Orange bol v roku 2009 najúspešnejším operátorom na trhu

Publikovan: 25.02, 2010    Tma: Orange

Bratislava (25. februára 2010) - Orange sa stal aj v roku 2009 najúspešnejším telekomunikačným operátorom na Slovenskom trhu. Potvrdzujú to hospodárske výsledky za uplynulý kalendárny rok, podľa ktorých uskutočnil Orange viac ako 968 tisíc komerčných operácií, teda aktivácií nového paušálu alebo predĺžení kontraktu, vrátane prechodov z predplatených služieb na paušál. Zároveň potvrdil pozíciu lídra na slovenskom telekomunikačnom trhu s trhovným podielom takmer 52%.

Počet zákazníkov využívajúcich účastnícke programy sa medziročne zvýšil o 3,8%

V medziročnom porovnaní najviac vzrástla databáza zákazníkov služieb Orange Doma (FiberNet, FiberTV a FiberTel), o viac ako 89%. Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb ku koncu roka predstavoval 2,891 milióna. Podiel zákazníkov využívajúcich fakturované služby na celkovej zákazníckej báze vzrástol na 69 %.

„Tieto čísla potvrdzujú, že Orange je napriek silnejúcej konkurencii pre väčšinu zákazníkov na slovenskom trhu stále najatraktívnejším operátorom. Ponuka, ktorú sme uviedli vlani na trh, oslovila takmer milión zákazníkov. Viac ako 300 tisíc zákazníkov prešlo na niektorý z nových Paušálov Snov. Podľa prieskumov, za atraktívne ich považujú kvôli nekonečným volaniam v najväčšej mobilnej sieti a jednotkovej cene hovorov, ktorá s množstvom prevolaných minút môže klesnúť dokonca aj na 1 cent,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.

Rastúca hlasová prevádzka spolu s rastom mobilných dátových služieb

Najvýznamnejšími faktormi, ktoré ovplyvnili výnosy bola rastúca hlasová prevádzka spolu s rastom mobilných dátových služieb. Objem minút vygenerovanej odchádzajúcej hlasovej prevádzky v roku 2009 bol o 6 % väčší ako v roku 2008 a počet odchádzajúcich minút, ktoré pretelefonoval priemerný zákazník Orangeu za mesiac bol výrazne vyšší ako je slovenský priemer. Priemerný zákazník Orangeu pretelefonoval mesačne približne  137 odchádzajúcich minút čo je o 50 minút viac ako zákazníci ostatných operátorov, ktorí pretelefonovali 87 minút.

 
Najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov boli už tradične mobilné dátové služby. Ich podiel na celkových výnosoch dosiahol 17,5 %. Vývoj celkových výnosov bol v súlade s finančným plánom a ovplyvnila ho predovšetkým regulácia (približne tri štvrtiny poklesu) a vplyv ekonomickej krízy. Spoločnosť dosiahla ku koncu roka výnosy v hodnote 812,7 mil. eur, čo o 5,8 % menej ako pred rokom. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne znížil o 7,4 % na približne 20,9 eur.

Zdroj: Orange

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Orange

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.04 seknd