Dopyt v cestovnom ruchu je v Európe opäť na vzostupe

Publikovan: 22.03, 2010    Tma: GfK

Norimberg (22. marca 2010 – Dopyt po dovolenkách na letnú sezónu 2010 sa stabilizoval predovšetkým v Nemecku a Spojenom kráľovstve, teda v krajinách ktoré predstavujú dva najväčšie európske trhy cestovného ruchu. Najväčší nárast bol nameraný pri dovolenkách v Turecku a v Egypte. Okrem toho sa v súčasnosti v celej Európe tešia rastúcej popularite okružné plavby.  Po všeobecnom poklese v počte rezervácií počas posledných 18 mesiacov sa začínajú prejavovať prvé známky zotavovania sa dopytu aj v cestovnom ruchu.

V Nemecku rastie počet rezervácií na letnú sezónu 2010

V Nemecku rastie počet rezervácií na letnú sezónu 2010 už dva mesiace a úroveň rezervácií na konci januára 2010 bola rovnaká ako v minulom roku. V Spojenom kráľovstve sa pozitívny trend začal prejavovať o čosi skôr a následkom toho sú celkové čísla za predaj rezervácií na nadchádzajúce leto zhruba o 3% vyššie oproti minulému roku. Na druhej strane však v Taliansku a Holandsku počet rezervácií na tohoročnú letnú sezónu aj naďalej klesá v porovnaní s minulým rokom, hoci má tento pokles zmenšujúcu sa tendenciu.

Rodiny rezervujú s väčšou zdržanlivosťou

Viac opatrnosti pri rezerváciách na letné prázdniny preukazujú skôr skupiny troch alebo viacej osôb, ktoré z veľkej časti predstavujú najmä rodiny. Skoré rezervácie na leto 2010 sú v tomto segmente výrazne pod trhovým priemerom rovnako v Spojenom kráľovstve (o 1,7% viac ako v minulom roku) ako v Nemecku (mínus 2,0% oproti minulému roku). Počas letnej sezóny roku 2009 tržby z rezervácií rodín utrpeli vyššie straty ako rezervácie iných skupín. Rozdiely v rezervačnom správaní sa rodín a jednotlivo cestujúcich dospelých osôb sú mimoriadne dobre viditeľné na príklade Nemecka.

Víťaz letnej sezóny 2010: Turecko

Turecko ako prázdninová destinácia sa medzi dovolenkármi teší veľkej popularite. Na základe trhových podielov je pre Britov, Nemcov a Holanďanov Turecko druhou najpopulárnejšou dovolenkovou destináciou po Španielsku, Na treťom mieste skončilo Grécko. Kým Španielsko a Grécko zaznamenali v porovnaní s minulým rokom straty, Turecko pokračuje v silnom raste na monitorovaných trhoch cestovného ruchu. Najväčší nárast dovolenkových rezervácií do Turecka bol zaznamenaný v Spojenom kráľovstve, kde je tento trend spojený s podstatným nárastom all-inclusive zájazdov. Trhový podiel Turecka predstavuje medzi ruskými dovolenkármi úctyhodných 36% a krajina tak predstavuje najčastejší cieľ dovolenkových rezervácií ruských turistov. Naproti tomu Taliani a Francúzi radšej v lete cestujú na dovolenku v rámci ich vlastnej krajiny.

Aj Egypt si dokázal zlepšiť svoju pozíciu

Aj Egypt si dokázal zlepšiť svoju pozíciu a prepracoval sa do prvej desiatky najpopulárnejších dovolenkových destinácií letnej sezóny 2010. Získal podiely najmä na britskom, nemeckom a holandskom trhu cestovného ruchu. Medzi Rusmi a Talianmi je Egypt druhou najobľúbenejšou destináciou na letnú dovolenku.

Medzi desiatimi najpopulárnejšími destináciami na zdrojových trhoch individuálneho cestovného ruchu sa nadpriemernému rastu tešilo Taliansko ako cieľ britských a turistov ako aj USA a Holandské Antily ako cieľ turistov z Holandska.

