SAS Forum 2010 inšpirovalo k tomu, ako robiť business inak

Publikovan: 20.01, 2010    Tma: SAS Slovakia, s. r. o.

Bratislava (20. januára 2010)  –  V stredu 20. januára sa v Prahe uskutočnila v reprezentatívnych priestoroch hotela CARLO IV. BOSCOLO konferencia SAS FORUM 2010. Konferenciu navštívilo takmer 350 účastníkov a odkaz novo definovaného konceptu sa stal skutočnosťou. Konferencia tak splnila ambíciu vytvoriť platformu pre stretnutie nie nad IT, ale nad business otázkami prevažne v oblasti bankovníctva, poisťovníctva a telekomunikácií.

Podľa prvých ohlasov bolo zrejmé, že sa cieľ podarilo dosiahnuť. Dokazuje to aj zloženie účastníkov – 65% z nich tvorili členovia predstavenstva a širšie vedenie spoločnosti, prevažne s vyššie spomínaných odvetví. Motto konferencie „POZNANIE INŠPIRUJE“ bolo dokonale naplnené.

Dopoludňajšiu časť, ktorej dominovala netradične poňatá panelová diskusia, zahájil Jiří Jech, generálny riaditeľ spoločnosti SAS ČR, Jana Žižková, riaditeľka regiónu stredná a východná Európa spoločnosti SAS a Ján Šimek, regionálny riaditeľ Teradata pre východnú Európu. Na ich úvodné slovo nadviazal zahraničný hosť – Mikael Hagström, Executive Vice President, EMEA and Asia Pacific spoločnosti SAS, ktorý hovoril o tom, ako je možné vďaka obchodnej analytike vytváraj chystrejší business. „Celý váš úspech tkvie v tom, ako dokážete využívať vaše znalosti. Nie je napríklad vždy nutné hneď znižovať náklady, dôležitejšie je optimalizovať. Optimalizácia je na vrchole evolúcie businessu“, povedal Mikael Hagström.

V panelovej diskusii, ktorá sa niesla v príjemnej atmosfére a v duchu kolegiality, sa zišla štvorka vzácnych hostí. Ich prezentácie a následnú diskusiu riadil ostrielaný moderátor Martin Veselovský. Veľký ohlas na svoju prezentáciu, venujúcej sa otázke ekonomickej krízy, zožal Tomáš Sedláček, hlavný makroekonomický stratég ČSOB, keď všetkých prítomných zahrnul svojimi obľúbenými makroekonomickými tabuľkami, grafmi a trendami. Na nich dokázal, že žiadna kríza prakticky neexistuje. „Nie je žiadna kríza, len sme sa po obrovskom raste vrátili do normálu.“ uviedol na záver.

Tématicky naviazala jediná žena v panelovej diskusii – Elena Kohútiková, zastupkyňa generálneho riaditeľa, členka predstavenstva VÚB, ktorá hodnotila ročné fungovanie jednotnej európskej meny na slovenskom trhu a potvrdila, že Euro má jednoznačný vplyv na finančnú stabilitu krajiny. Je možné rásť v hospodárskej recesii? „Jednoznačne áno,“ povedal ďalší z panelistov – generálny riaditeľ ČPP Jakub Strnad. „Na trhu stále existujú zaujímavé príležitosti. Je treba byť pripravený, nebáť sa a mať otvorené oči,“ doplnil Jakub Strnad svoju prezentáciu o potrebe prelomit konzervativizmus, kotrý na českom poisťovacom trhu panuje a prichádzať s inovatívnymi riešeniami, ktotré prinesú komfort a spokojnosť zákazníkom.

