Recesia zmenila správanie spotrebiteľov na Slovensku.

Publikovan: 29.12, 2009    Tma: Home Credit

Bratislava (29. decembra 2009) - Celosvetová ekonomická recesia zmenila správanie spotrebiteľov aj na Slovensku. Ľudia menej nakupujú a sú vo výdaji skôr obozretní. Slováci si ale v dobe krízy dokážu pomôcť a prispôsobiť sa situácii.Nákup nových vecí odkladajú na lepšie časy a radšej opravia tie staršie, ktoré ešte môžu dobre slúžiť. Vyplýva to zo štatistík úverovej spoločnosti Home Credit, ktorá počas roka monitorovala správanie svojich klientov.

"Pravdou je, že rok 2009 a kríza naučili Slovákov šetriť. Pre ľudí, ktorí sa rozhodujú, aký tovar kúpia, je stále najdôležitejšia cena. I z našich  štatistík je zrejmé, že si zákazníci začali viac brať úvery na náradie a ojazdené automobily. V ostatných segmentoch zvažujú nevyhnutnosť kúpy alebo nakupujú len za veľmi výhodných podmienok," tvrdí Vojtěch Ščevík, obchodný riaditeľ spoločnosti Home Credit Slovakia, a.s.  

Peniaze míňame s rozmyslom. Vzhľadom na to, že nezamestnanosť stále rastie a Slováci majú nižšie príjmy než pred rokom, obracajú v rukách každé euro. S tým súvisí aj využívanie rôznych akciových ponúk a benefitov, ktoré im zlacnia nákupy, napríklad zbieranie bodov na kreditných kartách. Pokiaľ ľudia nemajú hotovosť, radšej väčší nákup odsunú.   

Zo Slovákov sa v kríze opäť stali majstri. Spotrebiče, ktoré sa rozbijú, radšej opravia, než aby ich vymenili za nové. Najčastejšie opravujú kúpeľne, menia podlahové krytiny, investujú do kotlov,  kúrenia a plynofikácie. Vŕtačky, zváračky, skrutkovače, stavebniny, píly tieto výrobky teraz najčastejšie zákazníci vyhľadávajú v regáloch obchodov pre domácich majstrov a remeselníkov.  

Dovolenky v lepších časoch. Podľa štatistík Home Creditu boli Slováci tento rok opatrnejší, pred nákupom dovolenky viac rozmýšľali a exotiku odložili na lepšie časy. Dni voľna trávili buď na Slovensku alebo si vyberali last moment zájazdy v lacnejších krajinách ako sú Chorvátsko či Bulharsko. Vďaka zvyšujúcemu sa počtu domácností, ktoré sú pripojené na internet, sa zreteľne zvyšuje predaj dovoleniek on-line.  

Nové auto je v kríze luxus. Slováci v tomto roku omnoho častejšie odchádzali s novým autom z bazáru. Zostávajú verní tradičným značkám, viacej dbajú na praktickosť, bezpečnosť a prevádzkové náklady. Priemerným zákazníkom autobazáru je 34-ročný muž s bydliskom v okolí Bratislavy, ktorý si kupuje takmer 7-ročné auto nižšej alebo strednej triedy.  

Moderné technológie. V oblasti moderných technológií zabezpečovaných úverom vystupujú zo štatistík Home Creditu dva výraznejšie trendy. Nákup výpočtovej techniky ľudia obmedzili, a keď sa preň rozhodnú, vyberajú si najčastejšie novinky a zdokonalené verzie prístrojov ako sú GPS navigácie, počítačové hry či kvalitné reproduktory a tlačiarne. Muži tvoria dve tretiny všetkých zákazníkov, ktorí si počítač alebo príslušenstvo k nemu na splátky v roku 2009 zaobstarali.  

2010: opatrnosť a stabilizácia.  "Zmenu v tomto správaní očakávame až po tom, čo sa ekonomická situácia stabilizuje a ľudia budú mať väčšiu istotu, že svoje úvery bez problémov splatia," uvádza Erich Čomor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a.s.      Home Credit predpokladá, že i v ďalšom roku budú ľudia ešte investovať svoje peniaze opatrne.  Vyhľadávajú akčné ponuky, citlivo porovnávajú ceny, odkladajú exotické dovolenky a namiesto nového auta kupujú ojazdené v autobazároch. Ukazujú to štatistiky úverovej spoločnosti Home Credit, ktorá počas roka monitorovala správanie svojich klientov.


Zdroj: Home Credit

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Home Credit

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 4.56 seknd