Okružné plavby: rastúci trh

Cestovné kancelárie sa v súčasnosti tešia z podstatného nárastu na trhu s okružnými plavbami. Najvyšší nárast bol zaznamenaný v Nemecku hoci trhový podiel týchto plavieb pre cestovné kancelárie zostáva relatívne malý. V Spojenom kráľovstve je tento trh takmer dvojnásobný a v Taliansku dokonca predstavuje zhruba 17% celkového trhu s cestovným ruchom. Už počas letnej sezóny 2009 sa tešili okružné plavby nebývalému nárastu rezervácií a dokázali zvýšiť svoj podiel na tržbách v rámci distribúcie cestovného ruchu napriek negatívnemu vývoju celého trhu. Okružné plavby tiež rástli nadpriemerne rýchlo v Holandsku; napriek tomu ich podiel v tržbách je stále menší ako 1%.

Last minute zájazdy sú populárne

Neistá finančná klíma obklopujúca spotrebiteľov zapríčinená ekonomickou krízou má prirodzene aj dopad na rezervačné správanie a spotrebitelia sú trpezlivejší ako v minulosti. Následkom toho rastie podiel last minute rezervácií (t.j. zájazdov objednaných menej ako mesiac pred odchodom na dovolenku) v Nemecku, Spojenom kráľovstve, Taliansku, Francúzsku, ako aj v Holandsku. V Nemecku napríklad rezervácie last minute zájazdov narástli v minuloročnej letnej sezóne o 9%, kým celkový objem letných dovoleniek skončil na úrovni o 3% nižšej ako v predošlom roku.

Na druhej strane pri porovnávaní jednotlivých krajín sa nemeckí dovolenkári ukazujú ako najdôkladnejší v dostatočne skorom rezervovaní si zájazdov. Skutočné last-minute rezervácie, pri ktorých zostávajú do odchodu na dovolenku menej ako dva týždne, predstavujú iba malý podiel vo výške 7,4%. Briti tiež zvyknú rezervovať si svoje dovolenky skôr, keď takmer 50% celého letného objemu sa vygeneruje pred koncom januára.

Ruskí dovolenkári sú v porovnaní s inými Európanmi podstate spontánnejší. Objem last minute rezervácií je v Rusku jednoznačne najvyšší, hoci Taliani majú tiež tendenciu rezervovať si svoju dovolenku relatívne neskoršie.

GfK Travel Insights

Analýza sa uskutočnila na základe údajov o rezerváciách poskytnutých cestovnými kanceláriami. Vzorky predstavujú reprezentatívne zastúpenie konkrétnych trhov cestovného ruchu, čo sa týka veľkosti, tržieb, ako aj regionálneho rozmiestnenia a organizácie cestovných kancelárií. Nástroj Leisure Travel Monitor spoločnosti GfK Ascent MI, ktorý predstavuje panel GfK pre distribúciu cestovného ruchu v Spojenom kráľovstve sa okrem údajov o tržbách cestovných kancelárií spolieha aj na informácie od tour operátorov. V Rusku kde je k dispozícii služobne najmladší panel, ktorý bol iba nedávno uvedený do prevádzky, sú zdrojom informácií údaje o tržbách tour operátorov. Na ruskom a francúzskom trhu sú údaje o rezerváciách dostupné iba od januára a júna 2009 a nie je preto možné komplexné porovnanie s predchádzajúcim rokom.

GfK Group

GfK Group ponúka základné informácie, ktoré potrebujú spoločnosti v priemysle, maloobchode, službách a médiách pre uskutočňovanie svojich strategických trhových rozhodnutí. Spoločnosť poskytuje komplexný rozsah informačných a poradenských služieb vo svojich troch obchodných sektoroch: Custom Research, Retail and Technology a Media. Ako 4. najväčšia spoločnosť venujúca sa prieskumu trhu na svete je prítomná vo viac než 100 krajinách a zamestnáva vyše 10 000 pracovníkov. V roku 2008 tržby GfK Group dosiahli 1,2 miliardy EUR. Pre podrobnejšie informácie navštívte našu webovú stránku: www.gfk.com. Sledujte nás na Twitteri: www.twitter.com/gfk_group.


Zdroj: GfK Group

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

GfK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.12 seknd