Štvorlístok panelistov uzavrel Martin Techman, riaditeľ úseku predaja České spořitelny. Zameral sa tiež na najcennejšiu devízu každej firmy – zákazníka: „Každá spoločnosť by mala vždy veľmi dobre a zo všetkých uhlov zvážiť, či inováciu, ktoré vytvorila, je skutočne tým, čo zákazník požaduje. Znalosť zákazníkov, ich prianí a potrieb je kľúčovou podmienkou úspechu.“

Dopoludňajšiu časť uzavrela prezentácia exkluzívneho prieskumu realizovaného spoločnosťou GfK pre SAS FORUM 2010. S hlavnými zámermi prieskumu zoznámil účastníkov generálny riaditeľ GfK ČR, Ondřej Tomas. „To, čo zákazníci skutočne oceňujú, sú pomerne jednoduché veci. Rešpekt, úsmev, konzistenciu,“ uviedol. Univerzálnosť nefunguje, nie je dobré byť „všetkým pre všetkých“. „Obrovský priestor vidím v komunikácii so zákazníkom, musíme však hovoriť jeho jazykom,“ doplnil Tomas.

Potreba intenzívnej spolupráce vnútri spoločnosti, spolupráca medzi oddeleniami ako nová dimenzia businessu, budovanie dobrých vzťahov so zákazníkom, jeho poznávanie, aktívna podpora loajality, inovácia a zákazník ako centrum businessu firmy – všetky tieto témy sa preberali v poobednej časti konferencie z rôznych pohľadov riadenia. Či už z pohľadu riadenia rizík, riadenia financií, či samotného riadenia vzťahu so zákazníkmi. Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že tieto oddelenia vo firme spolu zdanlivo nesúvisia, opak je pravdou. Je treba si uvedomiť, že zákazník vníma spoločnosť ako jeden celok. Ondřej Tomas z GfK vo svojej dopoludňajšej prezentácii hovoril o pravidle „trikrát a dosť“. Ak sa podarí zákazníka sklamať a nahnevať trikrát, s najväčšou pravdepodobnosťou ste ho už stratili. Je treba urobiť všetko pre to, aby toto pravidlo vo vašej spoločnosti nezvíťazilo. Na praktických príkladoch zákazníkov zo všetkých troch spomínaných odvetví, ktoré používajú riešenia spoločnosti SAS a dosahujú prostredníctvom neho významné výsledky, sa účastníci inšpirovali a nachádzali cesty.

Poďakovanie patrí všetkým partnerom, bez ktorých by sa konferencia SAS Forum 2010 neobišla – generálnemu partnerovi, spoločnosti Teradata, partnerom Accenture, Business @ Decision, CFO Club, Dell, GFK a Optimics, ostatným partnerom a mediálnym partnerom.

SAS je popredným poskytovateľom riešení v oblasti business analytics a odborných služieb. SAS, ktorý má viac ako 10 000 zamestnancov vo viac ako 400 pobočkách v 110 štátoch sveta, využíva celosvetovo viac ako 44 000 organizácií pre zlepšenie svojej výkonnosti pomocou spracovania obrovských objemov údajov, čo vedie napr. k rýchlejším a presnejším strategickým podnikateľským rozhodnutiam, ziskovejším vzťahom so zákazníkmi a dodávateľmi a dodržiavaniu regulačných požiadaviek. Od roku 1976 dáva SAS svojím zákazníkom na celom svete THE POWER TO KNOW®.

Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od roku 1995 a špecializuje sa hlavne na finančný sektor, telekomunikácie, utility a verejný sektor. Medzi najvýznamnejších klientov SAS na Slovensku patrí napr.: UniCredit Bank Slovakia, a.s.; VÚB, a.s.; Allianz – Slovenská poisťovňa Slovensko, a. s.; OTP Banka Slovensko, a. s.; Slovenská Sporiteľňa, a. s. T-Mobile, a. s.; Orange Slovensko, a. s.; SPP, a.s., U.S.Steel Košice, s. r. o. a iné. Viac informácií nájdete na www.sas.com/slovakia.



Zdroj: SAS Slovakia

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 5
Hlasov: 1

Vynikajci

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

SAS Slovakia, s. r. o.

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 4.05 seknd