"Pravdou je, že rok 2009 a kríza naučili Slovákov šetriť. Pre ľudí, ktorí
sa rozhodujú, aký tovar kúpia, je stále najdôležitejšia cena. I
z našich štatistík je zrejmé, že si
zákazníci začali viac brať úvery na náradie a ojazdené automobily. V ostatných
segmentoch zvažujú nevyhnutnosť kúpy alebo nakupujú len za veľmi výhodných
podmienok," tvrdí
Vojtěch Ščevík, obchodný riaditeľ spoločnosti Home Credit Slovakia, a.s.
Peniaze míňame s rozmyslom.
Vzhľadom na to, že nezamestnanosť
stále rastie a Slováci majú nižšie príjmy než pred rokom, obracajú
v rukách každé euro. S tým súvisí aj využívanie rôznych akciových
ponúk a benefitov, ktoré im zlacnia nákupy, napríklad zbieranie bodov na
kreditných kartách. Pokiaľ ľudia nemajú hotovosť, radšej väčší nákup odsunú.
Zo Slovákov sa v kríze
opäť stali majstri. Spotrebiče, ktoré sa rozbijú, radšej opravia, než aby ich
vymenili za nové. Najčastejšie opravujú kúpeľne, menia podlahové krytiny,
investujú do kotlov, kúrenia a plynofikácie.
Vŕtačky, zváračky, skrutkovače, stavebniny, píly tieto výrobky teraz
najčastejšie zákazníci vyhľadávajú v regáloch obchodov pre domácich
majstrov a remeselníkov.
Dovolenky v lepších časoch.
Podľa štatistík
Home Creditu boli Slováci tento rok opatrnejší, pred nákupom dovolenky viac
rozmýšľali a exotiku odložili na lepšie časy. Dni voľna trávili buď na
Slovensku alebo si vyberali last moment zájazdy v lacnejších krajinách ako sú Chorvátsko
či Bulharsko. Vďaka zvyšujúcemu sa počtu domácností, ktoré sú pripojené
na internet, sa zreteľne zvyšuje predaj dovoleniek on-line.
Nové auto je
v kríze luxus. Slováci v tomto roku omnoho častejšie odchádzali s
novým autom z bazáru. Zostávajú verní tradičným značkám, viacej dbajú na
praktickosť, bezpečnosť
a prevádzkové náklady. Priemerným zákazníkom autobazáru je
34-ročný muž s bydliskom v okolí Bratislavy, ktorý
si kupuje takmer 7-ročné auto nižšej alebo strednej triedy.
Moderné technológie.
V oblasti moderných technológií zabezpečovaných úverom vystupujú
zo štatistík Home Creditu dva výraznejšie trendy. Nákup výpočtovej techniky
ľudia obmedzili, a keď sa preň rozhodnú, vyberajú si najčastejšie novinky
a zdokonalené verzie prístrojov ako sú GPS navigácie, počítačové hry či
kvalitné reproduktory a tlačiarne. Muži tvoria dve tretiny všetkých
zákazníkov, ktorí si počítač alebo príslušenstvo k nemu na splátky
v roku 2009 zaobstarali.
2010: opatrnosť a stabilizácia. "Zmenu
v tomto správaní očakávame až po tom, čo sa ekonomická situácia
stabilizuje a ľudia budú mať väčšiu istotu, že svoje úvery bez problémov
splatia," uvádza Erich Čomor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia,
a.s.
Home Credit predpokladá, že i v ďalšom roku budú ľudia ešte
investovať svoje peniaze opatrne. Vyhľadávajú akčné ponuky, citlivo porovnávajú ceny, odkladajú
exotické dovolenky a namiesto nového auta kupujú ojazdené
v autobazároch. Ukazujú to štatistiky úverovej spoločnosti Home Credit,
ktorá počas roka monitorovala správanie svojich klientov.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Home Credit: Hotovostnú pôžičku z Tesca majú zákazníci na účte do dvoch dní Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |