosti vymáhania pohľadávok, odhaľovaním
podvodov v poisťovníctve, presnejším cielením marketingových kampaní,
alebo vďaka predikciám budúcich rizík.
Podľa výsledkov nedávneho prieskumu Accenture
až viac ako polovica vrcholových riadiacich pracovníkov považuje svoje
súčasné riešenia v oblasti biznis analytiky za nedostatočné a plánuje
ich zlepšiť. „Partnerstvo so spoločnosťou SAS je dôležitá súčasť
stratégie Accenture vyhľadávať obchodné príležitosti v novej generácií
analytických riešení,“ hovorí William Green, prezident spoločnosti
Accenture. „Podniky, ktoré používajú prediktívnu analytiku pri
rozhodovaní, dokážu zlepšiť výsledky biznisu a dlhodobo prevýšiť
konkurentov,“ dodáva. Podľa Henryho Morrisa, senior viceprezidenta v analytickej agentúre
IDC, rozhodnutie spoločností vychádza z naliehavého dopytu trhu.
V súčasnosti na ňom chýbajú experti zbehlí v analytických technikách,
ktorí ich dokážu aplikovať v rôznych priemyselných odvetviach. Accenture a SAS otvoria na viacerých miestach po celom svete
showroomy, aby klientom na praktických ukážkach demonštrovali nové
prediktívne analytické schopnosti. Spoločnosti úspešne spolupracujú viac
ako 10 rokov pri vyše stovke globálnych klientov z rôznych
priemyselných odvetví. K najvýznamnejším patria Norway Post, Safeco
Insurance, Snam Rete Gas a finančná skupina UBS.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu SAS Slovakia, s. r. o.: SAS Forum 2010 inšpirovalo k tomu, ako robiť business inak Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |