SAS Forum 2010 inšpirovalo k tomu, ako robiť business inakPublikovan: 20.01, 2010 Tma: SAS Slovakia, s. r. o.Podľa prvých
ohlasov bolo zrejmé, že sa cieľ podarilo dosiahnuť. Dokazuje to aj
zloženie účastníkov – 65% z nich tvorili členovia predstavenstva a
širšie vedenie spoločnosti, prevažne s vyššie spomínaných odvetví.
Motto konferencie „POZNANIE INŠPIRUJE“ bolo dokonale naplnené. Dopoludňajšiu časť, ktorej dominovala netradične poňatá panelová
diskusia, zahájil Jiří Jech, generálny riaditeľ spoločnosti SAS ČR,
Jana Žižková, riaditeľka regiónu stredná a východná Európa spoločnosti
SAS a Ján Šimek, regionálny riaditeľ Teradata pre východnú Európu. Na
ich úvodné slovo nadviazal zahraničný hosť – Mikael Hagström, Executive Vice President, EMEA and Asia Pacific spoločnosti SAS, ktorý hovoril o tom, ako je možné vďaka obchodnej analytike vytváraj chystrejší business. „Celý
váš úspech tkvie v tom, ako dokážete využívať vaše znalosti. Nie je
napríklad vždy nutné hneď znižovať náklady, dôležitejšie je
optimalizovať. Optimalizácia je na vrchole evolúcie businessu“, povedal Mikael Hagström. V panelovej diskusii, ktorá sa niesla v príjemnej atmosfére a v
duchu kolegiality, sa zišla štvorka vzácnych hostí. Ich prezentácie a
následnú diskusiu riadil ostrielaný moderátor Martin Veselovský. Veľký ohlas na svoju prezentáciu, venujúcej sa otázke ekonomickej krízy, zožal Tomáš Sedláček, hlavný makroekonomický stratég ČSOB,
keď všetkých prítomných zahrnul svojimi obľúbenými makroekonomickými
tabuľkami, grafmi a trendami. Na nich dokázal, že žiadna kríza
prakticky neexistuje. „Nie je žiadna kríza, len sme sa po obrovskom
raste vrátili do normálu.“ uviedol na záver. Tématicky naviazala jediná
žena v panelovej diskusii – Elena Kohútiková, zastupkyňa generálneho riaditeľa, členka predstavenstva VÚB,
ktorá hodnotila ročné fungovanie jednotnej európskej meny na slovenskom
trhu a potvrdila, že Euro má jednoznačný vplyv na finančnú stabilitu
krajiny. Je možné rásť v hospodárskej recesii? „Jednoznačne áno,“
povedal ďalší z panelistov – generálny riaditeľ ČPP Jakub Strnad. „Na trhu stále existujú zaujímavé príležitosti. Je treba byť pripravený, nebáť sa a mať otvorené oči,“
doplnil Jakub Strnad svoju prezentáciu o potrebe prelomit
konzervativizmus, kotrý na českom poisťovacom trhu panuje a prichádzať
s inovatívnymi riešeniami, ktotré prinesú komfort a spokojnosť
zákazníkom. Štvorlístok panelistov uzavrel Martin Techman, riaditeľ úseku predaja České spořitelny. Zameral sa tiež na najcennejšiu devízu každej firmy – zákazníka:
„Každá spoločnosť by mala vždy veľmi dobre a zo všetkých uhlov zvážiť,
či inováciu, ktoré vytvorila, je skutočne tým, čo zákazník požaduje.
Znalosť zákazníkov, ich prianí a potrieb je kľúčovou podmienkou
úspechu.“
Dopoludňajšiu časť uzavrela prezentácia exkluzívneho prieskumu realizovaného spoločnosťou GfK pre SAS FORUM 2010. S hlavnými zámermi prieskumu zoznámil účastníkov generálny riaditeľ GfK ČR, Ondřej Tomas. „To,
čo zákazníci skutočne oceňujú, sú pomerne jednoduché veci. Rešpekt,
úsmev, konzistenciu,“ uviedol. Univerzálnosť nefunguje, nie je dobré
byť „všetkým pre všetkých“. „Obrovský priestor vidím v komunikácii so zákazníkom, musíme však hovoriť jeho jazykom,“ doplnil Tomas. Potreba intenzívnej spolupráce vnútri spoločnosti, spolupráca medzi
oddeleniami ako nová dimenzia businessu, budovanie dobrých vzťahov so
zákazníkom, jeho poznávanie, aktívna podpora loajality, inovácia a
zákazník ako centrum businessu firmy – všetky tieto témy sa preberali v
poobednej časti konferencie z rôznych pohľadov riadenia. Či už z
pohľadu riadenia rizík, riadenia financií, či samotného riadenia vzťahu
so zákazníkmi. Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že tieto oddelenia
vo firme spolu zdanlivo nesúvisia, opak je pravdou. Je treba si
uvedomiť, že zákazník vníma spoločnosť ako jeden celok. Ondřej Tomas z
GfK vo svojej dopoludňajšej prezentácii hovoril o pravidle „trikrát a
dosť“. Ak sa podarí zákazníka sklamať a nahnevať trikrát, s najväčšou
pravdepodobnosťou ste ho už stratili. Je treba urobiť všetko pre to,
aby toto pravidlo vo vašej spoločnosti nezvíťazilo. Na praktických
príkladoch zákazníkov zo všetkých troch spomínaných odvetví, ktoré
používajú riešenia spoločnosti SAS a dosahujú prostredníctvom neho
významné výsledky, sa účastníci inšpirovali a nachádzali cesty. Poďakovanie patrí všetkým partnerom, bez ktorých by sa konferencia
SAS Forum 2010 neobišla – generálnemu partnerovi, spoločnosti Teradata, partnerom Accenture, Business @ Decision, CFO Club, Dell, GFK a Optimics, ostatným partnerom a mediálnym partnerom.
SAS je popredným poskytovateľom riešení v oblasti business
analytics a odborných služieb. SAS, ktorý má viac ako 10 000
zamestnancov vo viac ako 400 pobočkách v 110 štátoch sveta, využíva
celosvetovo viac ako 44 000 organizácií pre zlepšenie svojej výkonnosti
pomocou spracovania obrovských objemov údajov, čo vedie napr. k
rýchlejším a presnejším strategickým podnikateľským rozhodnutiam,
ziskovejším vzťahom so zákazníkmi a dodávateľmi a dodržiavaniu
regulačných požiadaviek. Od roku 1976 dáva SAS svojím zákazníkom na
celom svete THE POWER TO KNOW®. Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od
roku 1995 a špecializuje sa hlavne na finančný sektor, telekomunikácie,
utility a verejný sektor. Medzi najvýznamnejších klientov SAS na
Slovensku patrí napr.: UniCredit Bank Slovakia, a.s.; VÚB, a.s.;
Allianz – Slovenská poisťovňa Slovensko, a. s.; OTP Banka Slovensko, a.
s.; Slovenská Sporiteľňa, a. s. T-Mobile, a. s.; Orange Slovensko, a.
s.; SPP, a.s., U.S.Steel Košice, s. r. o. a iné. Viac informácií
nájdete na www.sas.com/slovakia.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu SAS Slovakia, s. r. o.: SAS Forum 2010 inšpirovalo k tomu, ako robiť business inak Hodnotenie lnkuHlasov: 1 Monosti |